Poliser, poliser, dessa poliser *suck*

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
IronMike skrev:
Inne å tanka hojjen på macken nu inatt .. Polisen gled in för att handla "donuts" eller nåt. Dom parkerade bakom å öppna dörren etc, men såfort dom såg mig, och min sporthoj-tröjja (som jag för engångs skull hade på mig..) så hoppa dom in i bilen, å åkte efter, 2 meter bakom..

Låg bakom ett par hundra meter....Vid nästa rondell dyker en till polis upp. Som snurra runt å lade sig en bit framför mig *suck igen..*

Jag körde fint å lagligt..

Sen, efter att dom "tröttnat" på att jag inte gjort ngt fel, så stoppar dom mig ändå. Varpå jag åker på tidernas längsta rutinkontroll (för att jävlas..?!) Var nyfiken på att höra vad dom ville ist för att låta bli att stanna i vanliga fall.

Vad håller grisarna på med? Det skulle kollas precis allt, intervjua mig, vart jag varit, vart jag skulle. Etc etc. Tog säkert 15 min, minst. De ville knappt ge tillbaks lappen trots att jag kört exemplariskt...

Hade inga sura åsikter om cops förr, men senaste tidens löjliga beteende från deras sida får mig så ruskigt arg, skattepengar som går åt till tot onödigt, de borde patrullera runt lite på ställen de aldrig är på (där det händer saker..) ist för att jävlas.

Var bara tvungen att jävlas tillbaka. Så fort jag fick mitt tillbaks mitt kk i handen, så starta jag hojjen å pulla upp wheelie därifrån, framför ögonen på dom. Skiter i om dom återkallar kortet, jag kommer köra ändå. Nu ere "krig".

:3freak

du har möjligtsvis inte "fuck da police" eller dylikt som slogan på tröjan? :D
 

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Ort
gävle .
Hoj
cbr 900rr
jag vill oxå vara med & "smutskassta" polisen lite !

för några dagar sedan (fredag) var 2 vänner ute & cyklade. cykelbanan går alldeles brevid vägen, där kommer dom cyklande sakta & lungt, då glider det upp en bil jämnsides (silvrig saab 9-5 kombi) som åker brevid ena kompisen (erik) i deras fart. plötsligt åker rutan ner & "ett finger" pekas mot erik, han pekar tillbaka & bilen stannar. ut kommer en kille & knuffar till erik så han lär hoppa av cykeln för att inte rammla, sen "skriker" föraren åt honom att han är dum i huvet & frågar va fan han håller på med. erik svarar bara att, ja det var ju du som började. killen knuffar till erik igen & går sedan in i bilen & åker iväg.

efter detta åkte dom bort till polisstationen & anmälde detta. danne (andra kompisen) hade tagit reg.num. så det fick farbror blå i anmälan. sen när dom hade gått därifrån tänkte danne att "jag slänger iväg ett sms till VV med reg.nummret." svaret blir väl inte riktigt som han tänkt sig
"*** *** saab 9-5 kombi silver. ägare (hör & häpna) : polis myndigheten gävleborgs län"

efter detta åker dom tillbaka till polisstationen & förklarar som det är, då springer killen som tog emot anmälan iväg & tillbaka kommer en kille som dom misstänkte vara någon form av befäl. han säger : jo, vi vet ju om detta, men vi har så mkt att göra just nu. :4skrika
han ber sedan dom att avlägsna sig & dom går, ingen grov misshandel direkt.

tankarna efter detta är ju om polisen är så bra som den kan vara :va

ursäkta dålig stavning & taffliga meningar. :brinnerup
 
Last edited:

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Fido/Bulle
granath_ skrev:
jag vill oxå vara med & "smutskassta" polisen lite !

