Snuten tog kortet, hade det i 2 v.

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
the blue skrev:
En sak jag hörde idag, att polisen ska avbryta vid farter över 200km för olycksrisken vet ej om det är sant, någon som vet ?
Det är en myt. Omständigheter kan få dem att avbryta, men inte en specifik hastighetsgräns.
 

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
yoohan skrev:
Så jävla skrattretande med alla moralkärringar. Såååå får man inte göra, det dääääär var dumt, hoppas du lärt dig en läääääxa, man ska baaaara köra fort på baaaana. Fet risk era fikon! Alla är lika stora syndare/ögontjänare/fortkörare/snuträdda/trafikhuliganer. Om man nu ska vara så präktig så förstår jag inte varför ni inte kör en VW-Lupo på allmän väg, och köper er en RR-hoj som ni kör bana med. Men ni kanske glider runt på en superblackbird för att det ska gå snabbt att växla mellan hastigheterna 70km/h och 90km/h?

Jag kör inte hoj för att våldföra mig i trafiken, men gör jag det? Ja, ibland faktiskt, oftare än vad jag säger att jag gör i alla fall, och jag är ganska övertygad om att jag inte tillhör en minoritet, eftersom flertalet av de människorna jag brukar köra med, kör minst lika fort som mig, om inte fortare... vilket endast tyder på en sak... Dubbelmoral.

Jag skulle tro att det enda herr-trådmakare har lärt sig är att det är dyrt att köra fort när man har en polis bakom sig, och kommer börja använda backspeglarna i tid... med handen på hjärtat... inget annat än det, och jag klandrar inte vederbörande heller. Polisen gjorde vad han var tvungen till, och mr-250km/h höll sin del av avtalet... case closed. Bara tuta och köra igen!

-Love and Light


Satt i precis samma tankar.
Finns väl inte en jävel som köper sporthoj för att köra efter skyltar...
 

SSPC

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R1000 -05
Lion skrev:
Nån gång under mars månad köpte jag min CBR600F, men tog inte kortet förrän 18/5 i år.
Så under helgen som gick så bestämde jag mig för att åka till Norrköping och hälsa hur fort den gick för det tillfället hade jag inte fått innan.
Polisen tittar lite på sin kollega och säger mmmm....
Sedan 4skrika (tur i oturen kanske men ändå!)
Beslutet har inte kommit men antagligen får man vänta 3 mån :huvet

Ajaa....skriver inte för medlidandet, ville bara skriva av mig lite...

Detta var tydligen i Småland, men jag vill ge en liten varning:

Östergötlands Län, man speedar inte där utan blykoll.
För där finns det pekka i kubik.


/Nicholas
 
Last edited:

Aero

PBR
Gick med
23 May 2003
Ort
Pennybridge
Hoj
Stor, go & tysk
Schyssta Poliser!!

Jag måste säga att jag tycker att Polis-nissarna var riktiga schyssta som gav en sån stor "rabatt", när dom dessutom hade allt på video, eller hur? Även om det är surt att bli av med kortet när det var så nytt och i början på säsongen, så vill jag nog fan passa på att gratulera!! För det där tror jag inte händer varje dag. Med "fel" Poliser i den där V70:n tror jag att påföljderna hade kunnat bli rätt så stränga, eller vad tror ni?
 

bam

äntligen
Gick med
19 Dec 2003
Ort
Linköping
Hoj
r6:a -00
SSPC skrev:
Jag tror inte någon här har pekat på grundproblemet.

Östergötlands Län, man speedar inte där utan blykoll på läget. För då går det precis så här, oavsett fordon.


/Nicholas


sant, speciellt sträckan gränna - ödeshög brukar va uppassad av patruller..


.aw
 

sandstream

Guest
spaceman skrev:
Satt i precis samma tankar.
Finns väl inte en jävel som köper sporthoj för att köra efter skyltar...
Nej, knappast, men man kan ju välja sina ställen att köra fort på.
För mig är det helt obegripligt hur man kan ligga i 240 blås utan att först ha kollat hur det ser ut bakåt.
Eller var det så att snutarna var ut och toppade sin bil och kom ikapp hojen... :rolleyes:
 

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Ort
031
Hoj
ärretta
sandstream skrev:
Eller var det så att snutarna var ut och toppade sin bil och kom ikapp hojen...
Nej, de kom på en påfart till motorvägen och såg mig dra på.....de gjorde desamma.

yoohan skrev:
Så jävla skrattretande med alla moralkärringar. Såååå får man inte göra, det dääääär var dumt, hoppas du lärt dig en läääääxa, man ska baaaara köra fort på baaaana. Fet risk era fikon! Alla är lika stora syndare/ögontjänare/fortkörare/snuträdda/trafikhuliganer. Om man nu ska vara så präktig så förstår jag inte varför ni inte kör en VW-Lupo på allmän väg, och köper er en RR-hoj som ni kör bana med. Men ni kanske glider runt på en superblackbird för att det ska gå snabbt att växla mellan hastigheterna 70km/h och 90km/h?

