Miniskylten kosta mig 400kr idag!

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
Jag skyller inte på den enskilda snut, men det verkar som det ar mera populart at jaga fartsøvertredare och mini skyltar eftersom riktiga kriminella ar "Farliga"......Sen at det ar en viss typ manniskor som vill bli snut ar ju en annan sak......Buhu der såg jag et hemskt farligt miniskylt osv osv......
 

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Örebro
Hoj
två ben och inga hjul kvar
harshe skrev:
jag tycker inte om polisen å så :fatta! minns gøteborg kravall e ju kul :kulspruta

Bara rätt åt dom trädkramande jävlarna som ställer till med problem!
 

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dals Långed
Hoj
Ducati MS 1200 2013
Maverick_ou812 skrev:
Köp gärna en miniskylt, dölj plåten bakom hjulet, men för guds skull, gnäll inte om det, nämn det inte ens. Betala och se glad ut!

Precis, bara och gräva i plånboken, bryta ihop och gå vidare.

Varför köra ifrån polisen för futtiga 400 kr? Även om ni räserbajsare är hur skickliga som helst med era hojjar så KAN det hända något. Skyll inte på att polisen ska prioritera annat, dom gör sitt jobb när tillfälle ges. Är en usel bortförklaring att påstå att polisen har bättre för sig med t.ex rån, mord mm. Hur ofta utreder en trafikpolis ett rån eller mord?

Är inte något vitt lamm jag heller men jag väljer mina tillfällen när det går fortare än vad farbror blå gillar så man minimerar risken att andra ska råka illa ut OM det skulle hända nåt. försöker i alla fall att använda insidan av huvudet.

Kom själv i 140 på en 70-väg på landet för några dagar sedan. Efter en kurva står det poliser ett par hundra meter fram, inte fan hade jag en tanke på att nita och göra helt om. Visst ett "Shit" sades men det var bara en alkotest. Sen en trevlig polis som tyckte jag skulle vrida gasen lite mer åt andra hållet.

Gör vad fan ni vill med era hojjar men klaga inte om ni åker fast för nåt som inte är lagligt.
 

Ahlstrom

Marijuana™ Approved by Pippi & friends
Gick med
21 May 2003
Ort
SoFo
Hoj
ZXR750J
HanneZ skrev:
Haha, man undrar om en del är sanna.

Chrolo verkar ha en skön attityd!! De behövs antagligen när man handskas med sporthoj-idioter varje dag.

/ Hannes


:tummenupp

Kan bara hålla med!
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Swedish Viper skrev:
Kom själv i 140 på en 70-väg på landet för några dagar sedan. Efter en kurva står det poliser ett par hundra meter fram, inte fan hade jag en tanke på att nita och göra helt om. Visst ett "Shit" sades men det var bara en alkotest. Sen en trevlig polis som tyckte jag skulle vrida gasen lite mer åt andra hållet.

Jag råkade ut för en liknande sak i våras, men det var "bara" en avspärrning för att nån dåre ville spränga en restaurang i bitar... :kocko Dom poliserna flinade bara brett och vinkade förbi mig i korsningen! :tummenupp
 

Ahlstrom

Marijuana™ Approved by Pippi & friends
Gick med
21 May 2003
Ort
SoFo
Hoj
ZXR750J
Arctic#1 skrev:
Kissass........... :rofl


Absolut!

Rövslickeri på högsta nivå kan vara skillnaden på att få behålla kortet, när Chrolo tar en. :tungan

Men det skulle bara kunna ske i teorin för i praktiken kör jag ifrån honom på bakhjulet! :yoparty






:rolleyes:


:hihi
 

Stephen

Action figure sold separately
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Världsmetropolen Sthlm
Hoj
Letar ny...
Har läst igeom hela tråden och sitter och skakar på huvudet åt vissa här... Visst kan man tycka att det är ok att köra ifrån polisen, vi har ju åsiktsfrihet i dett land.. Men att som vissa säga att polisen är korkade och inte sköter sitt jobb är ju lite ogenomtänkt tycker jag.

Tycker själv det är ganska kul att vi har en mc-polis som är här på forumet som säger sin åsikt och som står för den. Visst är CHROLOs åsikt speglad av hans yrkesval men hen är ju fortfarande inte här i tjänsten utan han sitter här på sin privata tid(om jag nu förstått det hela rätt). Då förstår jag inte hur vissa kan sitta och bara racka ner på honom pga hans yrkesval. Ibland undrar man hur vissa på forumet är funtade.. Han är väl hojåkare som vi andra, bara att han även gör det i tjänsten. Han har väl samma passion som vi andra, att åka hoj..

Jag brukar säga att jag respekterar polisyrket men inte hur det utförs av många poliser. Kan hålla med om att det finns en hel del rötägg som är poliser idag men efter att ha läst en hel del av CHROLOs inlägg så ser jag inga sådana tendenser hos honom. Han svarar sakligt när någon frågar. Jag har själv inte träffat CHROLO irl så jag kan inte yttra mig om han är en "God cop" eller en "bad cop". Tycker denna "hata poliser bara för att det är tufft-andan" är sorglig.

