Snuten tog kortet, hade det i 2 v.

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Ort
031
Hoj
ärretta
Nån gång under mars månad köpte jag min CBR600F, men tog inte kortet förrän 18/5 i år.
Så under helgen som gick så bestämde jag mig för att åka till Norrköping och hälsa på gamla vänner och bekanta. Jag kom så småningom till den fiiina vägen mellan Husqvarna & Gränna.....
Fan, undra hur fort skiten går egentligen tänkte jag o skulle dra på maxfart för att sedan slå av till marsfart igen.....
Väglaget va lite blött pga. att det hade regnat nån timme innan.
Jag ligger i ca. 240-250 i några km, i den farten tittar man inte i backspeglarna så ofta.....men jag hade en jä*la känsla att något va riktigt tätt bakom mig.
Slänger en blick mot spegeln och ser helt plötsligt blåljus...... :huvet helvette, hann man tänka.
Glider in mot kanten och snuten hoppar ur.......det första man får höra är: -Fin hoj. 600cc? Aaaa, svarar jag. Jaa, fort går den iaf, säger han. :hihi
Hoppas du har kortet med dig säger han och visar mig in i bilen där den andra satt o väntade. Han kör själv MC i tjänsten vilket förklarade intresset.

Polisen: Jaha, det där gick riktigt fort, tyckte du inte det?
Jag: Mmmm, det kanske det gjorde.
Polisen: Varför så bråttom?
Jag förklarade som det då var, att jag ville testa hur fort den gick för det tillfället hade jag inte fått innan.
Polisen tittar lite på sin kollega och säger mmmm....
Sedan säger han: Som du förstår fick vi med en del mätningar på dig under sträckan, vi låg bakom dig en bra bit. Han visar mig ett tiotal mätningar från 157km/h till 241 km/h. Det här är grov vårdslöshet, och att det är vått väglag gör inte saken bättre säger han.
Sen slår han på videokameran och visar mig filmen jag hamnade i, och även där redovisades bilens fart.
Polisen: Nekar du till trafikbrott?
Jag: Nee...
Polisen: Bra, det underlättar arbetet, då gör vi så att jag skriver 157km/h + torrt väglag men jag behåller ditt KK. Sedan får vi se vad Länstryrelsen säger.
2000 kr ej prutbart, säger han och ger mig en fin present...
:( blev ett :)
Innan jag lämnade bilen frågade jag ifall jag kunde köpa videofilmen :tungan

Men fan vilken otur egentligen! :4skrika (tur i oturen kanske men ändå!)
Beslutet har inte kommit men antagligen får man vänta 3 mån :huvet

Ajaa....skriver inte för medlidandet, ville bara skriva av mig lite...
 
Last edited:

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Fy fan vad ultra-surt.

Kunde du köpa filmen då? :)
 

Coola Ola

Guest
Satan vilken otur! Blir nog några månader utan kort där tyvärr. Men eftersom jag är sån go gubbe så kan jag ta hand om din hoj under tiden :D Spårvagn till jobbet igen då?
 

Kodden

Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
jöttlabörrj
Hoj
Supkerduke(såld!)
Jeezus, det var oflyt! Surt mannen...


(Då är det dags att börja skriva i Körkort 2005-tråden igen. ;) )
 

Hakka

Sökande
Gick med
6 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Den e blå
Coola Ola skrev:
Satan vilken otur! Blir nog några månader utan kort där tyvärr. Men eftersom jag är sån go gubbe så kan jag ta hand om din hoj under tiden :D Spårvagn till jobbet igen då?

Jag har redan paxat den! ;)

Håll du dig till din MT5a.... hihihih
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Lider med dig. (Inte för att vara moralkärring men då har du lärt dig ngt? Ska jag säja som inte fått kortet än!! :D)
 

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Ort
031
Hoj
ärretta
Zee skrev:
Fy fan vad ultra-surt.
Kunde du köpa filmen då? :)
Hehehe, neee.....den ville han inte sälja! :tungan

Thundercat skrev:
Hade du prövotid?
Neee, har haft B-kortet i nästan 6 år.... så jag får ant. tillbaka kortet lagom till säsongen är slut! :(

Coola Ola skrev:
Men eftersom jag är sån go gubbe så kan jag ta hand om din hoj under tiden :D Spårvagn till jobbet igen då?
Aaaa, spårvagn blir det för jag kommer nog sälja den nu.....köper nog en litershoj så jag kan köra ifrån dem nästa gång :3freak :rolleyes:
Kan inte du plocka upp mig innan jobbet? Via Frölunda är väl ingen omväg? :tungan

Marcus74 skrev:
Då är det dags att börja skriva i Körkort 2005-tråden igen.
Hehehe, såå illa gick det inte......får förhoppningsvis tillbaka det. Ta´t lugnt med brudarna nästa gång du är ute Marcus! Du lämnade ju inget till oss andra! :hihi
 

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Ort
031
Hoj
ärretta
crashtestdummy skrev:
vad hade dom för bil om dom låg bakom i 240?? :hihi

Volvo V70. Hehe, jag frågade honom med glimten i ögat om han hade svårt att hänga med.
Han svarade då att de är chippade för att göra strax över 250 :näsblod
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
som sagt surt sa räven...men frågan är den dagen är man så smart så man stannar vet i fan om jag hade gjort de :rolleyes: va ju ändå en bil

men det får tiden utvisa
 

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Ort
031
Hoj
ärretta
Jas-95 skrev:
Nybliven mc-körkortsinnehavare, 240+ i blött väglag :kocko
Hörröö.....det räcker med KK, vill inte ha dina " :kocko "
Jag äventyrade inte andras liv genom att sicksacka mellan bilarna och köra om på fel sida.......helt enkelt drog jag på när jag kunde!
Om du tycker jag är dum så avstå då från att skriva som andra kanske har gjort.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top