Suzuki RG 125 Streetfighter

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
ZZR
NSR_MAN skrev:
:3freak din lata jävel :rofl den kommer ju aldrig bli klar om du inte änns orkar beställa munstycken :tungan

Munstycken är fixade :7peta Behöver ett tändstift nu.

@ Trådskaparen; Härligt, kommer nog bli riktigt bra! Vet inte hur mycket du kan om glasfibring men om jdu undrar nåt kanske jag kan hjälpa till. Jag byggde min bakkåpa på CB:n i glasfiber :)
 

Rikard af Halms

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki RG 125 -91
@ Trådskaparen; Härligt, kommer nog bli riktigt bra! Vet inte hur mycket du kan om glasfibring men om jdu undrar nåt kanske jag kan hjälpa till. Jag byggde min bakkåpa på CB:n i glasfiber :)


Tackar! Jag kan tyvärr inte så mycket men en kompis ska typ hjälpa mig lite men du får gärna ge några goda råd du med. :)
 

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
ZZR
Rikard af Halms skrev:
Tackar! Jag kan tyvärr inte så mycket men en kompis ska typ hjälpa mig lite men du får gärna ge några goda råd du med. :)

Of course! :tummenupp Kanske ska knåda ihop en fin guide... Eftersom allt fler kommer att vilja glasfibra samt att det önskemålet vart uppe förut..
 

Rikard af Halms

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki RG 125 -91
tvålen skrev:
Of course! :tummenupp Kanske ska knåda ihop en fin guide... Eftersom allt fler kommer att vilja glasfibra samt att det önskemålet vart uppe förut..


Ja gör en guide för fan hehe :)


EDIT: Ska lämna in ram, sving och fälgar för pulverlack.

Nån som vet hur man får bort liksom själva gaffelbenshållarna och den där gängade grejen som man fäster styrkronan på?



Maskningen var pga att jag skulle lackat den själv...

Tacksam för svar!
 
Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
håller med. guide för glasfiber. Skall göra det på min. håller åp att göra en ny bakskärm och sidokåpor och förhoppningsvis kylvingar, men finns det inte sådan glasfiber som det finns i USA, som du blandar i små glasfiberbitar i nåsn smet som du stryker ut med pensel sedan. men som sagt gärna guide!
 

DayFire

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Mora
Hoj
Suzuki GSX600f -00
Ungerfär vad kostar det att lämna in det tre sakerna för pulverlackering?
 

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Ort
Rockholm
Hoj
ingen nsr längre
den vita grejen som du hade som grund till sättet är det botten av orginal dynan? :confused: riktigt najs iallafall :tummenupp
 

Rikard af Halms

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki RG 125 -91
NSR_MAN skrev:
den vita grejen som du hade som grund till sättet är det botten av orginal dynan? :confused: riktigt najs iallafall :tummenupp


Japp det är det... Hade tänkt och göra en djupare dyna så jag tänkte lägga liggunderlag (typ) direkt på... Blir både varmt och mjukt... :)




Rev bakkåpan idag för jag ska höja bakramen och sätta fast den ordentligt först o sen ska jag göra en ny men ungefär så som den såg ut på bilderna ovan...
 

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
ZZR
Rikard af Halms skrev:
Japp det är det... Hade tänkt och göra en djupare dyna så jag tänkte lägga liggunderlag (typ) direkt på... Blir både varmt och mjukt... :)




Rev bakkåpan idag för jag ska höja bakramen och sätta fast den ordentligt först o sen ska jag göra en ny men ungefär så som den såg ut på bilderna ovan...

Jag säger en sak. Musmatta! Det blir as bra som sadel!
 

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
ZZR
Rikard af Halms skrev:
Jasså? Haha! Använde du det eller?

Ja! Skolans musmatta, jag är as gangsta!

Självklart en såndär tjock jävel, och utan den lena ytan. Den är typ matt och är as varm... ^^
 

Rikard af Halms

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki RG 125 -91
tvålen skrev:
Ja! Skolans musmatta, jag är as gangsta!

Självklart en såndär tjock jävel, och utan den lena ytan. Den är typ matt och är as varm... ^^


Fan va tuff du är! :hihi

Men finns det så stora så att de täcker hela min dyna då? Vill ju inte skarva direkt... Och hur fick du bort det hala på mattan?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top