Hur lång uppsägning av lgh hos uppsalahem?

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Jag kan stå ut med:

*Sopor i trappuppgången
*Att folk pissar i hissen
*Bråk i lägenheten under, mitt i natten en vardag
*Skottlossning
*Att man bokstavligen hajjar till när man ser en annan svensk ute på gatan
*Att närbutiken uteslutande säljer konstiga saker som inte går att uttala

MEN

Jag tolererar FAN inte inbrott och skadegörelse på min egendom :mad:
Hade nya motarden i garaget här i Stenhagen EN natt, tänkte att så illa kan det ju inte va. Folk vet väll ändå skillnaden på mitt och ditt... Jo, tjena :3freak

Två knäckta styrlås och ett förstör tändningslås senare vet jag bättre. Både min motard och tjejens pendlingsmoped blev utsatta för världens mest menlösa stöldförsök. Dom har tagit sig in i garaget, knäckt styrlåsen på båda och sabbat mopedens tändningslås. That´s it.... Hade fan varit bättre om det va nån som visste vad han höll på med, snodde båda hojarna och sålde dom i delar. Då hade ju iaf nån tjänat på det.... Nu va det totalt menlöst och det gör mig riktigt less.

Tur för idioterna att jag inte kom på dom, fan vad stryk dom hade fått :fatta!

Så nu lutar det åt att vi säger upp lägenheten och köper en bostadsrätt i Salabackar istället. Det jag egentligen undrar är alltså hur lång uppsägningstid man har? Har lyckats slarva bort hyreskontraktet :rolleyes:

Ska passa på att tacka M:et för hjälpen med bortforsling av motarden, schysst som fan :tummenupp
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
MackeNo1 skrev:
Jag kan stå ut med:

*Sopor i Snip.......
......snip schysst som fan :tummenupp

Klart jag ställer upp :tummenupp

Men :fatta! :smasha :finger :censored :nurse :kryckor på dessa j...a idioter som tvunget måste peta på andras prylar :mad:

Btw så har Uppsalahem 3 månaders uppsägningstid och även om man har en annan person som vill flytta in så får man inte byta ägare till kontraktet förrän efter 3 månader... Den nya hyresgästen får dock flytta in men på DITT ansvar, och det känns ju inte så aktuellt i Stenhagen :rolleyes:
Så var det för mig iaf när jag skulle flytta från Sävja för en massa år sedan.
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
fan, är du vaken än M:et?
å en ännu bättre fråga, vad fan gör jag uppe än? Bäst att hoppa i säng nu.
Tänkte bara säga till Macke att självklart ska ni köpa lägenhet i Sala-Backe. Här samlas ju eliten :D :tungan :yoparty

(Hjälper även M:et att slå lite på alla dumma människor som inte kan låta bli andras prylar) :smasha :kulspruta :machinegu
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Argghhh, :finger :sjuk :5sure :pangihuve :kulspruta :kryckor

Men VAFAAN Vad jag hatar idioter som snor förstör osv,
Tror det är lite säkrare i salabacke då jag till och med hade glömt
att låsa min hojj förut i 3 dagar utan att någon hade ens rört den!
(dock inte att rekomendera :brinnerup )

Tycker du gör rätt i o flytta hit till salabacke så du får bo med
oss andra :tummenupp
 

Duchess

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Rött hus med vita knutar!
Hoj
minimotor just nu*asg*
MackeNo1 skrev:
Jag kan stå ut med:

*Sopor i trappuppgången
*Att folk pissar i hissen
*Bråk i lägenheten under, mitt i natten en vardag
*Skottlossning
*Att man bokstavligen hajjar till när man ser en annan svensk ute på gatan
*Att närbutiken uteslutande säljer konstiga saker som inte går att uttala

MEN

Jag tolererar FAN inte inbrott och skadegörelse på min egendom :mad:
Hade nya motarden i garaget här i Stenhagen EN natt, tänkte att så illa kan det ju inte va. Folk vet väll ändå skillnaden på mitt och ditt... Jo, tjena :3freak

Två knäckta styrlås och ett förstör tändningslås senare vet jag bättre. Både min motard och tjejens pendlingsmoped blev utsatta för världens mest menlösa stöldförsök. Dom har tagit sig in i garaget, knäckt styrlåsen på båda och sabbat mopedens tändningslås. That´s it.... Hade fan varit bättre om det va nån som visste vad han höll på med, snodde båda hojarna och sålde dom i delar. Då hade ju iaf nån tjänat på det.... Nu va det totalt menlöst och det gör mig riktigt less.

