Parkeringsregler i Örebro?

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Hur är det med mc-parkering i örebro? Får man stå på trottoarer i anslutning till cykelställ? (som i göteborg) O hur är det i övrigt?
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Bott i stan i 23 år så nån rundvandring tror ja inte ja behöver... :) Flyttade ner till götet för 1½ år sedan. Är här uppe o ska köra upp o kom på att provförättaren kanske säger åt en o parkera på lämpligt ställe, o då måste man ju veta vart ett lämpligt ställe är...
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
lilltryne skrev:
Bott i stan i 23 år så nån rundvandring tror ja inte ja behöver... :) Flyttade ner till götet för 1½ år sedan. Är här uppe o ska köra upp o kom på att provförättaren kanske säger åt en o parkera på lämpligt ställe, o då måste man ju veta vart ett lämpligt ställe är...
ja det är inte bland trottoarer och cykelställ, men då borde du ju veta hur det funkar :) fast gud vad mycket nytt det har blivit här som är sevärt sen du flyttade :)
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Tja... i göteborg FÅR man ju parkera på trotoaren... Frågan e vad man FÅR här... Vill hitta en sida som denna fast gällande örebro... http://www.trafikkontoret.goteborg.se/Default.aspx?&PageId=alias!VMParkeringrattochlatt&TextSize=1

haha, ja de har ju faktiskt flyttat om en jäkla massa affärer har jag märkt!
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
lilltryne skrev:
Tja... i göteborg FÅR man ju parkera på trotoaren... Frågan e vad man FÅR här... Vill hitta en sida som denna fast gällande örebro... http://www.trafikkontoret.goteborg.se/Default.aspx?&PageId=alias!VMParkeringrattochlatt&TextSize=1

haha, ja de har ju faktiskt flyttat om en jäkla massa affärer har jag märkt!
men du kör väl inte upp i örebro utan i kumla?????? det har ialf alla gjort som jag känner
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Kumla? det et jag inte... Utgår från täby iallfall, sen får vi se vart vi hamnar... SKITNERVÖS NU! :(
 

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Husaberg
Uppkörningar brukar väll börja vid ytongbanan för att sedan gå en sväng på landsbygden med grusvägar och skit innan man tar ett ärevarv inne i Kumla.
Sen åker man tillbaka till Ytongbanan och får sitt "Bevis om godkänt förarprov". :)

Skulle tro att de inte bryr sig så mycket om såna saker som parkering m.m om man har bilkörkort innan.
Då _ska_ man ju ha koll på sånt redan.
Så det är nog ingen fara, men parkera i en vanlig parkeringsruta om det skulle bli aktuellt.
Då har du ju inte gjort något fel iaf.
Lycka till! :tummenupp

EDIT: Täby? Jaha, då blir det kanske Örebro iallafall då.
Är det dags idag?
 

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
Jag har fått mina kort, på shellmacken nära gamla carlbarks A1, papa väntade vid carlbarks :)
Och det andra så körde vi tillbaka till ytongbanan...

Parkera, ja, lämpligt ställe är väll i en bilruta?
 

Ola_FZR

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Örebro
Hoj
TDM 850
Har hört rykten om att dom kör uppkörningarna vid crosskart banan i Täby pga av att det var för dålig stadkörning i Kumla.

Lycka till hur som helst :)

/Ola
 

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Husaberg
Ola_FZR skrev:
Har hört rykten om att dom kör uppkörningarna vid crosskart banan i Täby pga av att det var för dålig stadkörning i Kumla.

Lycka till hur som helst :)

/Ola
Det är en MOTARDBANA! :fatta!

:)
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Kyckling skrev:
Det är en MOTARDBANA! :fatta!

:)
Det är bra! Ge han bara. Jag står bakom dig. Långt bakom iofs men ändå bakom :tungan
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Började på startrakan på motardbanan. Körde de båda manöverbanorna där och bromsningar från 70 o 90. Sen började elev nr1 sin uppkörning i trafik därifrån och slutade inne på vägverket i örebro.

Jag var sisst så jag fick börja från vägverket och drog en sväng på motorvägen, lite grusväg och sen ett par rundor inne i stan. Helt plötaligt i ett bostadsområde ber han mig köra in till kanten o jag blir skitnervös! "Grattis till ditt nya körkort, du kan kliva av hojen o komma bort med radion till mig..." Så jag fick åka ensam tebax till vägverket där pappa o sambon nervöst väntade! KEWL!!!
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
JÄTTEGRATTIS

Kör nu med insidan av skallen !!! :klappar :jäs :födelseda
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top