Jag kör inte hoj för att våldföra mig i trafiken, men gör jag det? Ja, ibland faktiskt, oftare än vad jag säger att jag gör i alla fall, och jag är ganska övertygad om att jag inte tillhör en minoritet, eftersom flertalet av de människorna jag brukar köra med, kör minst lika fort som mig, om inte fortare... vilket endast tyder på en sak... Dubbelmoral.

Jag skulle tro att det enda herr-trådmakare har lärt sig är att det är dyrt att köra fort när man har en polis bakom sig, och kommer börja använda backspeglarna i tid... med handen på hjärtat... inget annat än det, och jag klandrar inte vederbörande heller. Polisen gjorde vad han var tvungen till, och mr-250km/h höll sin del av avtalet... case closed. Bara tuta och köra igen!

-Love and Light

Nu vet jag hur fort hojen går och fått uppleva hastighet 250+.
Jag tror inte jag kommer göra det igen, njaa......med stor försiktighet i så fall.
Men annars har du så jävla rätt.....skulle själv inte kunna skriva det bättre.

Kahobe skrev:
Var du glad att det gick så bra!
Tycker att du kan vara j-t glad att det inte var östgötapolisen som du träffade. Dom är NITISKA, av dom du hade fått blött väglag+ 241km i protokollet, garanterat.
På "Beslutet om omhändertagandet" står det:
Polismyndighet - Östergötland :7peta
 
Last edited:

t-quick

oldie but goldie, HSK
Gick med
6 Mar 2003
Ort
småland
Hoj
KTM 625sxc, zx636r -03*såld, gsx750r -05 *RIP*
tog soppan slut eller?
varför stannade du?
hade du fortsatt kört hade du kanske suttit här hos mig
och drickit en öl eller två för att senare dra ut och burna lite på
fyllan i växjö centrum =)
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
No1 skrev:
Bara att inse- vi har en kund som arbetar inom trafik avdelning/polisen och den V70 han kör (kört) klockade dom till 262km/h med sin egna polis pilot!!! :Bugar

Så har ni en V70 efter er i från trafik avdelningen så tänk till riktigt ordentligt innan............

Patrik,
SWT Racing...

Ps! Surt med ditt KK denna årstid... Ds!

Det är dags att börja turbokonvertera när poliserna kör V70 med 350kusar under huven :brinnerup
 

sandstream

Guest
t-quick skrev:
tog soppan slut eller?
varför stannade du?
hade du fortsatt kört hade du kanske suttit här hos mig
och drickit en öl eller två för att senare dra ut och burna lite på
fyllan i växjö centrum =)
Man ska nog vänta minst en månad innan man börjar dra snuten :)
 

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Ort
031
Hoj
ärretta
t-quick skrev:
tog soppan slut eller?
varför stannade du?
hade du fortsatt kört hade du kanske suttit här hos mig
och drickit en öl eller två för att senare dra ut och burna lite på
fyllan i växjö centrum =)
Hehehe, kanske för att jag låg o maxade skiten i sisodär 250, ungefär den hastigheten du kommer upp i med din zx6r:a. Och då ligger han så nära att jag nästan kunde luta mig bakåt o ta i huven (kändes så iaf).
Deras V70 ska du inte leka med om du inte har en litershoj....de är chippade till 262km/h :gnissla
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
Surt sa räven!

Fet respekt att du inte gnäller :tummenupp

Hoppas du får lite förmildrande omständigheter för att det var första(?) trafikförseélsen, som polisen sett dig göra då såklart ;)

mvh

Superbee
 

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Längs en landsväg
Hoj
BSA 350 -30.
Hur testade dom det? För dom testar väl inte topphastighet på allmän väg? I blött väglag?



No1 skrev:
Bara att inse- vi har en kund som arbetar inom trafik avdelning/polisen och den V70 han kör (kört) klockade dom till 262km/h med sin egna polis pilot!!! :Bugar

Så har ni en V70 efter er i från trafik avdelningen så tänk till riktigt ordentligt innan............

Patrik,
SWT Racing...

Ps! Surt med ditt KK denna årstid... Ds!
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
No1 skrev:
Jupp, turbo på allt nu, 4 fordon & 4 turbos = ca 1150hk på drivhjulen och snart ytterliggare 200hk drivhjuls hästar på ett av fordonen... :banana

Patrik,
SWT Racing...
Vad ska du med alla de pållarna till? Du kan ju bara nyttja en del åt gången..... :rolleyes:
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top