Häggens krånglande turbohoj

ove

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gefle
Hoj
suzuki 1100
Hejsan lägger in en tråd åt häggen eftersom han jobbar o har begränsad dataåtkomst.
Motorcykeln är en Suzuki 1100R med marklundkit o t04e aggregat samt cv 34:eek:r
Vid 4500 varv bluddrar den rejält för att sedan komma tillbaka o gå hur fint som helst.
1:a gången han bänkade hojen fungerade den hyggligt (inget bludder då) men fick lite dåligt med bränsle , hem o justerade flottörhöjden o upptäckte samtidigt att slangarna i förgasarna (de översta) var inte tätade riktigt.
Dit med epoxy o tror allt är frid o fröjd o åker o bänkar en andra gång då uppstår bluddringsfenomenet o vid pull nr 2 så säger bensinpumpen upp sig Det knepiga är att innan andra bänkningen så provkörde vi den innan vi åkte upp o då fungerade hojen (inget bluddrande alltså)
Ska kanske tillägga att fenomenet uppstår även med turbon "urkopplad"
Fått förslag på att sänka nålarna alt byta huvudmunstycken men setup:en på
förgasarna har vi ju lixom inte rört, bara ställt flottörhöjden till originalhöjd,bytt soppapump och tätat lite ?? nån som har nåe förslag??
mvh/peter
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Det blev fullt upp i Häsen med motorbyte å renovering å tjafs så jag hann aldrig kika förbi Häggen.

Vad sitter det för trottelnålar monterade? Är det Dynojet eller originalnålar? Originalnålar är ett måste - de är 2.00 mm i smalaste änden och ökar gradvis till 2.50 mm vid 30 mm upp på nålen.

ove skrev:
Hejsan lägger in en tråd åt häggen eftersom han jobbar o har begränsad dataåtkomst.
Motorcykeln är en Suzuki 1100R med marklundkit o t04e aggregat samt cv 34:eek:r
Vid 4500 varv bluddrar den rejält för att sedan komma tillbaka o gå hur fint som helst.
1:a gången han bänkade hojen fungerade den hyggligt (inget bludder då) men fick lite dåligt med bränsle , hem o justerade flottörhöjden o upptäckte samtidigt att slangarna i förgasarna (de översta) var inte tätade riktigt.
Dit med epoxy o tror allt är frid o fröjd o åker o bänkar en andra gång då uppstår bluddringsfenomenet o vid pull nr 2 så säger bensinpumpen upp sig Det knepiga är att innan andra bänkningen så provkörde vi den innan vi åkte upp o då fungerade hojen (inget bluddrande alltså)
Ska kanske tillägga att fenomenet uppstår även med turbon "urkopplad"
Fått förslag på att sänka nålarna alt byta huvudmunstycken men setup:en på
förgasarna har vi ju lixom inte rört, bara ställt flottörhöjden till originalhöjd,bytt soppapump och tätat lite ?? nån som har nåe förslag??
mvh/peter
 

ove

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gefle
Hoj
suzuki 1100
andersbrink skrev:
pratade med honom nyss de sitter originalnålar i den han sa även nu med att den gick bra innan så han trodde att han hade "hrrrrrrrrm" ställt till med nåt?
frågan är bara vad o han börjar visst få lite panik nu till västerås stackarn :pannkyss
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Hände're nåt speciellt i morrn typ i 16/17-tiden eller kan man kika över just precis efter jobbet? Jag vet inte vägen dit så du lär PM'a mig här på SH om "karta".
 

Häggen

Psb?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Älvkarleby
Hoj
-00 TL1000r, -90 Gsx-r turbo, -07 crf 450, -00 hayabusa turbo
andersbrink skrev:
Hände're nåt speciellt i morrn typ i 16/17-tiden eller kan man kika över just precis efter jobbet? Jag vet inte vägen dit så du lär PM'a mig här på SH om "karta".

Tja! jag jobbar borta i veckan men är hem o vänder o hämtar förgasarna nu.Tar med dom o verkstadshand boken till mora o grottar lite på kvällarna.men har du nå tips så är dom välkommen :) jag har lyckas fått en till bänk tid på torsdag eftermiddag o kommer hem torsdag förmiddag så man är ju ute i god tid :gnissla .Ska du till v-ås i helgen? får jag inte ordnig så kanske du kan slå ett öga lite snabbt där? För åka ska jag...

Mvh Häggen.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top