Språket, vissa av er!

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Gällande felstavningar & förkortningar så händer det att jag själv deltar i en tråd så intensivt att man inte hinner läsa allt man skrivit innan man postar det. (ex tråden om millen i landskrona)

sedan har det hänt att man suttit här på fyllan & villan och babblat lite
så länge alla förstår innebörden av texten så borde vi inte gnälla för mycket. :D
 

Folköl

Åt 25 ostron och drack en hel pomac
Gick med
2 Jun 2005
Ort
Munchen
Hoj
Husa 650-05
wonderwizard skrev:
Gällande felstavningar & förkortningar så händer det att jag själv deltar i en tråd så intensivt att man inte hinner läsa allt man skrivit innan man postar det. (ex tråden om millen i landskrona)

sedan har det hänt att man suttit här på fyllan & villan och babblat lite
så länge alla förstår innebörden av texten så borde vi inte gnälla för mycket. :D

Correctomundo! :tummenupp :tummenupp
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
wonderwizard skrev:
....
så länge alla förstår innebörden av texten så borde vi inte gnälla för mycket. :D

You aint seen nuthin' yet...
Det finns trådar på BIKE.se där man efter tre genomläsningar ännu inte begriper vad dom egentligen vill, eller vill skriva... :va :va :va
Felstninar är väl ok men vart tredje ord felstavat plus lite Lunarförkortningar (dessutom felstavade.:) och total brist på versaler och punkter.
Det är mänskligt att fela men lättja och skiter-i-allt-attityd finns det ingen ursäkt för.
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Kahobe skrev:
You aint seen nuthin' yet...
Det finns trådar på BIKE.se där man efter tre genomläsningar ännu inte begriper vad dom egentligen vill, eller vill skriva... :va :va :va
Felstninar är väl ok men vart tredje ord felstavat plus lite Lunarförkortningar (dessutom felstavade.:) och total brist på versaler och punkter.
Det är mänskligt att fela men lättja och skiter-i-allt-attityd finns det ingen ursäkt för.

Du är inte på bike.se och läs igenom mina inlägg igen så ser du en liknelse på vad jag och wounderwizard menar. Du får gärna gå igenom dina inlägg innan du skickar svaret men att få resten av SH att göra det är långt borta.
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Inte SÅ senil..

Padde skrev:
Du är inte på bike.se och läs igenom mina inlägg igen så ser du en liknelse på vad jag och wounderwizard menar. Du får gärna gå igenom dina inlägg innan du skickar svaret men att få resten av SH att göra det är långt borta.
Jag VET att jag inte är på bike.se men det är där som moppefuckona härjar med luNarznaCket. Trodde att du förstod att jag tog bara det som ett exempel.
Vet inte hur du skulle ta det om först blir förolämpad och sedan ombedd att utföra en gratis tjänst ???
Vad jag klagade på var attityden att "Du, jag skiter i dej men för h-e svara på min fråga doh"..
Behöver jag förklara en gång till vad jag menar??
(Borde ha tittat i din profil INNAN jag skrev.)
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Kahobe skrev:
Jag VET att jag inte är på bike.se men det är där som moppefuckona härjar med luNarznaCket. Trodde att du förstod att jag tog bara det som ett exempel.
Vet inte hur du skulle ta det om först blir förolämpad och sedan ombedd att utföra en gratis tjänst ???
Vad jag klagade på var attityden att "Du, jag skiter i dej men för h-e svara på min fråga doh"..
Behöver jag förklara en gång till vad jag menar??
(Borde ha tittat i din profil INNAN jag skrev.)

Lol. Jag förstår mycket väl att du menar "Tuff attityden" på folket, Men liksom hela ditt resenemang (stavning), haha. Beskriv gärna för mig varför du först skulle kollat i min profil? Snälla lägg ner haha.
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Vilken kul gammal tråd! Har det blivit bättre under 12 år eller har de som skrev illa för 12 år sedan fortsatt att göra det?

:rock
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Vilken kul gammal tråd! Har det blivit bättre under 12 år eller har de som skrev illa för 12 år sedan fortsatt att göra det?

:rock
De som skrev illa för 12 år sedan och fortfarande skriver på forumet, kan till viss del ha bättrat sig med det behövs justeringar dagligen för att det ska se drägligt ut.

M. Ajjen
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Skit i att läsa här o stanna på fuckbook så löser det sig nog för er få självutnämnda språk professorer.:krama
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jag ska implementera en maximal mental ålder på 13 år, eventuellt 15 om du fått fjun (med bevis).

:yoparty
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Nej nej - fast jag törs nästan inte skriva mera.. :krama

Jodå, skriv mera! :tummenupp:fakta:tungan:krama
Ditt språk, både talat och skrivet, är härligt färgstarkt och gör mig glad. :fakta
Den som störs av det är väl lättstörd i mitt tycke. :)

Jag försöker själv att undvika särskrivningar och amerikaniserade ord. Därför är jag känslosam, orsakar utsläpp och drar slutsatser men förstår att andra anser att språket måste amerikaniseras för att "leva" och "utvecklas". :krama

Denne är ett könsneutralt ord som, till skillnad från det nya könlösa ordet, inte provocerar.
Det kan användas 99 gånger av 100. :fakta Den hundrade gången är när personen ifråga varken är man eller kvinna, både och eller varken eller, och då kanske det behövs.
Men eftersom ordet redan finns och inte heller provocerar och därmed visar att användaren inte "ligger i framkant" så är vi som använder det i minoritet...


Men det här är första gången jag skriver i denna delen av SportHoj men ny på Mc är jag inte så jag åker ut DireCt... :D
 

vinylsamlaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2017
Ort
landsbygden
Hoj
Yamaha
En sak är enl mig att skriva dom istället för de eller att skriva o istället för och men det blir betydligt mer svårförstått när någon skriver nt och menar inte eller ba och menar bara. :va
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
En sak är enl mig att skriva dom istället för de eller att skriva o istället för och men det blir betydligt mer svårförstått när någon skriver nt och menar inte eller ba och menar bara. :va

När man bjälar blir det naturligtvis dom men i skrivspråk bör det vara de eller dem.

Men det verkar vara mindre intresse att lära sig hur det ska vara utan mera "språket måste leva" och då får man säga som man vill annars "utvecklas" inte språket... :huvet

Dialekter däremot ska vi behålla. :tummenupp

Ja dä ä dä
https://www.youtube.com/watch?v=WJhGlvda_os
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Finns det nåt värre än felaktig användning av ordet "dem"?
Ordet "dom" funkar alltid bättre än ett felaktigt "dem"
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top