för några dagar sedan (fredag) var 2 vänner ute & cyklade. cykelbanan går alldeles brevid vägen, där kommer dom cyklande sakta & lungt, då glider det upp en bil jämnsides (silvrig saab 9-5 kombi) som åker brevid ena kompisen (erik) i deras fart. plötsligt åker rutan ner & "ett finger" pekas mot erik, han pekar tillbaka & bilen stannar. ut kommer en kille & knuffar till erik så han lär hoppa av cykeln för att inte rammla, sen "skriker" föraren åt honom att han är dum i huvet & frågar va fan han håller på med. erik svarar bara att, ja det var ju du som började. killen knuffar till erik igen & går sedan in i bilen & åker iväg.

efter detta åkte dom bort till polisstationen & anmälde detta. danne (andra kompisen) hade tagit reg.num. så det fick farbror blå i anmälan. sen när dom hade gått därifrån tänkte danne att "jag slänger iväg ett sms till VV med reg.nummret." svaret blir väl inte riktigt som han tänkt sig
"*** *** saab 9-5 kombi silver. ägare (hör & häpna) : polis myndigheten gävleborgs län"

efter detta åker dom tillbaka till polisstationen & förklarar som det är, då springer killen som tog emot anmälan iväg & tillbaka kommer en kille som dom misstänkte vara någon form av befäl. han säger : jo, vi vet ju om detta, men vi har så mkt att göra just nu. :4skrika
han ber sedan dom att avlägsna sig & dom går, ingen grov misshandel direkt.

tankarna efter detta är ju om polisen är så bra som den kan vara :va

ursäkta dålig stavning & taffliga meningar. :brinnerup

OK, så polisen (?) i Saaben bara åkte upp jämsides och visade fingret, helt utan anledning? :va

Edit: killen = polisen = eller ?
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
sweborn skrev:
Är känslan lika skööön när någon kör ihjäl sig, eller blir ihjälkörd?

Jag tycker inte det är fel att resurserna läggs på de största riskmomenten. Trafikpoliserna får gärna lägga tid på att jaga de som kör ifrån dem istället för att stå med laserpickan och plocka folk på motorvägar.

det är inte trafikpoliser som jagar han!!! det är det som är det sjuka. enormt resursslös. min kompis är en kille som är enormt laglydig och har helt sjukt hög moral när det gäller allt förutom just fortkörning. jag tycker att det känns som enormt resursslös när dom spanar på han istället för att göra något vettigt.
 

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Fido/Bulle
bmwjohan skrev:
det är inte trafikpoliser som jagar han!!! det är det som är det sjuka. enormt resursslös. min kompis är en kille som är enormt laglydig och har helt sjukt hög moral när det gäller allt förutom just fortkörning. jag tycker att det känns som enormt resursslös när dom spanar på han istället för att göra något vettigt.

OK, då utmärker han sig rejält. Han kanske bör tagga ned lite så att både han själv och övriga trafikanter lever lite säkrare.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
bmwjohan skrev:
... min kompis är en kille som är enormt laglydig och har helt sjukt hög moral ..

....jeg hörde en gubbe som hade helt sjukt hög moral i allt å familj å barn å eget företag å slips å grejjor.. han var lixom värsta helyllesnubben förutom att han laddade hem lite nakenbilder på småbarn på sin dator.. osså en dag så storma polisen honom. Helt sjukt att de inte kan lägga resurserna på annat eftersom han lixom var hur välkammad som helst förutom sin lilla "läggning"... :rolleyes:
 

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Ironmike> Det kanske kan vara så att snutarna börjar hålla lite koll på dig pga diverse smitningar.

Kan intyga att det inte är kul när man har lagen öga på sig hela tiden.
Var väldigt känd av polisen i min hemstad förut.
Behövde inte visa körkortet sist jag åkte dit dom skrev bara identiteten är känd! :va
 

sandstream

Guest
IRON MIKE: Det är ju killar som dig vi andra har att tacka för att poliserna stoppar oss.
Skönt att höra att du själv blir drabbad ibland :tummenupp
 

Billson

South Coast Supermotards #95
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM 525 SM -05
IronMike skrev:
Inne å tanka hojjen på macken nu inatt .. Polisen gled in för att handla "donuts" eller nåt. Dom parkerade bakom å öppna dörren etc, men såfort dom såg mig, och min sporthoj-tröjja (som jag för engångs skull hade på mig..) så hoppa dom in i bilen, å åkte efter, 2 meter bakom..

