Ny Sheriff i stan!

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 660 ´03
Ryktet säger att det finns en ny sheriff i stan och det är tydligen en hona :tuttar . Myten säger att första dagen på jobbet så åkte hon ifatt en stackars hojåkare som trodde att han försökte åka ifrån en vanlig polis, men ack vilket misstag :ajjabajja han sitter tydligen bakom lås och bom nu. Myten säger även att så sent som förra året så blev hon utvald till årets MC-Polis.

Se upp där ute och kör försiktigt!

/BV
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Hon jobbade här även förra året. Har säkert jobbat fler år än så men det kan jag inte svara på
Fråga Dansken, hon ska vara en trevlig tjej som åker mycket med BMW klubben.
 
Last edited:

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Bear skrev:
Hmmm, kan det vara Paula tro..... :)

//B

Och Paula har fått Godkänt i Rörken Teori-passet :tummenupp
Bara för at man tyckar man ka köra snabbt - och gassa är det absolut inte samma sak som att man drar snuten utan problem :rolleyes:

(och detta uavset hur MC-tidningarna beskrivar hur snabba att sporthojer är och bla bla... (gissar det var flera av däcksvärmar ligan med slicks och sånt på Gelleråsen, der blev ganska chockade när dom blev frånåkt av en liten motard..))
 

Bifogat

  • GDPolishojer.jpg
    GDPolishojer.jpg
    129.8 KB · Visningar: 116

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Galne Dansken skrev:
Och Paula har fått Godkänt i Rörken Teori-passet :tummenupp
Bara för at man tyckar man ka köra snabbt - och gassa är det absolut inte samma sak som att man drar snuten utan problem :rolleyes:

(och detta uavset hur MC-tidningarna beskrivar hur snabba att sporthojer är och bla bla... (gissar det var flera av däcksvärmar ligan med slicks och sånt på Gelleråsen, der blev ganska chockade när dom blev frånåkt av en liten motard..))


Nä men eftersom polisen hittar på saker för att sätta dit folk så är det ju inte konstigt att folk försöker!

Finns ju flera lysande exempel bara i detta forum på personer som åkt dit på saker dom bevisligen inte gjort...
Även jag själv och t,o,m, min mor har råkat ut för detta!!! (inte detta årtusende förvisso)

Så om vi alla spelar på samma villkor så tror jag nog att fler stannar och tar SITT straff.
Bara för att man åker hoj så behöver man inte vara kriminell!
Kanske polisen kan ta och tänka på!

Folk har ju dessutom nästan blivit överkörda av polisen när dom skall stoppas med uttaladen från polisen att man hade förväntat sig att vedebörande skulle smita!
Så det är ju kanon att det finns en snabb Mc polis som kan vräka hojåkare av vägen till höger å vänster helt lagligt! :tummenupp

Förövrigt så är detta inte en uppmaning till folk att dra snuten!
Mer en uppmaning till Polisen att inte skarva i sina historier för att jävlas med folk på betald arbetstid! (Ni läser ju ändå detta forum så då kan ni ju samtidigt få se allmänhetens åsikt!)
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Jag tycker det är kul med tjejer som kan köra hoj, mer sånt :)
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top