Stora körtråden! Läs gärna körtips i första inlägget!

FARFAR

Tittar på 2012!
Gick med
8 Aug 2004
Ort
GBG
Hoj
2 st ZX 10-09 Race
Blir nog en tur i morgon om vädret tillåter det!

kl 12:00 Gp

Edit: Det e ju fint väder så självklart kommer vi....

E där kl 12....
 
Last edited:

FARFAR

Tittar på 2012!
Gick med
8 Aug 2004
Ort
GBG
Hoj
2 st ZX 10-09 Race
Tack alla för en go sväng, underbar första dag på säsongen,roligt att så många slöt upp(tyvärr svårt å hålla ihop så många hoppas alla som inte jag såg mer fick en bra dag :tummenupp )
vi ses på vägarna i sommar :yoparty
 

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
660 SMC
Kommer jag stå ensam vid GP imorgon eller är det fler som skippar spriten ikväll för att kunna köra dagen efter kvällen före?
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Poppler skrev:
2106239 Kommer jag stå ensam vid GP imorgon eller är det fler som skippar spriten ikväll för att kunna köra dagen efter kvällen före?

Vilken tid....kan tänka en liten sväng om man blir utsläpp. MEN jobbar nat så inte för tidigt.

(Om du vill åka med en motardnisse) :tungan
 

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
660 SMC
Rasorblade skrev:
2106264 Vilken tid....kan tänka en liten sväng om man blir utsläpp. MEN jobbar nat så inte för tidigt.

(Om du vill åka med en motardnisse) :tungan

Det är väl bäst att vara vid GP kl 12 som vanligt utifall det kommer folk som inte hänger på SH så mycket. Eller vad tycks?

Någon med bra lokalkännedom räcker för mig, retardnis... eh... motardnisse eller ej spelar ingen roll :)
 

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Ort
Lycke / Kungälv
Hoj
Italienska moppar......
Söndagstur

Rasorblade skrev:
2106264 Vilken tid....kan tänka en liten sväng om man blir utsläpp. MEN jobbar nat så inte för tidigt.

(Om du vill åka med en motardnisse) :tungan

Vi blir ett gäng som åker från hojride MC Älvängen imorgon 11.00.
Se www.hojridemc.com för vägbeskrivning, För er som är tveksamma på vägen så möts vi 10.45 vid Kungälvsfästning och åker till hojride!!! :tummenupp

Tack för en riktigt bra tur idag :tummenupp :tummenupp
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Gottschalk skrev:
2106397 Vi blir ett gäng som åker från hojride MC Älvängen imorgon 11.00.
Se www.hojridemc.com för vägbeskrivning, För er som är tveksamma på vägen så möts vi 10.45 vid Kungälvsfästning och åker till hojride!!! :tummenupp

Tack för en riktigt bra tur idag :tummenupp :tummenupp

Poppler skrev:
2106391 Det är väl bäst att vara vid GP kl 12 som vanligt utifall det kommer folk som inte hänger på SH så mycket. Eller vad tycks?

Någon med bra lokalkännedom räcker för mig, retardnis... eh... motardnisse eller ej spelar ingen roll :)

Tyvärr är nog det lite för tidigt för mig.....hade tänkt mig vid 13-14 tiden....
Så man hinner sova lite :tungan
 

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
660 SMC
Gottschalk skrev:
2106397 Vi blir ett gäng som åker från hojride MC Älvängen imorgon 11.00.
Se www.hojridemc.com för vägbeskrivning, För er som är tveksamma på vägen så möts vi 10.45 vid Kungälvsfästning och åker till hojride!!! :tummenupp

Tack för en riktigt bra tur idag :tummenupp :tummenupp

Har lite affärer att ta sköta på fm, men om jag hinner så är jag vid fästningen. Goes without saying men vänta inte.

Rasorblade skrev:
2106416 Tyvärr är nog det lite för tidigt för mig.....hade tänkt mig vid 13-14 tiden....
Så man hinner sova lite :tungan
Får väl ta dagen som den kommer då.

Over and out
 

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
Poppler skrev:
2106579 Har lite affärer att ta sköta på fm, men om jag hinner så är jag vid fästningen. Goes without saying men vänta inte.
Over and out


Känner du att du inte hinner till fästningen så är det bara att följa 45:an mot Trollhättan så ser du Hojride MC efter Alafors skidbacke :) . En gård med röd lada och ett gult hus :tummenupp

Vi kommer väl att vara där mellan 11 & 11:15 (11.30) alla är ju inte alltid i tid... :hihi

//Lynn
 

AndersIvar

Medlem
Gick med
27 Apr 2005
Ort
GBG
Hoj
GSX-R 1000
Är det någon som är reisleiter på GP körningarna på söndagar eller? Vet man vart det bär hänn?
 

back in black

Ringräv
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
RF 900 rgv 250
Akn78 skrev:
2107304 Är det någon som är reisleiter på GP körningarna på söndagar eller? Vet man vart det bär hänn?

