Språket, vissa av er!

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
Jag har inte läst forumet på någon månad.

Det har tydligen kommit till en del folk nu, direktimport från Lunarstorm verkar det som!

Det finns inget värre än att läsa en text utan punkter, 7st frågetecken per mening och dessutom irriterande förkortningar titt som tätt!



Skriv ordentligt nu så slipper jag sitta här med fjortislexikon och översätta!

//Svanen
 
Last edited:

Solid snake

Guest
Fler än jag som stör mig på en jävla massa felstavningar och särskrivningar?
Lär er stava för fan! :fatta!
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
:klappar Dom flesta som hänger på 125-delen är ju i övre tonåren, och då ska man ha lärt sig stava!
 

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
Jag kan inte göra annat än att hålla med. :nicka

KalleNorton, "dom" stavas "de". :mad: :tungan
 

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
Vad trevligt att jag har medhåll :tomten

Jag stör mig inte på små felskrivningar eller liknande men man känner när det har gått för långt!

Om jag hade varit moderator, då jävlar.. :mad: :4skrika
:rolleyes:
 

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
KalleNorton skrev:
Asså eeeh... de vante meningen asså... Nu gjorde jag bort mig, rackarns också.

oki..,,... d e furlåtet!!! menn innte än gong til!! Do oker kettingen framm.,,..,,,
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
ap-ap-ap

KalleNorton skrev:
:klappar Dom flesta som hänger på 125-delen är ju i övre tonåren, och då ska man ha lärt sig stava!
"Dom" är helt godkänt att att använda i lättare text.
Det är illa nog med dem som alltid tror att dem har rätt när de skriver..just "dem".. :rolleyes:
"De" är betydligt oftare rätt att använda än "dem". Ett "de" kan nästan alltid ersätta ett "dem"
Värre är väl de som inte använder VERSALER i början av mening, glömmer punkt i slutet och dessutom använder lunarförkortningar+felstavningar i mängd. Ett inlägg med femton rader uppstaplade ord, utan punkter, komman eller rätt stavade struntar man helt i!
Det är nog många kloka svar som missas pga det..
Begriper jag inte inlägget vid EN genomläsning får det vara, tror att många andra resonerar på samma sätt.
Anledningen till alla illa skrivna, obegripliga inlägg lär enligt dem(!) själva bero på "dyslexi", något som tycks vara epidemiskt smittsamt, då minst 95% av moppefuckona lider av det. Vilket skitsnack! Sjukdomen heter lättja och inget annat, särskilt när det motiveras med "så skriver jag och det får dom ta, jag bryr mig inte..".
Vill man ha bra hjälp får man faktiskt anstränga sig lite extra för att prestera ett begripligt inlägg.

Edit: trots min inte ringa ålder äger jag TRE 125:eek:r.. = fullt behörig att lägga mig i problemen i 125-forumet.
 
Last edited:

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
En annan sak som är ett problem när folk stavar som kråkor är att när man skall söka efter något så hittar ju inte direkt sökmotorn närbesläktade ord (antar jag?) vilket gör att man kan gå miste om mycket när man söker.
 

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Ort
gävle .
Hoj
cbr 900rr
vadå är det nå fell att sckriva så här ???? :va :gnissla :3freak (och massa smiles måste det vara)

ja tyker at ni ska slutta klaga så mkt (förkortningar) på lunar-besatta mäniskor :4skrika :fatta!


DETTA INLÄGG ÄR SKRIVET MED EN HEL DEL IRONI & JAG BER OM URSÄKT FÖR OT!
 

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
philsson skrev:
Vad har ni emot oss utlänningar!.. :mad: **** rasister!. :huvet :4skrika
Det är väl ingen som har sagt något om utlänningar?
Var inte linan om hur man ska stava rätt?
MVH
Roffe
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
VRM Roffe skrev:
Det är väl ingen som har sagt något om utlänningar?
Var inte linan om hur man ska stava rätt?
MVH
Roffe
jag försökte bara skämta lite.. :) . Själv har jag inga problem med "mindre" stavfel. Hur är det tänkt att man ska veta att vissa ord stavas på ett visst sätt?. det är OK för mig om de skriver som de låter bara man förstår. :tummenupp
 

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
philsson skrev:
jag försökte bara skämta lite.. :) . Själv har jag inga problem med "mindre" stavfel. Hur är det tänkt att man ska veta att vissa ord stavas på ett visst sätt?. det är OK för mig om de skriver som de låter bara man förstår. :tummenupp

Åkej, menn deet blir lite jåbbit åm mann ska stava såm mann pratar.

Spesejaelt feor skeoningaer. :arsele
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Alla gör fel ibland. så är det bara, inget mer med det, sluta gnäll på alla för småfel som görs, ni vet ju oftast vad som menas så varför ens bry sig?
Sen kan jag hålla med om att det är jobbigt att läsa en text utan punkter och blankrader men snälla sluta gnälla över små slarvfel, det blir bara tråkigt för alla i längden! :)
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Omg orka bry sig bara man fattar, Det är ett internet forum.
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Padde skrev:
Omg orka bry sig bara man fattar, Det är ett internet forum.
Vad är det för fel att göra rätt?
Skulle man inte kunna göra rätt bara för att det är ett Internetforum?
"bara man fattar" - dumt påstående.
Ett exempel: Den som skriver kanske tänker på ett för honom enda kända betydelsen av ett ord, när det kanske för en mera (ut)bildad kan ha fem olika betydelser. Det gör det väldigt mycket svårare att förstå en illa skriven text.

------------------------------------------
Ju mer du kan, ju mer inser du hur lite du kan..
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Kahobe skrev:
Vad är det för fel att göra rätt?
Skulle man inte kunna göra rätt bara för att det är ett Internetforum?
"bara man fattar" - dumt påstående.
Ett exempel: Den som skriver kanske tänker på ett för honom enda kända betydelsen av ett ord, när det kanske för en mera (ut)bildad kan ha fem olika betydelser. Det gör det väldigt mycket svårare att förstå en illa skriven text.

------------------------------------------
Ju mer du kan, ju mer inser du hur lite du kan..

Inget fel på att göra rätt, "bara man fattar" = Inget dumt påstående, Bara du förstår vad han menar behöver du väl inte veta mer?, eller du behöver länk också. Omn jag stavar 100% rätt eller inte på internet bryr jag mig inte speciellt mycket om, men att folk förstår vad jag menar försöker jag vara tydlig med därimot. Att sitta och gå igenom allt jag skrivigt innan jag trycker på "skicka svar" knappen har jag inget intresse av.

Svar på ditt exempel: Kvittar väl om han är mer elr mindre utbildad, förstår han vad den andra menar är det ju skit samma, Jisses.
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Padde skrev:
Inget fel på att göra rätt, "bara man fattar" = Inget dumt påstående, Bara du förstår vad han menar behöver du väl inte veta mer?, eller du behöver länk också. Omn jag stavar 100% rätt eller inte på internet bryr jag mig inte speciellt mycket om, men att folk förstår vad jag menar försöker jag vara tydlig med därimot. Att sitta och gå igenom allt jag skrivigt innan jag trycker på "skicka svar" knappen har jag inget intresse av.

Svar på ditt exempel: Kvittar väl om han är mer elr mindre utbildad, förstår han vad den andra menar är det ju skit samma, Jisses.

Du fattade uppenbarligen inte ett ord av mitt inlägg. Det visar att det ibland inte räcker att vara tydlig.. :hördu

------------
Case closed.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top