Låg bakom ett par hundra meter....Vid nästa rondell dyker en till polis upp. Som snurra runt å lade sig en bit framför mig *suck igen..*

Jag körde fint å lagligt..

Sen, efter att dom "tröttnat" på att jag inte gjort ngt fel, så stoppar dom mig ändå. Varpå jag åker på tidernas längsta rutinkontroll (för att jävlas..?!) Var nyfiken på att höra vad dom ville ist för att låta bli att stanna i vanliga fall.

Vad håller grisarna på med? Det skulle kollas precis allt, intervjua mig, vart jag varit, vart jag skulle. Etc etc. Tog säkert 15 min, minst. De ville knappt ge tillbaks lappen trots att jag kört exemplariskt...

Hade inga sura åsikter om cops förr, men senaste tidens löjliga beteende från deras sida får mig så ruskigt arg, skattepengar som går åt till tot onödigt, de borde patrullera runt lite på ställen de aldrig är på (där det händer saker..) ist för att jävlas.

Var bara tvungen att jävlas tillbaka. Så fort jag fick mitt tillbaks mitt kk i handen, så starta jag hojjen å pulla upp wheelie därifrån, framför ögonen på dom. Skiter i om dom återkallar kortet, jag kommer köra ändå. Nu ere "krig".

:3freak
Kul att de kollar folk med jämna mellanrum, för tänk om det inte var du som körde din hoj utan någon "Adnan" då skulle du nog vara tacksam för att de stannade din hoj.
Men visst sånt här kan ju kännas tungt ibland, vem vet du kanske ser jäkligt skum ut :clown :martialar
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
korvgubbe skrev:
....jeg hörde en gubbe som hade helt sjukt hög moral i allt å familj å barn å eget företag å slips å grejjor.. han var lixom värsta helyllesnubben förutom att han laddade hem lite nakenbilder på småbarn på sin dator.. osså en dag så storma polisen honom. Helt sjukt att de inte kan lägga resurserna på annat eftersom han lixom var hur välkammad som helst förutom sin lilla "läggning"... :rolleyes:

nä hörru korvgubben. barnporr är väl ändå tusen gånger värre än fortkörning?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
bmwjohan skrev:
nä hörru korvgubben. barnporr är väl ändå tusen gånger värre än fortkörning?

..är det värre att en kåt gubbe laddar hem och delar med sig av bilder(som han själv inte tagit) än att köra för fort och vårdslöst och därför utsätta medtrafikanter för livsfara?!

Jag avskyr barnporr och skulle gärna se pedofiler kastrerade men tänk efter två- tre sekunder, eller så länge du kan hålla andan.... Och fundera på om det verkligen är så vansinnigt stor skillnad...

* Kåtgubben som egentligen inte gör annat än att distrubera och konsumera material som andra producerat.

* Fortköraren som medvetet vrider på rullen och på så sätt markant ökar riskerna för en olycka som kan kosta både honom själv och andra livet...!?

.....dessutom är ju bilderna bara bilder på ett brott som begåtts vid ett tidigare tillfälle medan fortköraren faktiskt, i den stunden, begår ett brott..
 
Last edited:

peterz

Gixxer rules...
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Sthlms Skärgård
Hoj
GSX-R750 Streetfighter
IronMike skrev:
Inne å tanka hojjen på macken nu inatt .. Polisen gled in för att handla "donuts" eller nåt. Dom parkerade bakom å öppna dörren etc,

Hade inte du åkt ifrån dem några ggr?? Du har förmodligen byggt upp lite hos dem....
 