Det vet man när man kommit dit, beror definitivt på vilka det är som kommer.
Brukar bli lite snack och sen drar man, ngn av dom snabbare tar täten.
Jag kommer nog inte in idag, men joinar gärna om turen går söderut...
Har lite probs att köra längre sträckor :huvet
Är ju :cdevil att man ska skada sig just när det blir säsong

/BiB
 

Calle^^

Bara ett år kvar!!
Gick med
25 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
No bajk
Rolig väg

Vi va å fikade i gottskärr igår.. På väg hem igen svängde vi av från stora vägen å tänkte kolla om d fanns någon rolig sträcka att köra i dem regionerna.. Hittade en lite ko-stig som va riktigt rolig att åka på.. Fina kurvor å bra asfalt..!! Finns säkert många här som redan vet om den. Men för den som inte visste tycker ja ni skall prova på den om ni är där nere i sommar.. Sväng av där d står " Lunna ". Man kommer senare ut på stora vägen igen nere vid köpstad.. :tummenupp

http://www.hitta.se/ViewDetailsPlac...k=4a&UCSB:TextBoxWho=&UCSB:TextBoxWhere=lunna
 

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
Dagens tur från Älvängen!

Tack vänner för en trevlig tur... :banana
 

Bifogat

  • Gottschalk & westinrobert.jpg
    Gottschalk & westinrobert.jpg
    107.2 KB · Visningar: 85
  • Mary, Gottschalk & Syster.jpg
    Mary, Gottschalk & Syster.jpg
    109.1 KB · Visningar: 97
  • Mary, Roffe & Syster.jpg
    Mary, Roffe & Syster.jpg
    103.9 KB · Visningar: 75
  • westinrobert & Mary.jpg
    westinrobert & Mary.jpg
    105 KB · Visningar: 85

back in black

Ringräv
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
RF 900 rgv 250
Calle^^ skrev:
2107504 Vi va å fikade i gottskärr igår.. På väg hem igen svängde vi av från stora vägen å tänkte kolla om d fanns någon rolig sträcka att köra i dem regionerna.. Hittade en lite ko-stig som va riktigt rolig att åka på.. Fina kurvor å bra asfalt..!! Finns säkert många här som redan vet om den. Men för den som inte visste tycker ja ni skall prova på den om ni är där nere i sommar.. Sväng av där d står " Lunna ". Man kommer senare ut på stora vägen igen nere vid köpstad.. :tummenupp

http://www.hitta.se/ViewDetailsPlac...k=4a&UCSB:TextBoxWho=&UCSB:TextBoxWhere=lunna
yep Lunna Raceways är helt ok
Trist bara att det inte finns så mkt andra alternativ, lite svårt att inkludera den i en rolig sväng...
Om man inte just ska ut till Jönssons och fika:D
Ni missade väl inte Bröndomevägen?
den är oxå kalas :tummenupp
 

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Calle^^ skrev:
2107504 Vi va å fikade i gottskärr igår.. På väg hem igen svängde vi av från stora vägen å tänkte kolla om d fanns någon rolig sträcka att köra i dem regionerna.. Hittade en lite ko-stig som va riktigt rolig att åka på.. Fina kurvor å bra asfalt..!! Finns säkert många här som redan vet om den. Men för den som inte visste tycker ja ni skall prova på den om ni är där nere i sommar.. Sväng av där d står " Lunna ". Man kommer senare ut på stora vägen igen nere vid köpstad.. :tummenupp

http://www.hitta.se/ViewDetailsPlac...k=4a&UCSB:TextBoxWho=&UCSB:TextBoxWhere=lunna

Det är ju min "hemmabana". Drog några repor fram och tillbaka i fredagskväll. Finns ju en del intressanta partier på den sträckan. Synd att jag inte visste att ni var i krokarna så jag kunde hängt på.

back in black skrev:
2107941 yep Lunna Raceways är helt ok
Trist bara att det inte finns så mkt andra alternativ, lite svårt att inkludera den i en rolig sväng...
Om man inte just ska ut till Jönssons och fika:D
Ni missade väl inte Bröndomevägen?
den är oxå kalas :tummenupp

Bröndomevägen är ju alltid full med grus, sedan är det ju rätt många tjälskott på den. Hade bara dom sakerna försvunnit så vore den kalas.

Jag tror bönderna grusar den vägen även på sommaren bara för att jävlas :huvet

Jönssons har världens bästa hallontårta! :yoparty
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top