Motarder i Karlshamn

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
Vilka var det som brummade igenom min stad runt kl 22 i lördags, såg 3 st Ktm:er flyga förbi över bron vid Lord Nelson upp mot torget. Nån som känner sig träffad?
 

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Ort
I hus
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Det var Mangan,Näcken å så jag :tummenupp Var ute i fyra timmar å härjade :banana
 

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
jonte76 skrev:
Det var Mangan,Näcken å så jag :tummenupp Var ute i fyra timmar å härjade :banana
Cool säg till nästa gång ni ska ut och köra så man kan hänga på
:tummenupp
4 timmar är lång tid att sitta på den vibratorn
 

Inge

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2003
Ort
Asarum Blekinge
Hoj
Yamaha 125 såld Honda xl 125 såld Yamaha xt 600 84-a såld KTM 640e 00-a såld Honda vtr Firestorm 02-a såld KTM 660 04
marcus nilsson skrev:
Cool säg till nästa gång ni ska ut och köra så man kan hänga på
:tummenupp
4 timmar är lång tid att sitta på den vibratorn

Jag och en kompis hänger gärna med KTM 660/640 :tummenupp
 

MANGAN

#94
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
YAMAHA YZF 450F -08 Performance by OvesMotor / Mangan-racing
jonte76 skrev:
Det var Mangan,Näcken å så jag :tummenupp Var ute i fyra timmar å härjade :banana

Min lånade 660 a´la 100 mil behöver en ansiktslyftning efter helgen den behandligen kostar 9000:- :6surkart

Cbr 1000rr :en blir nog såld idag o senast tisdag finns 525:an på plats i garaget :banana
 

Bengtsson

supermotardåkarjävel
Gick med
20 May 2004
Ort
Blekinge
Hoj
nada
MANGAN skrev:
Min lånade 660 a´la 100 mil behöver en ansiktslyftning efter helgen den behandligen kostar 9000:- :6surkart

Cbr 1000rr :en blir nog såld idag o senast tisdag finns 525:an på plats i garaget :banana


He he så du ska in i motardträsket fan det bästa du har gjort i ditt liv :yoparty
 

MANGAN

#94
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
YAMAHA YZF 450F -08 Performance by OvesMotor / Mangan-racing
Bengtsson skrev:
He he så du ska in i motardträsket fan det bästa du har gjort i ditt liv :yoparty

Ja man får väl testa på de där me trams moppe :tungan , Jag lär ju få äta opp att av Gay-Tobbe :hihi iaf så som ja trackat han för motard :rodnar


Då var älsklingen såld :huvet :huvet
Tårarna rann ner för kinden när hon försvann i horisonten :gråta :gråta :gråta
 

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Olofström
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
MANGAN skrev:
Ja man får väl testa på de där me trams moppe :tungan , Jag lär ju få äta opp att av Gay-Tobbe :hihi iaf så som ja trackat han för motard :rodnar


Då var älsklingen såld :huvet :huvet
Tårarna rann ner för kinden när hon försvann i horisonten :gråta :gråta :gråta


Oj oj oj, nu du din jäkel.... Detta ska du få äta upp! Hur mkt skit har du inte sagt om motard. Du skulle ju aldrig köra ngt sånt skit..... haha :fatta!

Jaja. Alla lär vi oss i slutändan!

Välkommen in i träsket. :banana

//Tobbe
 
Last edited:

MANGAN

#94
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
YAMAHA YZF 450F -08 Performance by OvesMotor / Mangan-racing
yates skrev:
Oj oj oj, nu du din jäkel.... Detta ska du få äta upp! Hur mkt skit har du inte sagt om motard. Du skulle ju aldrig köra ngt sånt skit..... haha :fatta!

Jaja. Alla lär vi oss i slutändan!

Välkommen in i träsket. :banana


:rodnar :rodnar Fast ja sk inte ge upp Sport cykel helt blir en ban cykel också om de hjälper lite mot att bli så mycket mobbad?? :tungan
 

Henke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Påarp City
Hoj
Blå med 167hk -06:a
Så det är ni som min farsa snackat om.
Va i Karlshamn i helgen och hälsade på, och han snackade om ett par KTM piloter som härjade i stan.
Det var väl inte så jätte goda ord kankse :)
Ser ni en Silvrig Golf 5:a med 18" hjul eller en Silvrig BMW Touring (senaste modell)med 18" kan ni väl wheela lite extra, det skulle reta han lite till :hihi
 

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1200S
MANGAN skrev:
Min lånade 660 a´la 100 mil behöver en ansiktslyftning efter helgen den behandligen kostar 9000:- :6surkart

Cbr 1000rr :en blir nog såld idag o senast tisdag finns 525:an på plats i garaget :banana

Johannes berättade att du synade marken ala CSI-Karlshamn, hmm inge kul de int.

Har du varit o hämtat 525:an nu eller?.
 

MANGAN

#94
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
YAMAHA YZF 450F -08 Performance by OvesMotor / Mangan-racing
ZXRMANNEN skrev:
Johannes berättade att du synade marken ala CSI-Karlshamn, hmm inge kul de int.

Har du varit o hämtat 525:an nu eller?.