Bara mina $0.02.....
 

Goose

www.adobe.com
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Solna
Hoj
Tillbaka i Kawwastallet-->ZXR750
Arctic#1 skrev:
Jag skyller inte på den enskilda snut, men det verkar som det ar mera populart at jaga fartsøvertredare och mini skyltar eftersom riktiga kriminella ar "Farliga"......Sen at det ar en viss typ manniskor som vill bli snut ar ju en annan sak......Buhu der såg jag et hemskt farligt miniskylt osv osv......

Men kom tillbaka till verkligheten,,,,,,,,,,,Trafikpolisen övervakar trafiken, Miniskylt är inte tillåtet,,,därför fick han böter......Grow up :huvet

Ordningspolisen övervakar ordningen och tar de som stör ordningen...är det fel också eller

Jag vet inte hur det fungerar i Norge, Mr Artic men de flesta poliser som jag kommit i kontakt med är ett genomsnitt av samhället dvs normala människor med känslor,,,ja det finns idioter också inom Polisen ,men att dra till med Ditt tunga artilleri när en grabb torskar på en löjlig miniskylt är ju bara patetiskt.

Snart kommer Du väl att tycka att 4hjullprovningen eller vad det nu heter i Norge är AS när Ditt effektrör visar på en db på 200......
 

[Akryl]*Amid

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Cectek Quadrift
Stephen skrev:
Har läst igeom hela tråden och sitter och skakar på huvudet åt vissa här...

Jo, jag håller med. Förstår inte folks facination att *hata* poliser.

En annan sak jag inte förstår är gnället när man åker fast för något.
-"Ta fast riktiga brottslingar istället!" Bryter man mot lagen vanemässigt
är man väl riktig brottsling? Och det skulle jag säga att t.ex. de flesta
fartsyndarna gör. Det finns ju någon sån där urtöntig klycha som faktiskt
stämmer: "If you can't do the time, don't do the crime!" Visst är det nesligt
att åka fast, men man har ju ändå själv VALT att bryta mot lagen.
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
R-1000 skrev:
Så löjligt när mc snutar tror att dom är bättre än andra förare, du tror säkert att du kan hänga på en hyfsad förare som sitter på en snabbare R-hoj,,ta o väx upp lite lilla munkätar pojken och sluta överskatta dig själv,,,en dag när du jagar nån så kommer säkert hans polare att köra ifrån dig i en kurva med knät i backen och solen i ögat för att retas lite,,,då kanske du börjar förstå att du inte är en rr förare som du själv verkar tro att du är...peace! :tummenupp
Herrejävlar, ditt inlägg kvalar lätt in bland de tio mest pinsamma inläggen på SH. Jag sitter fan här och rodnar å dina vägnar. Är du på riktigt?
 

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
Grow up? jag ar fødd 68 så jag ar nog vuxen...jag kanner inte chrolo men uttalar mig efter dom snutar jag treffat på i mina 36år och majoriteten av dom ar ratt korkade ,nitiska, paragraf ryttare..ps vi måste inte besiktiga hojar i norge (och dom hetar Biltilsynet)
 

[Akryl]*Amid

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Cectek Quadrift
Arctic#1 skrev:
Grow up? jag ar fødd 68 så jag ar nog vuxen...jag kanner inte chrolo men uttalar mig efter dom snutar jag treffat på i mina 36år och majoriteten av dom ar ratt korkade ,nitiska, paragraf ryttare..ps vi måste inte besiktiga hojar i norge (och dom hetar Biltilsynet)


Uhm, va? Behöver man _aldrig_ besiktiga? Damn!
 

Stephen

Action figure sold separately
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Världsmetropolen Sthlm
Hoj
Letar ny...
sgtpepper skrev:
Herrejävlar, ditt inlägg kvalar lätt in bland de tio mest pinsamma inläggen på SH. Jag sitter fan här och rodnar å dina vägnar. Är du på riktigt?
JAg började också undra.. Såg ingen ironi-smliey någonstans.. :va
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
En sak som jag undrar lite över...

Varför miniskylt, EGENTLIGEN?! Ser du skylten när du kör? Jag ser inte min. Jag märkte inte ens att min originalskylt flög åt skogen igår...
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
sgtpepper skrev:
Herrejävlar, ditt inlägg kvalar lätt in bland de tio mest pinsamma inläggen på SH. Jag sitter fan här och rodnar å dina vägnar. Är du på riktigt?
Jag tycker att han ska fortsätta. Han är ju en rikctig idol, förebild och hyvens kille. :rolleyes:
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Det här stämmer bättre tycker jag.

Så löjligt när jag tror att jag är bättre än andra förare, jag tror säkert att jag kan hänga på en hyfsad förare som sitter på en snabbare R-hoj,,jag borde ta o växa upp lite, jag är en riktig munkätar pojke och borde sluta överskatta mig själv,,,en dag när jag jagar nån ännu hefftigare snubbe så kommer säkert hans polare att köra ifrån mig i en kurva med knät i backen och solen i ögat för att retas lite,,,då kanske jag börjar förstå att inte ens jag är en rr förare som jag själv verkar tro att jag är...peace!

:hihi
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top