sporthojsinstruktörskursen kinnekulle 3-5 juni

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
660+r6
Äntligen så har man fått besked om sporthojsinstruktörskursen, bättre sent än aldrig antar jag...

Jag tänkte att dom som ska åka från uppsala-hållet kanske kan samordna transporterandet, så till vår moderators stora förtjusning så tänkte jag mig en lista :) Skriv gärna om ni har tillgång till släpkärra och hur många hojar man får plats på den. Har ni redan ordnat transport och har en plats över så säg gärna till, det finns säkert någon som kan tänka sig att haka på.

1. jesper (inget släp men bil som funkar i nödfall)
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Hmm. Jag skulle ha vilja sett ett program och skulle vilja veta lite mer om utbildningen innan man tackar ja och tar ut en massa lediga dagar.

Exakt vad innehåller kursen? Hur ser framtiden ut? Någon som vet något alls?
 

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
660+r6
Penguin skrev:
Hmm. Jag skulle ha vilja sett ett program och skulle vilja veta lite mer om utbildningen innan man tackar ja och tar ut en massa lediga dagar.

Exakt vad innehåller kursen? Hur ser framtiden ut? Någon som vet något alls?

Det är väl kanske bara Patrik, Jesper och Torstein som vet vad kursen innehåller och vad som händer sen, om ens dom vet det... Jag misstänker att det inte finns en färdig "femårsplan" men att man ändå har valt att ta första steget och utbilda instruktörer för att ändå komma igång med nåt. Vad som händer därefter återstår att se. Men det är bara min egen högst personliga gissning.
 

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Suzuki SV1000S
1. jesper (inget släp men bil som funkar i nödfall)
2. Dawan
3. Affe_R1 (trasig bil och inget släp) :tungan
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Affe_R1 skrev:
..
3. Affe_R1 (trasig bil och inget släp) :tungan
..


Hur ka du bli uttaget - med en K1200 - den klasses inte som gyldig sporthoj i idol kommiteen :kocko :fatta! :Bugar :lol

- Jag ska troligen under helgen återkomme med mera kurs information - i tråden under SMC / Försäkringar..
 

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Ort
Tierp
Hoj
Suzuki TL1000S
Hmmm

Är lite som pingvinen jag osäker, binda sig 3 år osv vad annars gäller.
Typ ersättning för jobb osv, helst nu när jag börja få svårt överhuvudtaget att få ledigt :((

jaja annars kan jag ta en hoj med på släp, har bil å litet släp som jag kanske får låna.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Det där med 3 år ska naturligtvis tas på allvar men SMC över lag har ju inte ett så betyngande körschema som vi i uppsala. Att inte alla kan vara med varje gång är ju självklart så se det som en avsiktsförklaring att du planerar att vara med där du rimligtvis kan kommande 3år.

SMC kan ju naturligtvis inte tvinga någon att vara med vid ett specifikt körtillfälle men om man känner att man inte har något att ge sporthojskolektivet så bör man naturigtvis inte bli instruktör.

Så tycker iaf jag.
 

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
660+r6
TroLliS skrev:
Är lite som pingvinen jag osäker, binda sig 3 år osv vad annars gäller.

3 års bindningstid... vad kan hända? Om det nu blir en satsning från SMC på sporthojskurser så det värsta som kan hända är att ni får betalt för att åka hoj (eventuellt på bana!) ett antal gånger under tre års tid!? Det kan jag stå ut med i varje fall...
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
jesper skrev:
3 års bindningstid... vad kan hända? Om det nu blir en satsning från SMC på sporthojskurser så det värsta som kan hända är att ni får betalt för att åka hoj (eventuellt på bana!) ett antal gånger under tre års tid!? Det kan jag stå ut med i varje fall...


Jo naturligtvis, men det medför också att man måste ta en massa ledigt vilket det kanske inte alltid finns utrymme för. Sen vill man ju gärna veta vilken typ av instruktörande det handlar om. Är det "riktig banåkning" eller konkörning med undanmanövrar osv.....

Mer info vore helt enkelt inte fel.
 

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
660+r6
Nå? Ingen som är intresserad av gemensam transport? Ska alla åka hoj? Själv kommer jag nog ta hojen eftersom jag ska åt annat håll efteråt.
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Som det ser ut nu lutar det nog åt att jag åker hoj med. Men om vädret ser illa ut frammåt slutet av veckan så kanske jag ändrar mig och vill sitta i varma bilen. Har en 745a så plats i bilen har jag. Kan nog ordna fram ett släp med. Är någon intresserad av att hänga på och dela kostnader för bensin i så fall?
 

sandstream

Guest
Kreuger skrev:
Som det ser ut nu lutar det nog åt att jag åker hoj med. Men om vädret ser illa ut frammåt slutet av veckan så kanske jag ändrar mig och vill sitta i varma bilen. Har en 745a så plats i bilen har jag. Kan nog ordna fram ett släp med. Är någon intresserad av att hänga på och dela kostnader för bensin i så fall?
Ska SMC börja lära ut bakhjulsåkning :va :D
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Det låter ju sketakul ju!

Jag vill fan åxå va stor å duktig å ha sporthoj. ibland

Är ni färdig instruktörer sen å kan instruera både på Rörken å stora banor? Eller får ni enbart köra för SMC arrangemang?
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
jesper skrev:
Är väl snarare så att SMC kommer att lära sig bakhjulsåkning :)

:hihi

Jag åker främst dit för att lära mig själv något så jag hoppas det kommer att vara värt det. Jag kanske kan förbättra något av mina svaga områden. Arbeta lite med värdering av trafikfarliga situationer och omdöme....
 

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Ort
Tierp
Hoj
Suzuki TL1000S
1. jesper (inget släp men bil som funkar i nödfall)
2. Dawan
3. Affe_R1 (trasig bil och inget släp)
4. TroLliS
5.
6.
7.
8.
9.
10.
 

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Suzuki SV1000S
Såååå blir det någon form av samåkning ner?

Jag har tagit ledigt under torsdagen för att
"ha hela dagen på mig ner" = åka Krokiga vägar.
Någon som har tänkt likadant :va
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Jag skulle kunna tänka mig massa roliga krokiga vägar hela vägen ner under torsdagen.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top