Miniskylten kosta mig 400kr idag!

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
R-1000 skrev:
Jag vill gärna ta det på landsväg, jag vill se om han sköter sitt jobb så bra som han tror, naturliga vore ju att han skulle jaga mig mellan bilar.Men det kommer ju aldrig hända...jag skulle lätt ställa upp, men inte en polis pga massa anledningar förstås...så jag vill inte låta barnslig o försöka ordna ett sånt landsvägsrace, men skulle jag råka få jag av han nån dag så skulle jag bli världens lyckligaste.

Darwins lagar ser nog snart till att du inte förökar dig! :rolleyes:
 

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Kallhäll
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
Busafreak skrev:
Känn dig nöjd med polisens hjältemodiga insats och prioritering och att han medvetet valt en av den mest trafiksäkerhetsangelägna åtgärderna (kanske före rån, misshandel eller vad det nu kan vara). Polisens insats har med säkerhet sparat ett antal människors liv i trafiken för dina futtiga 400:-.

Det är precis samma sak med viktgränserna och körkortsbehörigheterna. Det är ett mycket viktigt trafiksäkerhetsbefrämjande arbete att bötfälla en förare som på B-kort drar ett släp som man i o f sig får dra med bilen men som väger 50 kg mer än körkortet tillåter. Försök också förstå det viktiga i att jaga en bilist som inte satt på godkänt skattekvitto ända in på gården (p g a utlandsvistelse) med en blå/vit polisbil i spärrparkering (hände mig).

Att köra med otillåten belysning är däremot inget allvarligt (4 - 6 lampor på samtidigt) eller tre cyklar på dragkroken utan ljus- o nummerplåtsramp längts bak. (I Danmark bötfälls du direkt om du så bara har en cykel bak utan ramp).

Nästa gång du råkar ut för samma sak rekomendras att du går till domstol och får frågan prövad med hänsyn till att det varje dag åker omkring mängder med "cykelbilar" där varken bakljus (blinkesr) eller nummerskylt syns. Börja redan nu att samla på dig ett stort antal fotobevis i frågan och rapporter gärna här hur det går. Kolla också efterlevnaden av att medelst tecken visa vad man har för avsikter i trafiken (många behöver slå upp ordet "Blinkers" och då avser jag inte de som satt på hästarna förr)

Vi som representerar allmänheten har givetvis full förståelse för de allra viktigaset uppgifterna som vår kära polis utför.

Kan förstå att du blir frustrerad. Jag tycker dock inte att det ska vara antingen trafiksäkerhet eller jaga misshandlande typer.
 

harshe

snattar av politiska skäl
Gick med
24 Jan 2005
Ort
oslo
Hoj
929 nu med seatpipes
CHROLO skrev:
Du har inte en aning om vad jag tror om min förmåga att behandla en mc, eller hur jag verkligen kör. Du har inte heller någon aning om vad jag tror om andras förmåga. Klart är dock att du vill visa att du tycker mycket. Jag äter inte munkar om det nu skulle intressera.

Jag är vuxen nog att vara uppe så här dags också för den delen.
Är du?

jag tycker inte om polisen å så :fatta! minns gøteborg kravall e ju kul :kulspruta
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Patrik29 skrev:
Kommer körande på 50 väg o vem kommer upp bakom mig o sen vinkar in mig jo Mc snuten.Så man blev 400kr fattigare. :huvet
Ursäkta en yngling.... men varför har man miniskylt? Varför sätter man plåten osynlig? Är det så jävla snyggt?! Eller?

Köp gärna en miniskylt, dölj plåten bakom hjulet, men för guds skull, gnäll inte om det, nämn det inte ens. Betala och se glad ut!

Tror knappast Polisen "jagar" brottslingar med miniskylt eller dold plåt men om dom ser dig så bötfäller dom. Det hade jag också gjort, för jag gör mitt jobb.
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
CHROLO skrev:
Kan förstå att du blir frustrerad. Jag tycker dock inte att det ska vara antingen trafiksäkerhet eller jaga misshandlande typer.
Vad f*n har en miniskylt med trafiksäkerheten att göra?

