Poliser, poliser, dessa poliser *suck*

IronMike

Guest
Inne å tanka hojjen på macken nu inatt .. Polisen gled in för att handla "donuts" eller nåt. Dom parkerade bakom å öppna dörren etc, men såfort dom såg mig, och min sporthoj-tröjja (som jag för engångs skull hade på mig..) så hoppa dom in i bilen, å åkte efter, 2 meter bakom..

Låg bakom ett par hundra meter....Vid nästa rondell dyker en till polis upp. Som snurra runt å lade sig en bit framför mig *suck igen..*

Jag körde fint å lagligt..

Sen, efter att dom "tröttnat" på att jag inte gjort ngt fel, så stoppar dom mig ändå. Varpå jag åker på tidernas längsta rutinkontroll (för att jävlas..?!) Var nyfiken på att höra vad dom ville ist för att låta bli att stanna i vanliga fall.

Vad håller grisarna på med? Det skulle kollas precis allt, intervjua mig, vart jag varit, vart jag skulle. Etc etc. Tog säkert 15 min, minst. De ville knappt ge tillbaks lappen trots att jag kört exemplariskt...

Hade inga sura åsikter om cops förr, men senaste tidens löjliga beteende från deras sida får mig så ruskigt arg, skattepengar som går åt till tot onödigt, de borde patrullera runt lite på ställen de aldrig är på (där det händer saker..) ist för att jävlas.

Var bara tvungen att jävlas tillbaka. Så fort jag fick mitt tillbaks mitt kk i handen, så starta jag hojjen å pulla upp wheelie därifrån, framför ögonen på dom. Skiter i om dom återkallar kortet, jag kommer köra ändå. Nu ere "krig".

:3freak
 

AxlySM

Edert tidningsbud, med lem.
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia MX 125 -04
De tar din tid och gör av med sin egen. Dubbelt så illa.. Räcker väl med allt annat de misslyckas med, menar jag! :tungan

Lite bakhjul har väl dock aldrig skadat någon, mognare än att göra som de gjorde. :tummenupp
 

frollo

Medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Oxelösund
Hoj
Yamha R1-08
Dom kanske har det jobbigt i värmen stackarna...
Det är samma lika här.Dom är ju inte direkt sprudlande glada när man träffar på dem.
Men faktum är att jag blev stoppad av en kvinnlig polis förra veckan som var nästan onödigt trevlig.Hon prata lite om hojen och var allmänt nyfiken på den så jag erbjöd henne att prova den..men hon hade inte nån utrustning med sig sa hon=)Hon konstatera att min reg skylt satt helt fel och diverse andra saker..Då tänker man ju att det här kommer bli dyrt men hon avsluta sitt utlägg med att säga "Jag är inte trafikpolis så jag skiter i det,finns ju värre saker här i livet.
Måste ju säga att jag ändrade mig lite då ang poliser...
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
frollo skrev:
Dom kanske har det jobbigt i värmen stackarna...
Det är samma lika här.Dom är ju inte direkt sprudlande glada när man träffar på dem.
Men faktum är att jag blev stoppad av en kvinnlig polis förra veckan som var nästan onödigt trevlig.Hon prata lite om hojen och var allmänt nyfiken på den så jag erbjöd henne att prova den..men hon hade inte nån utrustning med sig sa hon=)Hon konstatera att min reg skylt satt helt fel och diverse andra saker..Då tänker man ju att det här kommer bli dyrt men hon avsluta sitt utlägg med att säga "Jag är inte trafikpolis så jag skiter i det,finns ju värre saker här i livet.
Måste ju säga att jag ändrade mig lite då ang poliser...


Det är väl allmänt känt att det är trafikpoliserna som är :kocko
 

IronMike

Guest
Jag har dock träffat trevliga poliser ... somliga = samma poliser fast med andra fordon. Många har gett mig rabbat, andra ha velat ge böter för nåt som man knappt kan bötfällas för.

Hänger nog mkt på vem man möter, vilket humör och hur man själv är.

Men tröttsamt att de prioriterar fel, varför inte åka ner till en mörk park å ta en promenad, eller kolla in kungsträdgården där det sker en del misshandlar, eller smågator runt stureplan. Ist för att bötfälla ngn för miniblinkers på sveav.

Trött man blir...

Men nu har jag bestämt mig, polisen angår mig inte, jag kommer inte stanna igen. Dels för att de jävlas, men samtidigt inte fyller sin funktion. När jag ringde snuten ang en pågående misshandel jag såg, så hade de ingen bil i närheten. Konstigt, det var onsdag å alla snutar var på sveavägen (eller skogskyrkogården, eller tyresö..) å jagade felplacerade skyltar,. bra där sosse-sverige.
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
IronMike skrev:
bra där sosse-sverige.


TJOCKE GÖRAN HJÄLPER NÄR HAN SER NÅGOT FEL PÅ GATAN :fatta! :fatta!

om ni inte vet vad jag pratar om så sa göran till någon tidning
att om han såg ett bråk på gatan så gick han in och stoppade bråket
och tyckte att alla skulle göra så..

dock nämnde han inte sina 20 bodyguards..



:rolleyes:
 

frollo

Medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Oxelösund
Hoj
Yamha R1-08
Jag håller helt med dig Iron Mike..det finns många ställen som polisen behövs mer på än i trafiken .
 

Tiger302

Varför ha fyra när det bara behövs två?
Gick med
17 Aug 2004
Ort
Oskarshamn
Hoj
BMW R1200GSA-11, Husa 650 -02 (i träda)
Ungefär som när jag och polarn blev stannade inne i Hultsfred mitt under pågående Hultsfredsfestival. Två polisbilar á 2 poliser i varje bil tillbringade 45 min med att bötfälla oss för felplacerade skyltar. :kocko
Samtidigt runtomkring oss fanns det ca 31000 fulla/drogade ungdomar som misshandlade och våldtog varandra för glatta livet..... Var det verkligen våra två stackars hojar som var viktigast den dagen? Eller förresten... Det kanske var det att vi bara stod där och utan att protestera tog vårt straff?