Tur för idioterna att jag inte kom på dom, fan vad stryk dom hade fått :fatta!

Så nu lutar det åt att vi säger upp lägenheten och köper en bostadsrätt i Salabackar istället. Det jag egentligen undrar är alltså hur lång uppsägningstid man har? Har lyckats slarva bort hyreskontraktet :rolleyes:

Ska passa på att tacka M:et för hjälpen med bortforsling av motarden, schysst som fan :tummenupp

3 månader.......uppsägningtid... :död
 

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
FZR 1000T -91
MackeNo1 skrev:
Jag tolererar FAN inte inbrott och skadegörelse på min egendom :mad:
Hade nya motarden i garaget här i Stenhagen EN natt, tänkte att så illa kan det ju inte va. Folk vet väll ändå skillnaden på mitt och ditt... Jo, tjena :3freak

Jag klarade mig i tre veckor i Gottsunda iaf... :kocko
http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=83868

Vad är värst, Gottsunda (Bandstolsvägen) eller Stenhagen?
 

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
argh! va surt..
salabacke är ett nice område, lungt o fridfullt.
Köööp!

jag undrar ibland om jag ens har några grannar.. dom e fan föör tysta.. :s
eller så är det nått fuffens pågång... :p
/z
 

<<JOHAN>>

Norra stå
Gick med
2 Oct 2004
Ort
I ett rött hus på landet i utkanten av Uppsala
Hoj
KTM 660, Ten7
MackeNo1 skrev:
Jag kan stå ut med:

*Sopor i trappuppgången
*Att folk pissar i hissen
*Bråk i lägenheten under, mitt i natten en vardag
*Skottlossning
*Att man bokstavligen hajjar till när man ser en annan svensk ute på gatan
*Att närbutiken uteslutande säljer konstiga saker som inte går att uttala

MEN

Jag tolererar FAN inte inbrott och skadegörelse på min egendom :mad:
Hade nya motarden i garaget här i Stenhagen EN natt, tänkte att så illa kan det ju inte va. Folk vet väll ändå skillnaden på mitt och ditt... Jo, tjena :3freak

Två knäckta styrlås och ett förstör tändningslås senare vet jag bättre. Både min motard och tjejens pendlingsmoped blev utsatta för världens mest menlösa stöldförsök. Dom har tagit sig in i garaget, knäckt styrlåsen på båda och sabbat mopedens tändningslås. That´s it.... Hade fan varit bättre om det va nån som visste vad han höll på med, snodde båda hojarna och sålde dom i delar. Då hade ju iaf nån tjänat på det.... Nu va det totalt menlöst och det gör mig riktigt less.

Tur för idioterna att jag inte kom på dom, fan vad stryk dom hade fått :fatta!

Så nu lutar det åt att vi säger upp lägenheten och köper en bostadsrätt i Salabackar istället. Det jag egentligen undrar är alltså hur lång uppsägningstid man har? Har lyckats slarva bort hyreskontraktet :rolleyes:

Ska passa på att tacka M:et för hjälpen med bortforsling av motarden, schysst som fan :tummenupp

Köp min tvåa vetja :tummenupp på murargatan visning på onsdag kl 18.00 :tummenupp
 
Last edited:

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
låter som en utmärkt idé! Kan väl inte bli bättre än att flytta in i samma hus som mig och M:et? :yoparty
 

MoosE

Uppsala RoadRunners
Gick med
17 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SÅLD....:(
fan va less man blir när man inte kan få ha prylarna i fred.. :huvet
vet hur trisst det är..
fick min hoj "stulen" när vi bodde i G-sunda.. kl halv fem på en måndag.. men jag hann ifatt dom och då släppte dom min hoj för att komma undan

skönt att dom inte fick med sej cyklarna :)

/Roger.
 

