Poliser, poliser, dessa poliser *suck*

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
sharpedge skrev:
Lille johan fick sluta spela CS för hans mor hörde honom skrika - KAN DU SLUTA TEAMFLASHA DIN FULA FITTN00B!!
Grabben här hemma ligger också risigt till för liknande uttalande :lol
 

BB Punk

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2004
Ort
Mellan dig och grannen.
Hoj
Cbr 1100 XX
MattE. skrev:
TJOCKE GÖRAN HJÄLPER NÄR HAN SER NÅGOT FEL PÅ GATAN :fatta! :fatta!

om ni inte vet vad jag pratar om så sa göran till någon tidning
att om han såg ett bråk på gatan så gick han in och stoppade bråket
och tyckte att alla skulle göra så..

dock nämnde han inte sina 20 bodyguards..



:rolleyes:

Amerikanen: - We've got George Bush, Jonny Cash and Bob Hope!.
Svensken: - We've got Göran Persson, no Cash and no Hope!
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
KAN det inte vara så att polisen fått rapport om någon som kört vårdslöst, riskerat andras liv, som haft mörk tröja och liknande hoj ??
Drar man i det läget lär inställningen hos polisen höjas omedelbart från misstänkt till skyldig.


Åkte själv till Vaxholm med tjejen igårkväll, när jag parkerat på torget kommer en polisbil sakta rullande in efter mig på torget.
Polisen som hoppar ut frågar om jag kört hojen dit medan den andre kollar på radion.
Lätt kallsvettig blir man med tanke på liten skylt, små blinkers, hög ljudnivå, osv...
-Hojen är okej?
-Eeehh... jodå, den är min.
Varpå han kommenterar ett par omkörningar jag gjort, och att jag kört för fort.
Det sista håller jag med om, varför argumentera?
-Men du körde inte så fort som det kan göras häromkring, och omkörningarna gjordes ju säkert, lägger han till medan han går runt hojen, nickar och tackar för sig.
:banana <--- Jag, när de åkt.

Medan vi fikade såg jag minst tre polisbilar som snurrade runt i Vaxholm, hade det hänt något igår ?
 

Skorpan

Guest
chrilla skrev:
Det trådstartaren utsattes för kanske var omotiverat, men så länge poliserna inte är otrevliga får man väl acceptera en flygande besiktning utan att knorra.
Inte när dom håller på såhär :http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=88508 men det finns ju både sjyssta/normala poliser och grisar.
Efter detta så har jag själv lovat mig att vara sjysst mot dom som är det mot mig och lika svinig tillbaka om dom är det mot mig.Vill dom leka så ska vi leka,det är upp till dom i fortsättningen :)
 

Skorpan

Guest
Biker66 skrev:
KAN det inte vara så att polisen fått rapport om någon som kört vårdslöst, riskerat andras liv, som haft mörk tröja och liknande hoj ??
Drar man i det läget lär inställningen hos polisen höjas omedelbart från misstänkt till skyldig.
Men dom kan ju inte dra alla över en och samma kam,tänk om jag sa att alla snutar var svin trots att det finns många bra poliser??
Det håller inte
 

arrow

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Ort
På jobbet
Hoj
CBR1000RR -08
kan vara en orsak

IronMike skrev:
Inne å tanka hojjen på macken nu inatt .. Polisen gled in för att handla "donuts" eller nåt. Dom parkerade bakom å öppna dörren etc, men såfort dom såg mig, och min sporthoj-tröjja (som jag för engångs skull hade på mig..) så hoppa dom in i bilen, å åkte efter, 2 meter bakom..

Låg bakom ett par hundra meter....Vid nästa rondell dyker en till polis upp. Som snurra runt å lade sig en bit framför mig *suck igen..*

Jag körde fint å lagligt..

Sen, efter att dom "tröttnat" på att jag inte gjort ngt fel, så stoppar dom mig ändå. Varpå jag åker på tidernas längsta rutinkontroll (för att jävlas..?!) Var nyfiken på att höra vad dom ville ist för att låta bli att stanna i vanliga fall.

Vad håller grisarna på med? Det skulle kollas precis allt, intervjua mig, vart jag varit, vart jag skulle. Etc etc. Tog säkert 15 min, minst. De ville knappt ge tillbaks lappen trots att jag kört exemplariskt...

Hade inga sura åsikter om cops förr, men senaste tidens löjliga beteende från deras sida får mig så ruskigt arg, skattepengar som går åt till tot onödigt, de borde patrullera runt lite på ställen de aldrig är på (där det händer saker..) ist för att jävlas.

Var bara tvungen att jävlas tillbaka. Så fort jag fick mitt tillbaks mitt kk i handen, så starta jag hojjen å pulla upp wheelie därifrån, framför ögonen på dom. Skiter i om dom återkallar kortet, jag kommer köra ändå. Nu ere "krig".

:3freak

Hört att det är en del aspiranter ute nu under sommaren, dom hade ju helt sjukt med kontroller och liknande i Östersund förra helgen, detta berodde på att dom gjorde sin sista hel på trafikpolisen, sedan skulle dom ha inne tjänst eller vad det va.... kan ju vara något liknande :confused:
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Självklart har snutarna oftast en anledning att kolla upp någon lite extra. Vare sig dom vill kolla om du kör en stulen hoj eller om du normalt sett kör som ett svin så att de har fått in klagomål på dig gång på gång så är det väl inget att gnälla om? De betedde sig sjysst verkar det som.
 

