Miniskylten kosta mig 400kr idag!

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
Du är inte själv om att ha fått böter pga miniskylt jag fick böter i Måndags för samma sak :huvet :huvet

Patrik29 skrev:
Kommer körande på 50 väg o vem kommer upp bakom mig o sen vinkar in mig jo Mc snuten.Så man blev 400kr fattigare. :huvet
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
CHROLO skrev:
Du har inte en aning om vad jag tror om min förmåga att behandla en mc, eller hur jag verkligen kör. Du har inte heller någon aning om vad jag tror om andras förmåga. Klart är dock att du vill visa att du tycker mycket. Jag äter inte munkar om det nu skulle intressera.

Jag är vuxen nog att vara uppe så här dags också för den delen.
Är du?
Jo du är så vuxen att du utmanar folk här på sporthoj att försöka köra ifrån dig indirekt...det är ju jättevuxet gjort av en polis,,,och jag tror inte att jag vet så mycket,,,snacka är billigt, men en sak kan jag svära på, skulle jag inte kunna få skit sen om jag skulle få chansen att köra ifrån dig så kan jag sätta mitt liv på att du skulle hamna långt efter, jag sitter på min hoj och du sitter på din med sirener på =) jättetufft att filma och visa för barnen sen.
 

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Ort
Lidköping
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
R-1000 skrev:
Så löjligt när mc snutar tror att dom är bättre än andra förare, du tror säkert att du kan hänga på en hyfsad förare som sitter på en snabbare R-hoj,,ta o väx upp lite lilla munkätar pojken och sluta överskatta dig själv,,,en dag när du jagar nån så kommer säkert hans polare att köra ifrån dig i en kurva med knät i backen och solen i ögat för att retas lite,,,då kanske du börjar förstå att du inte är en rr förare som du själv verkar tro att du är...peace! :tummenupp

Du, det står fel i din profil.

-Född -87 skall det väl vara?
 

Mar

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1
Mohahahaha.... Ett, noll till Polisen! :yoparty You rock!



CHROLO skrev:
Du har inte en aning om vad jag tror om min förmåga att behandla en mc, eller hur jag verkligen kör. Du har inte heller någon aning om vad jag tror om andras förmåga. Klart är dock att du vill visa att du tycker mycket. Jag äter inte munkar om det nu skulle intressera.

Jag är vuxen nog att vara uppe så här dags också för den delen.
Är du?
 

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Kallhäll
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
R-1000 skrev:
Jo du är så vuxen att du utmanar folk här på sporthoj att försöka köra ifrån dig indirekt...det är ju jättevuxet gjort av en polis,,,och jag tror inte att jag vet så mycket,,,snacka är billigt, men en sak kan jag svära på, skulle jag inte kunna få skit sen om jag skulle få chansen att köra ifrån dig så kan jag sätta mitt liv på att du skulle hamna långt efter, jag sitter på min hoj och du sitter på din med sirener på =) jättetufft att filma och visa för barnen sen.

Jag var otydlig. Ironin gick inte fram. Till dig. :hihi

Det är fult att svära. Vem ska filma? Vem ska visa för vems barn? :va
 
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
Vi vet alla att DTM är mer eller mindre snabb.

Sluta klanka på CHROLO men du har inga meriter å rabbla upp? Bantider? Berättelser från när du skipat rättvisan, eller filmer som ligger utlaggda typ tankcam. :)
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Vad skulle hända om man blev stoppad för miniskylten igen? "Bara" lika mkt böter en gång till eller nåt annat?
 

Nilles

Saknar vintern som f*n!!
Gick med
5 Jul 2004
Ort
Haninge
Hoj
R6 -00 Bana, KTM 350 EXC SIX DAYS
R-1000 skrev:
om jag skulle få chansen att köra ifrån dig så kan jag sätta mitt liv på att du skulle hamna långt efter, jag sitter på min hoj och du sitter på din med sirener på =) jättetufft att filma och visa för barnen sen.


Eller kanske något din dotter kommer se när hon vuxit upp utan pappa för att du skulle bevisa din manlighet!

Och ska ni rejsa så gör det på en bana så ni inte skadar oss andra som bara är halvgalna!! :tummenupp

/Johan
 

Mar

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1
hehe! Nice one! :D


Nilles skrev:
Eller kanske något din dotter kommer se när hon vuxit upp utan pappa för att du skulle bevisa din manlighet!

Och ska ni rejsa så gör det på en bana så ni inte skadar oss andra som bara är halvgalna!! :tummenupp

/Johan
 

MackanNSB

#25
Gick med
14 Nov 2004
Ort
Hemma
Hoj
R1´05 Superbike, R1´06 Gata
R-1000 skrev:
Jo du är så vuxen att du utmanar folk här på sporthoj att försöka köra ifrån dig indirekt...det är ju jättevuxet gjort av en polis,,,och jag tror inte att jag vet så mycket,,,snacka är billigt, men en sak kan jag svära på, skulle jag inte kunna få skit sen om jag skulle få chansen att köra ifrån dig så kan jag sätta mitt liv på att du skulle hamna långt efter, jag sitter på min hoj och du sitter på din med sirener på =) jättetufft att filma och visa för barnen sen.