Gör ert "riktiga" jobb och framför allt var trevliga. Ni skall inte ta det personligt när vi kör lite fort eller placerar en plåt fel. Skärpning! (inte menat till Chrolo för honom har jag inte träffat)
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
harshe skrev:
jag tycker inte om polisen å så :fatta! minns gøteborg kravall e ju kul :kulspruta

Kravall...?
Ni satt ju och bölade på en skolgård för att polisen inte lät er gå hem till mamma när ni kastat gatsten på dem. Ge polisen lite befogenheter så de kan hålla slöddret bort från gatorna, så vi kan åka hoj där istället... hmm.. annars...får väl jag göra det! :D :banana :banana
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
brinckis skrev:
Vad f*n har en miniskylt med trafiksäkerheten att göra?

Gör ert "riktiga" jobb och framför allt var trevliga. Ni skall inte ta det personligt när vi kör lite fort eller placerar en plåt fel. Skärpning! (inte menat till Chrolo för honom har jag inte träffat)
För att polisen lättare ska kunna identifiera din stulna hoj om skylten sitter kvar?
//Tobbe
 

Folköl

Åt 25 ostron och drack en hel pomac
Gick med
2 Jun 2005
Ort
Munchen
Hoj
Husa 650-05
Som sagt, det kravs en viss personlig mognad for att kora hoj vilket en del tydligen inte har. Det borde kravas for forumet oxa.
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
Rundningsmärke skrev:
Blir du arg på brevbäraren när han kommer med räkningar?

/A
nej och jag betalar mina böter också ... nu har jag ingen miniskylt själv utan har orginal skylten i hjulhuset. Skylten syns klart och tydligt bakifrån så det är mer en principsak att bötfälla för felplacering. Lite löjligt tycker jag, men arg blir jag inte, bara när polisen är oförskämd och otrevlig, det har han ingen anledning till.
 

Krippa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Speed Triple 955 -05
freddexwing skrev:
Ska fan ge brevnisse böter nästa gång han kommer med räkningar, eller en p-bot på hans trampis... :)

Jag brukar välta cykeln för han....sen känns de lite bättre! :tungan
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
Folköl skrev:
Som sagt, det kravs en viss personlig mognad for att kora hoj vilket en del tydligen inte har. Det borde kravas for forumet oxa.
kallar sig folköl och snackar om personlig mognad :hihi
 

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Maverick_ou812 skrev:
Ursäkta en yngling.... men varför har man miniskylt? Varför sätter man plåten osynlig? Är det så jävla snyggt?! Eller?

Köp gärna en miniskylt, dölj plåten bakom hjulet, men för guds skull, gnäll inte om det, nämn det inte ens. Betala och se glad ut!

Tror knappast Polisen "jagar" brottslingar med miniskylt eller dold plåt men om dom ser dig så bötfäller dom. Det hade jag också gjort, för jag gör mitt jobb.

Äntligen nån som fattat! TACK!!! Ska va en skåning till det... :tummenupp
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Haha, man undrar om en del är sanna.

Chrolo verkar ha en skön attityd!! De behövs antagligen när man handskas med sporthoj-idioter varje dag.

/ Hannes
 

mamartin

Mamartin
Gick med
28 Mar 2004
Ort
WestCoast
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -02
CHROLO skrev:
Vi kanske ses :)

Får se vem som kör ifrån vem då :rofl

Hehe klockrent...

freddexwing skrev:
Kravall...?
Ni satt ju och bölade på en skolgård för att polisen inte lät er gå hem till mamma när ni kastat gatsten på dem. Ge polisen lite befogenheter så de kan hålla slöddret bort från gatorna, så vi kan åka hoj där istället... hmm.. annars...får väl jag göra det! :D :banana :banana

Ja jag har önskat att jag var där så man kunde kasta tillbaka lite stenar på packet, t.o.m. drömt att få piska en aktivist på rumpan och säg att han har kostat folket jättemycket pengar. IDIOTER :yoparty
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top