Sånt som händer :fakta :tungan :näsblod

Nej ja har ju inte de, Jag börjar tveka om jag ska ha den eller om ja ska ha en CRF 450 Svårt val faktiskt
 

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM SE 950 R
MANGAN skrev:
Sånt som händer :fakta :tungan :näsblod

Nej ja har ju inte de, Jag börjar tveka om jag ska ha den eller om ja ska ha en CRF 450 Svårt val faktiskt

Köp 525, verkar vara mkt mek med Hondan (hörsägen). Om du nu tvunget ska ha KTM... :tungan

Sen tycker jag att hela gänget tar o wheelar ner till Ronneby o hälsar på en stackars ensam motardåkare. Kaffe o kaka utlovas, alt. saft med bullar. :D

Mvh
David
 

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Olofström
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
MANGAN skrev:
:rodnar :rodnar Fast ja sk inte ge upp Sport cykel helt blir en ban cykel också om de hjälper lite mot att bli så mycket mobbad?? :tungan

De kan du glömma........ Har aldrig träffat ngn som spytt så mkt galla över motard som du :fatta!

Fast de e väl för att du ska få en chans på :tuttar
 

MANGAN

#94
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
YAMAHA YZF 450F -08 Performance by OvesMotor / Mangan-racing
David P. skrev:
Köp 525, verkar vara mkt mek med Hondan (hörsägen). Om du nu tvunget ska ha KTM... :tungan

Sen tycker jag att hela gänget tar o wheelar ner till Ronneby o hälsar på en stackars ensam motardåkare. Kaffe o kaka utlovas, alt. saft med bullar. :D

Mvh
David


Säger han som kör HUSA :tungan

Klart vi kommer ner till ronneby o slangar någon dag :banana
 

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM SE 950 R
MANGAN skrev:
Säger han som kör HUSA :tungan

Klart vi kommer ner till ronneby o slangar någon dag :banana

Tja, själv har jag inte haft några problem så jag har inget ont att säga om Husa. Inte andra Husaägare jag pratat med heller. Däremot folk som inte har eller haft Husa har mkt skit o prata om dom.

CRFn ligger jävligt högt i pris, Claessons begärde 94k för en ny!!! O beggade ligger jävligt högt oxå. Kolla in serviceintervallerna så blir man avskräckt, trots man kör Husa... Kolv efter 50h t.ex. Fast bara man fattar att vad man än köper i den kategorin (KTM RFS/Husa/CRF) så är det tävlingshojar, då är det lugnt. Har som sagt bara läst eländet om Honda, inte upplevt!

Ska jag sätta på kaffet? Tar väl bara nån halvtimme från Karlshamn...?

/dave
 

MANGAN

#94
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
YAMAHA YZF 450F -08 Performance by OvesMotor / Mangan-racing
David P. skrev:
Tja, själv har jag inte haft några problem så jag har inget ont att säga om Husa. Inte andra Husaägare jag pratat med heller. Däremot folk som inte har eller haft Husa har mkt skit o prata om dom.

CRFn ligger jävligt högt i pris, Claessons begärde 94k för en ny!!! O beggade ligger jävligt högt oxå. Kolla in serviceintervallerna så blir man avskräckt, trots man kör Husa... Kolv efter 50h t.ex. Fast bara man fattar att vad man än köper i den kategorin (KTM RFS/Husa/CRF) så är det tävlingshojar, då är det lugnt. Har som sagt bara läst eländet om Honda, inte upplevt!

Ska jag sätta på kaffet? Tar väl bara nån halvtimme från Karlshamn...?

/dave


Kaffet kan vänta lite då ja inte köppt hoj ännu :)

va det gäller skuva vet jag då jag är mekaniker åt en cross kille har skruvat Crf Rmz Yzf åt honnom pluss att jag har jobbat som mc mekaniker på oves motor så nog är man insatt i att det är tävlingscyklar allt :tungan

mvh Mangan
 

Billson

South Coast Supermotards #95
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM 525 SM -05
Jag ser fram emot att köra en sväng med er efter helgen (om jag får :tungan ) när hojen är hel igen, delarna har äntligen kommit och jag själv har slutat att göra ont :näsblod .
Jag hör av mig till Johannes, han är den enda jag känner av er men hoppas det blir fler :tummenupp .
 

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM SE 950 R
MANGAN skrev:
Kaffet kan vänta lite då ja inte köppt hoj ännu :)

va det gäller skuva vet jag då jag är mekaniker åt en cross kille har skruvat Crf Rmz Yzf åt honnom pluss att jag har jobbat som mc mekaniker på oves motor så nog är man insatt i att det är tävlingscyklar allt :tungan

mvh Mangan

Ok, häller tillbaks bönorna då.. ;)

Grattis, du verkar uppfylla minimikravet för att hålla en CRF levande.. :tungan men jag hade ändå tagit en 525. Fast hade JAG valt hade jag givetvis tagit en FS650, den gör att 525 känns lite fjollig... :7peta

Seså, köp nu..

Mvh
Dave
 

MANGAN

#94
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
YAMAHA YZF 450F -08 Performance by OvesMotor / Mangan-racing
MANGAN skrev:
Min lånade 660 a´la 100 mil behöver en ansiktslyftning efter helgen den behandligen kostar 9000:- :6surkart

Cbr 1000rr :en blir nog såld idag o senast tisdag finns 525:an på plats i garaget :banana


Sådär ja fick besked i dag om att "hon" skulle anlända till Löddeköpinge på onsdag :banana ....bättre sent än aldrig :3freak sen till nästa problem jag idioten jag beställde inte däck förens i dag o dom kommer inte förens på fedag :huvet :huvet ...o andra sidan hinner ja riva cycklen en gång innan uppstarten o gå igenom den ...kan ju ios vara br o ha koll på grejorna pluss att ja hinner montera ALLA xtra prylar ja handlat till den :banana :banana
 
Last edited:
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top