Nä, sorgligt säger jag! :tummenner
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag mötte två bistra konstaplar på mc igår, på E18 mot Norrtälje. Jag hejade glatt eftersom alla 3 låg i vänsterfil, men dom såg bara fisförnäma ut. Trösten i mörkret var att ingen av dom hade handskar, och inne i stan regnade det ju lite lätt... :D

För ett halvår sen stog nån dåre å kastade sten på vårt hus i en timme, började väl vid 6-tiden, så jag ringde snuten. Han jag pratade med hörde tydligt smällarna av stenarna, så dom skulle skicka nån! Efter 2 timmar ringde dom min mobil å frågade om han var kvar... Jo, för fan, jag tog ledigt från jobbet och bjöd in honom på fika... :huvet :4skrika

Sen åker man förbi globen/hovet/bla när det är match, då har dom minsann resurser i överflöd, som vi får betala! :4skrika
 

*DanTheMan*

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Nov 2003
Ort
3km från Das Bult
Hoj
KTM 690 SMC-10
IronMike skrev:
Vad håller grisarna på med? Det skulle kollas precis allt, intervjua mig, vart jag varit, vart jag skulle. Etc etc. Tog säkert 15 min, minst. De ville knappt ge tillbaks lappen trots att jag kört exemplariskt...

Hade inga sura åsikter om cops förr, men senaste tidens löjliga beteende från deras sida får mig så ruskigt arg, skattepengar som går åt till tot onödigt, de borde patrullera runt lite på ställen de aldrig är på (där det händer saker..) ist för att jävlas.

Var bara tvungen att jävlas tillbaka. Så fort jag fick mitt tillbaks mitt kk i handen, så starta jag hojjen å pulla upp wheelie därifrån, framför ögonen på dom. Skiter i om dom återkallar kortet, jag kommer köra ändå. Nu ere "krig".

:3freak
Helt rätt :tummenupp
Men jag konstaterade det hör för 10 år sen.
 

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Röd Firestorm -98, Santa Cruz Chameleon "tramp-bike"
Fråga rätt ut i luften: Är en polis bättre för att denne ger åtalseftergift eller "rabatt" vid fortkörning?

Följ lagen om ni inte tål att bötfällas.

Mycket onödigt att medvetet wheela framför poliserna tycker jag. Slår bara tillbaks mot oss själva i slutändan.

Det trådstartaren utsattes för kanske var omotiverat, men så länge poliserna inte är otrevliga får man väl acceptera en flygande besiktning utan att knorra.
 

Comi

Var god skølj
Gick med
3 May 2003
Ort
Oslo
Hoj
2008 HarleyDavidson Rocker C
Dumt att stanna.
Det är ändå lite kul att du provade. Så slipper jag göra det. :)
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
chrilla skrev:
Fråga rätt ut i luften: Är en polis bättre för att denne ger åtalseftergift eller "rabatt" vid fortkörning?

Följ lagen om ni inte tål att bötfällas.

Mycket onödigt att medvetet wheela framför poliserna tycker jag. Slår bara tillbaks mot oss själva i slutändan.

Det trådstartaren utsattes för kanske var omotiverat, men så länge poliserna inte är otrevliga får man väl acceptera en flygande besiktning utan att knorra.
:tummenupp:

IronMike:
Eller se det på ett annat sätt. OM det hade vart en hojtjuv med din hoj, hade du då velat att polisen hade struntat i att stanna den? Sen finns det säkert övernitiska poliser också, det förnekar jag inte.
 

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
sharpedge skrev:
:tummenupp:

IronMike:
Eller se det på ett annat sätt. OM det hade vart en hojtjuv med din hoj, hade du då velat att polisen hade struntat i att stanna den? Sen finns det säkert övernitiska poliser också, det förnekar jag inte.

Min första tanke var faktiskt att de ville kolla upp hojen så den inte var stulen, det är ju inte så många som åker hoj mitt i natten. Fast det går ju fort att kolla at det är rätt person som kör, sen behöver man inte bråka mer om det...
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
erik skrev:
Min första tanke var faktiskt att de ville kolla upp hojen så den inte var stulen, det är ju inte så många som åker hoj mitt i natten. Fast det går ju fort att kolla at det är rätt person som kör, sen behöver man inte bråka mer om det...
O andra sidan har vi ju bara hört IM's version av hur det hela gick till ;)
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Du ser, tröja över skinnstället är bara av ondo (gay). Tröja stavas med ett j.

Om nu polisen hatar felaktig skylt/placering, ge fan i att placera den fel då.
 

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Fido/Bulle
MattE. skrev:
Det är väl allmänt känt att det är trafikpoliserna som är :kocko

Det är väl allmänt känt att det är deras jobb att kolla skyltar o annat så att när någon kör på någon annan (som det som hände vid hjulstakorset igår) så kan fordonet identifieras?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
IronMike skrev:
Var bara tvungen att jävlas tillbaka.

Du har ju i tidigare trådar med all önskvärd tydlighet gjort klart hur ofta och hur gärna du drar snuten med både bil och hoj.... Vad får dig då att tro att de ska vara hyggliga och bjuda på munkar när de väl har chansen att djävlas tillbaka?!
:va

Sossesamhälle? ...Jag tror du ska vara glad att det siter blockflöjtsspelande velourkommunister vid makten.. Tror du att du hade kunnat leka med polisen som du gjort tidigare i låt säga.. USA ?
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top