Banrekordet sitter väldigt löst...

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Palte skrev:
Hojen var samma som på IoM där den bänkades till 157Bhk skulle tro att det finns hojar i NSB som har 170Bhk nu.

Pratade med Christer för en stund sen. Han sa "Jag trodde iaf. att de skulle komma i kapp på rakan"
:hihi Där ryker 200-hästarsteorin.
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Strider skrev:
Ja, Humlan skulle satsa pengarna på förarutveckling istället för motorutveckling. :pannkyss

Muahaha... Det ligger en film och väntas på att klippas till där vi klart och tydligt kommer att få se vad effekt är till för nytta ;)
 

sandstream

Guest
Palte skrev:
Hojen var samma som på IoM där den bänkades till 157Bhk skulle tro att det finns hojar i NSB som har 170Bhk nu.
Pratade med Christer för en stund sen. Han sa "Jag trodde iaf. att de skulle komma i kapp på rakan"
Skiljer sig NSBK-reglementet så mycket från WSBK-reglementet att det inte kan få ut mer än 170 BHK?

2ono skrev:
Det bevisar väl att en 03 är bättre än 05:an :hihi
Tror knappast att det är bra reklam för suzuki när den "gamla" hojen åkte ifrån den nya men knappast överraskande med tanke på kompetensen bakom styret.
De flesta är nog rätt överens om att Christer knappast hade kört saktare på en K5:a, snarare tvärtom så Suzuki är nog glada för alla reklam de får :)
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
sandstream skrev:
Skiljer sig NSBK-reglementet så mycket från WSBK-reglementet att det inte kan få ut mer än 170 BHK?

För att göra det lite enklare:

I NSBK får man inte röra motorn alls.....


Edit: man kanske fick byta topplockspackning.... är lite osäker på den.... men i vilket fall som helst - man kan inte jämföra klasserna.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det är oerhört trist för svensk RR att Christer inte kör i år, men jag förstår honom. Vara bland de absolut snabbaste och ändå få betala så mycket ur egen ficka år efter år.
Resten av fältet får väl skämmas lite i varje fall när de fyra första är wild-cards varav en aldrig sett banan innan och två inte kört race på bra länge. :tungan
Det gick iofs väldans fort i toppen i år med många fina tider men Miinin visade grym klass.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Goodstuff skrev:
Det är oerhört trist för svensk RR att Christer inte kör i år, men jag förstår honom. Vara bland de absolut snabbaste och ändå få betala så mycket ur egen ficka år efter år.
Resten av fältet får väl skämmas lite i varje fall när de fyra första är wild-cards varav en aldrig sett banan innan och två inte kört race på bra länge. :tungan
Det gick iofs väldans fort i toppen i år med många fina tider men Miinin visade grym klass.

Jag måste faktiskt säga att hela fältet höll väldigt hög klass i helgen. 15 pers körde 52 eller fortare under racet. "Wild-carden" Visste man ju höll väldigt hög klass, och jag tror faktiskt ändå Young hade piskat miinin om han hade kommit, Notman körde ruggigt fint också, och då var det särskilt kul att se hur snyggt Miinin körde
:tummenupp till Christer (kom tillbaka) :)
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
oFFkeFF skrev:
Jag måste faktiskt säga att hela fältet höll väldigt hög klass i helgen. 15 pers körde 52 eller fortare under racet. "Wild-carden" Visste man ju höll väldigt hög klass, och jag tror faktiskt ändå Young hade piskat miinin om han hade kommit, Notman körde ruggigt fint också, och då var det särskilt kul att se hur snyggt Miinin körde
:tummenupp till Christer (kom tillbaka) :)
Det var absolut bra tider i toppen av fältet och wild-cardsen var ju inga dunungar direkt....
Jag tror Miinin kör på Åsen också - vem sätter emot?
 

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
Goodstuff skrev:
Det var absolut bra tider i toppen av fältet och wild-cardsen var ju inga dunungar direkt....
Jag tror Miinin kör på Åsen också - vem sätter emot?
Sätta emot? det törs jag inte :hihi har oxå en känsla av att Miinin kör på Gåsen
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
valmers skrev:
Precis, mycket läsvärd. Är det som Christer säger med attityden bland konkurrenterna i depån, är det inget annat än beklämmande.
jag sa på skoj till honom "Ja ha, är du här." haha. Tyckte det var förbannat kul att han rockade fett o visade vart skåpet skulle stå. Bara för alla andra och ta lärdom!

hoppas verkligen Miinin får styrning i Europa!
 

sandstream

Guest
Webspy skrev:
För att göra det lite enklare:
I NSBK får man inte röra motorn alls.....
Edit: man kanske fick byta topplockspackning.... är lite osäker på den.... men i vilket fall som helst - man kan inte jämföra klasserna.
Tackar! :tummenupp
 

sandstream

Guest
Med blandade känslor summerar jag åter helgen. De sköna känslorna är tävlandet och körningen, det skittråkiga är attityden som jag känner i depån från många förare och även representanter från olika förbund. Det suger fett och känns så jävla typiskt svenskt så jag vill kräkas. Här kommer jag och några andra och hoppar in i ”deras” serie och lekstuga och fy vad elaka vi är som förstör för de andra och ”stjäl” en massa poäng för dem som är så duktiga och fina och förstör serien som blivit så otroligt mycket bättre och jämnare till i år!!
Undra vem det kan vara som Christer syftar på? :rolleyes:
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Webspy skrev:
Edit: man kanske fick byta topplockspackning.... är lite osäker på den.... men i vilket fall som helst - man kan inte jämföra klasserna.
Det tror jag man får för en förare berättade glatt att han bytt. Vågar dock inte säga vem om det nu är regelbrott. :tungan
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Tycker det låter som Christer överdriver en del, eller det beror ju på vad han menar med "många", men det finns säkert mer än en förare som tyckte det var lite surt att han dök förbi. Men tror den stora massan förare klart gillade att han kom dit eftersom han är en trevlig prick och jäääkligt snabb på sviestad.

Visst finns det jante i depåerna, men iaf inte så mycket att det stör mig..
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Måste säga att jag tycker Andy Notman gör ett ganska bra jobb med tanke på att han inte sett banan innan tävlingen. Axelsson imponerar också med tanke på den långa frånvaron - once a champ always a champ. (fast det gäller inte Kenny Roberts JR.)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top