STCC Motorsportsenkät

Kimen

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2004
Ort
Ljunghusen
Hoj
Skinställ & hjälm + en massa gamla fotton.... En fiddy.
http://www.stcc.se/pages/enk/index.asp

Gör din röst hörd. Jag vet att de flesta frågor behandlar bilreglementet, men där finns even utrymme för att ventilera och lyfta upp mc klassen.

Visa dem nu att vi är många som enbart åker ditt för mc klassen så att vi inte hamnar mer i bakvattnet på standarbilarna en vi redan är.

Edid:
PUBLIKEN BESLUTAR 2005-07-13

Hur skall STCC utformas i framtiden? Nu får publiken och fansen vara med och bestämma


- Vi fick idén från Federation Internationale de l´Automobile i Paris, säger STCC:s styrelseordförande, Staffan Svenby.

- FIA lanserade nyligen en global undersökning på Internet. En undersökning som går ut på att fråga publik och andra F1-intresserade hur bilsportens kejsarklass bäst kan utvecklas.

- Vi har tillsammans med SBF tagit FIA:s undersökning som modell för en egen undersökning om Swedish Touring Car Championship (STCC).

Undersökningen omfattar 26 frågor där det gäller att kryssa för det svar som i varje fall passar svaranden bäst. Det är en omfattande undersökning som förhoppningsvis kan ge svar och ledtrådar för hur svensk racing i allmänhet och
STCC i synnerhet skall utvecklas framgent.

- Jag tycker det är mycket viktigt att vi får en bild av vad vår publik verkligen tycker. Först då kan vi agera kraftfullt, säger Svenby.

- En av knäckfrågorna är hur framtiden ska se ut för svensk racing. Skall den vara kopplad, när det gäller reglementet för toppklassen STCC, till World Touring Car Championship (WTCC) eller skall vi försöka finna en egen form eller variant, som kanske även kan passa i våra grannländer?

- Det är en av många frågor som det kommer att bli mycket intressant att se svaren på…

I tävlingsdepåerna har det ryktats om att STCC-bilarna snart kommer att bytas ut mot mer hästkraftstinna bilar med V8-motor i framtiden , hur är det med den saken?

- Det är givet att vi hela tiden tittar på olika möjligheter, berättar Svenby.
och då finns det ett scenario som eventuellt skulle kunna bli gångbart där man använder sig av V8-motorer på 500+ hkr typ DTM men med samma chassie och en speciell STCC motor. Men det är, som sagt, bara ett scenario av flera tänkbara.

- Vi inom STCC och SBF ser verkligen fram emot att få ta del av svaren på vår undersökning som jag hoppas rullar igång om ca. en vecka på bl.a www.stcc.se.
 
Last edited:

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
KTM 690 SMC R och Suzuki GSXR-600R
jo jag...har nu varit med i undersökningen. Mitt i sommaren kanske inte är idealiskt för nätundersökningar
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Lite konstiga svartalternativ på vissa frågor men... det är inte lätt att göra enkäter! Jag har klickeliklickat i alla fall!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Om det blir "bättre" till nästa år o 1000cc så ställer jag upp där för TVns skull. Annars blire något annat.
 

Kimen

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2004
Ort
Ljunghusen
Hoj
Skinställ & hjälm + en massa gamla fotton.... En fiddy.
Editerat första inlägget. Hoppas att alla 308 som läst inlägget deltagit i undersökningen. Min frustation ligger i att jag märkbart noterat skilnaderna hur vi som team blir beaktade detta år gemfört med föregående under Cralle eran. Vill inte ricktigt vidareutveckla detta just nu men en av indigrienserna är bortagandet av gridspecktaklerna från förra året. De var lite som motogp. Publiken samt sponsorer kunde vandra fritt runt hojarna strax före starten. Stor sponorboost. Arangörerna skiter i detta detta år. I stället måste nogra trogna etuastiker fixa ett oplanerat jippo någotsånar nära entren för att likna en jippo. Suger. Jag hoppas att minst 1000 från sporthoj svarar på undersökningen, annars befarar jag att mc inte finns kvar för 2006 eller 2007.
Trist eftersom dett är lettast att hitta sponsorer där om man har talang. :tungan
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jag svarade två gånger och kommer att få massor av biljetter!

Men jag tänkte på en sak... borde inte uppmaningen att fylla i enkäten ligga på fler delar av Sporthoj?
 

finnpower

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Ort
Anderstorp
Hoj
Blackbird -07:a Svart
Jag har klickat också.
Jag kan tillägga att jag var på Falkenberg och tittade men åkte hem innan STCC-finalen för jag tycker att den bara består av en massa divor som vinner sina race på protester och lotteri, sporten i sig avgör inte vem som vinner.
 

Kimen

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2004
Ort
Ljunghusen
Hoj
Skinställ & hjälm + en massa gamla fotton.... En fiddy.
magnus_moss skrev:
Jag svarade två gånger och kommer att få massor av biljetter!

Men jag tänkte på en sak... borde inte uppmaningen att fylla i enkäten ligga
på fler delar av Sporthoj?

Jag är lite blyg... Ingen annan som kan fixa? Vore toppen om många med genuint mc intrese svarade....
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top