Miniskylten kosta mig 400kr idag!

pogo

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Sverige
Hoj
ER-6n -09
Förra året var jag bara ett mus tryck ifrån att beställa en miniskylt, tyvärr så läste jag att det var olagligt och att man får böter för detta.
Å det är la onödiga pengar i så fall...
 

nasholm6

Hooters Chicago ; )
Gick med
19 Jun 2004
Ort
Umeå
Hoj
Retta
pogo skrev:
Förra året var jag bara ett mus tryck ifrån att beställa en miniskylt, tyvärr så läste jag att det var olagligt och att man får böter för detta.
Å det är la onödiga pengar i så fall...

"Ska hojen va fin, får pengapungen lida pin" :tummenupp
 

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Kallhäll
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
*DanTheMan* skrev:
Han hade ett val till...köra ifrån grisen.

Det var väl ok att han inte tog risker för en fånig skylts skull?
Han kanske inte kunde köra ifrån .....
 

*DanTheMan*

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Nov 2003
Ort
3km från Das Bult
Hoj
KTM 690 SMC-10
CHROLO skrev:
Det var väl ok att han inte tog risker för en fånig skylts skull?
Han kanske inte kunde köra ifrån .....

Då e det en annan sak förståss.

Jag blev oxå stoppad en gång i tiden för att ha miniskylt.En par poliser stod o tankade när jag var på väg i från macken,,i ögonvrån såg jag att dom avbröt tankningen fort som fan o hoppade in i bilen.Blev mäkta förvånad när dom stoppade MIG ..för en miniskylt.Så jävla löjligt så det bara finns inte :huvet
Trodde nog dom hade nåt viktigare larm eller nåt.Men icke sa nicke,,,miniskylt verkar va prioriterande fall.
Sen dess stannar jag aldrig för polisen när jag kör hoj ....av ren princip(inte för att det hänt så ofta)
 
Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
CHROLO skrev:
Det var väl ok att han inte tog risker för en fånig skylts skull?
Han kanske inte kunde köra ifrån .....

Handen på hjärtat, hur många kan det egentligen? Ja, dom flesta sporthojar vinner mot en ST1300 med polisutrustning (130 hk och mååånga kg), rakt fram, men sen då, då börjar hojen bli ovesäntlig, och skickligheten börjar ta överhanden, då vinner nog ni trots allt! Utom möjligen att ni har självbevarelsedrift som gör att ni slår av... :)
 

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Kallhäll
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
*DanTheMan* skrev:
Då e det en annan sak förståss.

Jag blev oxå stoppad en gång i tiden för att ha miniskylt.En par poliser stod o tankade när jag var på väg i från macken,,i ögonvrån såg jag att dom avbröt tankningen fort som fan o hoppade in i bilen.Blev mäkta förvånad när dom stoppade MIG ..för en miniskylt.Så jävla löjligt så det bara finns inte :huvet
Trodde nog dom hade nåt viktigare larm eller nåt.Men icke sa nicke,,,miniskylt verkar va prioriterande fall.
Sen dess stannar jag aldrig för polisen när jag kör hoj ....av ren princip(inte för att det hänt så ofta)

Vi kanske ses :)

Får se vem som kör ifrån vem då :rofl
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
CHROLO skrev:
Vi kanske ses :)

Får se vem som kör ifrån vem då :rofl
Så löjligt när mc snutar tror att dom är bättre än andra förare, du tror säkert att du kan hänga på en hyfsad förare som sitter på en snabbare R-hoj,,ta o väx upp lite lilla munkätar pojken och sluta överskatta dig själv,,,en dag när du jagar nån så kommer säkert hans polare att köra ifrån dig i en kurva med knät i backen och solen i ögat för att retas lite,,,då kanske du börjar förstå att du inte är en rr förare som du själv verkar tro att du är...peace! :tummenupp
 

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Kallhäll
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
R-1000 skrev:
Så löjligt när mc snutar tror att dom är bättre än andra förare, du tror säkert att du kan hänga på en hyfsad förare som sitter på en snabbare R-hoj,,ta o väx upp lite lilla munkätar pojken och sluta överskatta dig själv,,,en dag när du jagar nån så kommer säkert hans polare att köra ifrån dig i en kurva med knät i backen och solen i ögat för att retas lite,,,då kanske du börjar förstå att du inte är en rr förare som du själv verkar tro att du är...peace! :tummenupp


Du har inte en aning om vad jag tror om min förmåga att behandla en mc, eller hur jag verkligen kör. Du har inte heller någon aning om vad jag tror om andras förmåga. Klart är dock att du vill visa att du tycker mycket. Jag äter inte munkar om det nu skulle intressera.

Jag är vuxen nog att vara uppe så här dags också för den delen.
Är du?
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
R-1000 skrev:
Så löjligt när mc snutar tror att dom är bättre än andra förare, du tror säkert att du kan hänga på en hyfsad förare som sitter på en snabbare R-hoj,,ta o väx upp lite lilla munkätar pojken och sluta överskatta dig själv,,,en dag när du jagar nån så kommer säkert hans polare att köra ifrån dig i en kurva med knät i backen och solen i ögat för att retas lite,,,då kanske du börjar förstå att du inte är en rr förare som du själv verkar tro att du är...peace! :tummenupp

Men tänk om han är en jätte bra förare då... man kanske inte ska överskatta sig själv och tro man är nya rossie heller :kocko :hihi

Kvittar ju ibland vilken cykeln det är om föraren suger häst balle.. sen kanske det inte alltid är så smart å dra i väg men det går de med:)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top