Upp till bevis!!!! ta licens om du inte redan har en, sen finns det gott om tillfällen att visa upp din körskicklighet för alla :tummenupp
 
Last edited:

Mar

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1
Helt ärligt så tycker jag fan ni skall köra vs varandra nu alltså... Annars e de ju ingen mening med denna diskutionen alls , dvs den leder ingen vart .. Så åk på bandagar tillsammans :tummenupp
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
MackanNSB skrev:
Upp till bevis!!!! ta licens om du inte redan har en, sen finns det gott om tillfällen att visa upp din körskicklighet för alla :tummenupp
Jag vill gärna ta det på landsväg, jag vill se om han sköter sitt jobb så bra som han tror, naturliga vore ju att han skulle jaga mig mellan bilar.Men det kommer ju aldrig hända...jag skulle lätt ställa upp, men inte en polis pga massa anledningar förstås...så jag vill inte låta barnslig o försöka ordna ett sånt landsvägsrace, men skulle jag råka få jag av han nån dag så skulle jag bli världens lyckligaste.
 
Last edited:

Mar

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1
Hmm ser inte de minsta tecken på Ironi , vilket oroar mig... :va

R-1000 skrev:
Jag vill gärna ta det på landsväg, jag vill se om han sköter sitt jobb så bra som han tror, naturliga vore ju att han skulle jaga mig mellan bilar.
 

MackanNSB

#25
Gick med
14 Nov 2004
Ort
Hemma
Hoj
R1´05 Superbike, R1´06 Gata
R-1000 skrev:
Jag vill gärna ta det på landsväg, jag vill se om han sköter sitt jobb så bra som han tror, naturliga vore ju att han skulle jaga mig mellan bilar.

Visst köra ifrån en offroadstånka eller en 80tals Bmw på vägen är ju skitmäktigt ;)
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
MackanNSB skrev:
Visst köra ifrån en offroadstånka eller en 80tals Bmw på vägen är ju skitmäktigt ;)
Mäktigt eller inte,,det är det en mc polis jobb går ut på! fatta? håll dig till ämnet.
 

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Kallhäll
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
R-1000 skrev:
Mäktigt eller inte,,det är det en mc polis jobb går ut på! fatta? håll dig till ämnet.

Nej det är det inte. Det är ju en del av problemet.

Du "vet" vad mitt jobb går ut på och vill helst ha jagis mellan bilar. Jösses. Sälj hojen så att dottern få ha dig kvar.
:confused:
 

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-län
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
Patrik29 skrev:
Kommer körande på 50 väg o vem kommer upp bakom mig o sen vinkar in mig jo Mc snuten.Så man blev 400kr fattigare. :huvet

Känn dig nöjd med polisens hjältemodiga insats och prioritering och att han medvetet valt en av den mest trafiksäkerhetsangelägna åtgärderna (kanske före rån, misshandel eller vad det nu kan vara). Polisens insats har med säkerhet sparat ett antal människors liv i trafiken för dina futtiga 400:-.

Det är precis samma sak med viktgränserna och körkortsbehörigheterna. Det är ett mycket viktigt trafiksäkerhetsbefrämjande arbete att bötfälla en förare som på B-kort drar ett släp som man i o f sig får dra med bilen men som väger 50 kg mer än körkortet tillåter. Försök också förstå det viktiga i att jaga en bilist som inte satt på godkänt skattekvitto ända in på gården (p g a utlandsvistelse) med en blå/vit polisbil i spärrparkering (hände mig).

Att köra med otillåten belysning är däremot inget allvarligt (4 - 6 lampor på samtidigt) eller tre cyklar på dragkroken utan ljus- o nummerplåtsramp längts bak. (I Danmark bötfälls du direkt om du så bara har en cykel bak utan ramp).

Nästa gång du råkar ut för samma sak rekomendras att du går till domstol och får frågan prövad med hänsyn till att det varje dag åker omkring mängder med "cykelbilar" där varken bakljus (blinkers) eller nummerskylt syns. Börja redan nu att samla på dig ett stort antal fotobevis i frågan och rapportera gärna här hur det går. Kolla också efterlevnaden av att medelst tecken visa vad man har för avsikter i trafiken (många behöver slå upp ordet "Blinkers" och då avser jag inte de som satt på hästarna förr)

Vi som representerar allmänheten har givetvis full förståelse för de allra viktigaste uppgifterna som vår kära polis utför.
 
Last edited:

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
CHROLO skrev:
Inte jag heller! Trist :gråta
Ja allt det här verkar ju vara ett stort skämt =) och jag är så dum så jag inte fattar ironi alls :kocko kanske blir lite för mycke när man ser lagomt med mc snutar som åker runt med sina traktorer och letar efter hojar med slipon och "dåliga" regplåtar som dom kan klaga på och sedan ge böter för,,,ni får ursäkta,,jag tycker det är lite för mycket bara,,,lite väl patetiskt.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top