Motardbana

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Fyrhjuling
Jag har mina funderingar på att börja köra där, alltså sälja min hoj efter sommaren, köpa något billigt skrot till 125:a, köpa en gammal cross o slänga på motarddäck, jag bor en sådär 2 km från den banan, men jag vet inte hur jag ska komma dit, det blir svårt o övertala päronen. Men det är verkligen ett perfekt läge att börja köra.

Jag har funderat länge på att köra nån form av motorsport, har gått i tankar för cross, men det är för långt, roadracing är ännu längre.

Vet ni när banan blir klar, jag hittade inget om det på sidan??
 

Olle

....................
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Södertälje/Åkersberga
Hoj
Nissan Cherry Turbo -85
SkorvKalle skrev:
Jag har mina funderingar på att börja köra där, alltså sälja min hoj efter sommaren, köpa något billigt skrot till 125:a, köpa en gammal cross o slänga på motarddäck, jag bor en sådär 2 km från den banan, men jag vet inte hur jag ska komma dit, det blir svårt o övertala päronen. Men det är verkligen ett perfekt läge att börja köra.

Jag har funderat länge på att köra nån form av motorsport, har gått i tankar för cross, men det är för långt, roadracing är ännu längre.

Vet ni när banan blir klar, jag hittade inget om det på sidan??

2km?
går det inte att enduro regga motarden då, så får du väl köra till/från träning/tävling?
 

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Fyrhjuling
Boogyman skrev:
2km?
går det inte att enduro regga motarden då, så får du väl köra till/från träning/tävling?

vet inte om det går när det gäller supermotard, det är ganska nytt, det borde ju gå att ordna på liknande sätt, jag ska maila dom och sen snacka med dom i sommar :hej
 

Cybernisse

Husqvarna 570 rockar....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
El Stockholmo Los Edsberg
Hoj
Husky 570 smr -04 (Pocketbike R1 -05)
SkorvKalle skrev:
vet inte om det går när det gäller supermotard, det är ganska nytt, det borde ju gå att ordna på liknande sätt, jag ska maila dom och sen snacka med dom i sommar :hej

Det borde väl vara upp till "enduroföraren" att bestämma vilka däck han kör på i "skogen"...... :tummenupp :D
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top