Skorpan

Guest
Chrille skrev:
Självklart har snutarna oftast en anledning att kolla upp någon lite extra. Vare sig dom vill kolla om du kör en stulen hoj eller om du normalt sett kör som ett svin så att de har fått in klagomål på dig gång på gång så är det väl inget att gnälla om? De betedde sig sjysst verkar det som.
Varför inte kolla hoj och KK när han ändå var på macken istället för och följa efter och irritera i onödan??
 

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Ort
Vingåker
Hoj
Honda Nsr -98
arrow skrev:
Hört att det är en del aspiranter ute nu under sommaren, dom hade ju helt sjukt med kontroller och liknande i Östersund förra helgen, detta berodde på att dom gjorde sin sista hel på trafikpolisen, sedan skulle dom ha inne tjänst eller vad det va.... kan ju vara något liknande :confused:
¨
Enligt ryckten om polisen som jobbar här inkring där jag bor (katrineholm, vingåker) så brukar aspiranterna få tävla vem som plockar flest personer/ eller samlar in mest pengar i böter. minns två veckor förrå året då dom var som hökar i katrineholm mot allt som gick på vägen!
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Skorpan skrev:
Men dom kan ju inte dra alla över en och samma kam,tänk om jag sa att alla snutar var svin trots att det finns många bra poliser??
Det håller inte
Stoppar de vem som helst utan orsak är det onödigt, ja.
Men, om du som polis får rapport om en vårdslös hojåkare är det din skyldighet att kolla de som stämmer med signalementet, vad vore det annars för vits med poliser?
 

Skorpan

Guest
Biker66 skrev:
Stoppar de vem som helst utan orsak är det onödigt, ja.
Men, om du som polis får rapport om en vårdslös hojåkare är det din skyldighet att kolla de som stämmer med signalementet, vad vore det annars för vits med poliser?
Visst,håller med,menade bara att dom kunde lika gärna kollat upp han på macken när dom ändå stod still istället för och åka efter och reta upp en i onödan
 

Lindgren

MML
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
GSXR 600
själv så träffade jag på snuten när jag körde bil var på statoil som ligger ca: 100 meter från där jag bor å dom följde med hem på gården.... å sen skulle dom kolla kk å nyckterhetskontroll sen när dom såg behörigheterna på kk å såg bågen så började dom surra om den .... måste säga jävligt trevliga poliser.... ä fortfarande lite förvånad dock att dom följde med hem å inte stoppade mig efter gatan.....
 

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Fido/Bulle
Skorpan skrev:
Visst,håller med,menade bara att dom kunde lika gärna kollat upp han på macken när dom ändå stod still istället för och åka efter och reta upp en i onödan

Det finns nog vettiga och/eller praktiska skäl till det. Allt sker av en orsak här i världen.
 

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
IronMike skrev:
Var bara tvungen att jävlas tillbaka. Så fort jag fick mitt tillbaks mitt kk i handen, så starta jag hojjen å pulla upp wheelie därifrån, framför ögonen på dom. Skiter i om dom återkallar kortet, jag kommer köra ändå. Nu ere "krig".

:3freak


Du har inte tänkt på att de kanske var de poliserna som du kört ifrån innan, som du skrivit andra trådar om? :brynad
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
att du blev stoppad tror jag beror på att du har dragit snuten några gånger. du har ju skrivit här att du har gjort det. en kompis till mig har dragit snuten rätt många gånger och han blir verkligen trackaserad av poliserna. dom spionerar på han hela tiden. det är verkligen skrattretande hur mycket tid dom lägger ner på att spana på han. dom har varit vid hans jobb säkert 20-30 gånger och snokat på hans bil och frågat folk som haft rast ifall han jobbar idag och sånt. helt sjukt. dom har även stått och smygit utanför hans hus ett tiotal gånger och frågat hans grannar massa frågor och sånt. jag tror att snutarna pratar ganska rejält mycket om oss getawaysnubbar på fikarasterna och är beredda att göra bra mycket för att sätta dit oss.
nästa gång du blir stoppad helt utan anledning så kan du bara stå där och njuta och skratta åt dom. du vet då att dom vill ta dig så fruktansvärt gärna men har inget på dig. skööööööön känsla :hihi
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Kör ALLTID i från poliser! Det har bränt all min respekt och Jag stannar aldrig mer. Det är dessutom mina skattepengar som betalar deras löner! Maktmissbruk.com :zpy
 

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Fido/Bulle
bmwjohan skrev:
att du blev stoppad tror jag beror på att du har dragit snuten några gånger. du har ju skrivit här att du har gjort det. en kompis till mig har dragit snuten rätt många gånger och han blir verkligen trackaserad av poliserna. dom spionerar på han hela tiden. det är verkligen skrattretande hur mycket tid dom lägger ner på att spana på han. dom har varit vid hans jobb säkert 20-30 gånger och snokat på hans bil och frågat folk som haft rast ifall han jobbar idag och sånt. helt sjukt. dom har även stått och smygit utanför hans hus ett tiotal gånger och frågat hans grannar massa frågor och sånt. jag tror att snutarna pratar ganska rejält mycket om oss getawaysnubbar på fikarasterna och är beredda att göra bra mycket för att sätta dit oss.
nästa gång du blir stoppad helt utan anledning så kan du bara stå där och njuta och skratta åt dom. du vet då att dom vill ta dig så fruktansvärt gärna men har inget på dig. skööööööön känsla :hihi

Är känslan lika skööön när någon kör ihjäl sig, eller blir ihjälkörd?

Jag tycker inte det är fel att resurserna läggs på de största riskmomenten. Trafikpoliserna får gärna lägga tid på att jaga de som kör ifrån dem istället för att stå med laserpickan och plocka folk på motorvägar.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top