Aleksander

................
Gick med
6 Jun 2005
Ort
GÖTEBORG
Hoj
525 + pitpro 125cc
IronMike skrev:
Var bara tvungen att jävlas tillbaka. Så fort jag fick mitt tillbaks mitt kk i handen, så starta jag hojjen å pulla upp wheelie därifrån, framför ögonen på dom. Skiter i om dom återkallar kortet, jag kommer köra ändå. Nu ere "krig".
:3freak
hahaha :rofl :rofl
d e rätt, f-n va gött :hihi
MEN, wheelie e la ett trafikbrott? :3freak
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
korvgubbe skrev:
..är det värre att en kåt gubbe laddar hem och delar med sig av bilder(som han själv inte tagit) än att köra för fort och vårdslöst och därför utsätta medtrafikanter för livsfara?!

Jag avskyr barnporr och skulle gärna se pedofiler kastrerade men tänk efter två- tre sekunder, eller så länge du kan hålla andan.... Och fundera på om det verkligen är så vansinnigt stor skillnad...

* Kåtgubben som egentligen inte gör annat än att distrubera och konsumera material som andra producerat.

* Fortköraren som medvetet vrider på rullen och på så sätt markant ökar riskerna för en olycka som kan kosta både honom själv och andra livet...!?

.....dessutom är ju bilderna bara bilder på ett brott som begåtts vid ett tidigare tillfälle medan fortköraren faktiskt, i den stunden, begår ett brott..

jo men jag tycker ändå att det är mycket värre att titta på barnporr än att köra för fort. jag tycker inte alls att det är så farligt att köra fort som du verkar tycka att det är. ifall jag tyckte att det var farligt att köra fort så skulle jag nog inte göra det, men jag tycker inte att det känns speciellt farligt.
 

IronMike

Guest
peterz skrev:
IronMike skrev:
Inne å tanka hojjen på macken nu inatt .. Polisen gled in för att handla "donuts" eller nåt. Dom parkerade bakom å öppna dörren etc,

Hade inte du åkt ifrån dem några ggr?? Du har förmodligen byggt upp lite hos dem....
Dom som stoppa mig igår kändes inte bekanta iaf.. Funderat lite, dom kanske helt enkelt haka på, samt kalla in en till bil, för att jag vred om min nyckel såfort dom vridit av, å påväg ut ur bilen -trodde jag hade ngt att dölja. Nåja. Var en kvinna som körde bilen bakom - hade nästan varit för osportsligt att åka ifrån :hihi

"Är ju inte bara en vårdslös förbrytare som förstör för andra,. kvinnohatare också" - kommer säkert folk tro nu..

:huvet
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
bmwjohan skrev:
.. men jag tycker inte att det känns speciellt farligt.

Det är klart det inte känns speciellt farligt så länge allt går bra... ...Att skattefiffla tycker inte jag gör särskillt ont heller...
Men frågan återstår. Ska polisen hindra pågående brott eller inte? Konsekvensenserna av fortkörning som går illa är ju betydligt värre än låt säga stölden av en hoj... De flesta här förespråkar ju naKcsåT på de som stjäl en hoj... Vilket som i värsta fall gör att en person har repor i en ägodel.

Personen som kördes ihjäl av en bil som fick vattenplaning hade kanske överlevt om föraren haft lägre hastighet..(risken för vattenplaning ökar som bekant med hastigheten)
 

IronMike

Guest
korvgubbe skrev:
Personen som kördes ihjäl av en bil som fick vattenplaning hade kanske överlevt om föraren haft lägre hastighet..(risken för vattenplaning ökar som bekant med hastigheten)
*host host*

Vänd på de där .. mc-föraren kanske var en sån som du som håller 40 på 70 väg, och smitaren körde i laglig fart ?

Vi har ingen aning om hur de där gick till, och du borde knappast använda det i dina argument...
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
IronMike skrev:
*host host*

Vänd på de där .. mc-föraren kanske var en sån som du såm håller 40 på 70 väg, och smitaren körde lagligt ?

Vi har ingen aning om hur de där gick till, och du borde knappast använda det i dina argument...

Jo, men faktum kvarstår. Bilen fick vattenplaning och hastigheten är en direkt bidragande orsak till vattenplaning. Är det skyfall så måste man ju anpassa hastigheten...
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top