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
John skrev:
Jag klarade mig i tre veckor i Gottsunda iaf... :kocko

Jag klarade mig faktiskt i flera år i brottsunda.
(Hade tändingslås, styrlås, skivbromslås, granitkätting samt singelgarage)
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Å jag har klarat mej hur bra som helst (peppar), även fast jag enligt alla bor i U-las värsta getto.

Så, det är alltså Sala backar man ska bo i? Hmm....var det inte där det var inbrott för ett kort tag sedan i förrådet för någon, som då blev av med all sin hojutrustning? Och sedan var det ju någon som fick sin -98.s R1:a stulen för ett kort tag sedan, (dock tbx hos ägaren nu) & sen en av oss på forumet fick ju inbrott i sin kärra. Så, ärligt så verkar det kvitta VAR man bor....klåfingriga jävlar finns det överallt.
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Fy f*n så surt! Ändå var cyklarna inlåsta. :mad:

Kom till Salabackar du också. Nu är vi minst 8 hojåkare från forumet som bor där. Som Zeal skrev så är det ett lugnt och fint område. :tummenupp

Kreuger: Har du oxo flyttat hit! :tummenupp

Krypto: Hur var det med din SAAB? :rolleyes:
 

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
JoS skrev:
Krypto: Hur var det med din SAAB? :rolleyes:

Jaja.. visst blev jag också av med lite saker. :rolleyes:

Hojen klarade sig dock tack vare mina åtgärder och även min bmw som jag hade säkrat upp så att ingen ens kunde titta in i den utan att jag kände till det.
 

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
FZR 1000T -91
Ullis skrev:
Å jag har klarat mej hur bra som helst (peppar), även fast jag enligt alla bor i U-las värsta getto.

Vilket av gettona är då värst? :D
Jag är förpassad till Valsätra - bandstolsvägen.
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
JoS skrev:
......Kreuger: Har du oxo flyttat hit! :tummenupp......

Japp, köpte en lya i samma hus som M:et. Håller fortfarande på å renoverar så det dröjer ytterligare lite innan det blir nån större fest men du är välkommen att dyka upp på en fika när som helst. Trivs redan kanonbra här, kan inte tänka mig bättre boende. Har en kompis som köpt en stor tvåa på trädgårdsgatan mitt på stan mellan Flustret och Bion för 1,4 miljoner men jag skulle inte byta jämt om det gällde att bo i och jag gav ca hälften. Fjärde våningen utan hiss så man får bra med motion. Sen är det stor balkong med utsikt över hela stan och om två år försvinner ju E4an härifrån med då blir det ännu bättre.
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Det där låter ju inte helt fel Kreuger! Grattis till köpet.

Det bästa med området är ju att det är rätt nära stan (20-25 min om jag går och är full). Jag har faktiskt aldrig känt mig orolig för att gå hem från stan. Det tar förstås lite längre tid att gå om man bor närmare Årsta.
Som du säger så lär ju trafiken minska lite när nya E4'an blir klar så det är ju ingen nackdel direk(c)t.

Nä, salabackar är inte så dumt.
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Jag skulle lätt flytta på mej, fast enbart för att bo centralare. Lite jobbigt att ha längst hem från krogen jämt :(
Annars e det inte fel med tvåvåningshus, bo på botten med egen uteplats, egen ingång & hojen parkad precis utanför :tummenupp

Fast som sagt, gångavståndet e det ju krasst med.

John skrev:
Vilket av gettona är då värst? :D
Jag är förpassad till Valsätra - bandstolsvägen.

Vad det gäller Valsätra eller Gottsunda....ingen aning, har enbart åkt förbi det gettot. Men men, jag ska inte klaga iaf.....efter att stått i bostadskö i bara två veckor & fått det boendet jag har....då e jag e lyckosom jäkel :D
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top