Snart motard-dags på Åland...

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Dags att rasta motarderna!

Den 2/6 till 5/6 åker vi över ett gäng till Åland igen för att köra motard på bana - nybörjare såsom SM-förare. Sugen på att följa med på träningsläger och dricka öl, bada bastu och köra hoj ? (ja, inte i den ordning nödvändigtvis dårå...) - kolla sist i anmälningstråden:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=72481

Mer info om bana, boende och sådant finns på http://irt.slu.se/tomk/sm/vessingsboda/ (en hel helg kostar 300 kr för bana och boende). Övriga detaljer - däcksval, vilka prylar som ska packas i rejsbussen, vilken finsk öl som smakar bäst (man blir fullast på) besvaras på förfrågan :)
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Hmm, det här lät ju inte helt ointressant.
Vad säger ni övriga 660-huliganer, ska vi hänga på?
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Ja eftersom grabbarna är långsamma på att svara så får jag göra det åt dom...
Ronta och jag är garaterat på, Drutten och Puffy troligtvis också.
Nu ska vi bara få med resten också :banana
Men vår plan är nog att ansluta på fredag kväll, är det ok?
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Fan vet om jag kan få ledigt från jobbet, men ska kolla iaf....
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Har kollat lite nu, jobbar 12-17 lördag och söndag men det är inte så många timmar så jag borde kunna ta ut komp eller byta bort dom.

Frågan är ju hur man ska göra med transport till och från Åland isf?
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
M:et skrev:
Ja eftersom grabbarna är långsamma på att svara så får jag göra det åt dom...
Ronta och jag är garaterat på, Drutten och Puffy troligtvis också.
Nu ska vi bara få med resten också :banana
Men vår plan är nog att ansluta på fredag kväll, är det ok?

Ja, det funkar. Det är fler som brukar göra så. När ni har samlat skarorna och garanterat har koll på vem som ska med - sänd ett PM med för/efter-namn samt mobilnr. Färja bokar ni själva. Kolla in tipsen på webbsidan vad gäller boendet och krav på uppsamlingskärl/kraschpuckar på hojarna (det fixar man snabbt och lätt med lite bensinslangar, PET-flaskor, plastskärbräda och skateboardhjul - hör efter med Ragge annars han vet vad det är för grejer).

@ReDan: Klart det går att köra med offroadsulor - lite småhalt bara, men jäklar vad fina sladdar du kan lägga då ;) Finns fina vägar runtomkring att utforska också.

Transport fixas med skåpbil (billigast), släp eller så kör man på hojen dit (fast _det_ är en pina och packningen blir ett problem :) )
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
MackeNo1 skrev:
Har kollat lite nu, jobbar 12-17 lördag och söndag men det är inte så många timmar så jag borde kunna ta ut komp eller byta bort dom.

Frågan är ju hur man ska göra med transport till och från Åland isf?

Härligt Macke!
Transport fixar sig på något vis.
Vi samlar ihop några bilar med släp så är det lugnt!
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Nån som har räknat på hur mycket det kan kosta med färja, boende osv? Däcken som sitter på nu lär ju knappast överleva 2-3 dagar med bankörning så nya däck lär behövas när man kommer hem...

När behöver ni veta om man ska med? Skulle behöva veta vad det blir för lön den här månaden. Står valet mellan att köpa nya däck och köra här hemma eller att åka till åland och sedan inte ha råd med nya däck så hojen blir ståendes så är valet ganska lätt. Men får man en skaplig lön så ska det nog kunna gå...
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
MackeNo1 skrev:
Nån som har räknat på hur mycket det kan kosta med färja, boende osv? Däcken som sitter på nu lär ju knappast överleva 2-3 dagar med bankörning så nya däck lär behövas när man kommer hem...

När behöver ni veta om man ska med? Skulle behöva veta vad det blir för lön den här månaden. Står valet mellan att köpa nya däck och köra här hemma eller att åka till åland och sedan inte ha råd med nya däck så hojen blir ståendes så är valet ganska lätt. Men får man en skaplig lön så ska det nog kunna gå...

Den här infon har Tom skrivit på sin hemsida iaf.
"Man kan räkna med att en hel helg kostar mellan 1.000-1.500 SEK med mat, boende, färja, lite taxfree och allt sådant. Vad som tillkommer är transporten dit/hem i bil, diesel/bensin, däck och reservdelar o.d. "

Med andra ord så är det nästan gratis för en hel helgs åka!
Vi lär ju hinna åka mer på den helgen än på hela året på Rörken :banana
Framdäck kan du ju köpa ett beggat Rennsport/Super Corsa, kostar inte många kronor. Bak löser sig också på något vänster.
Vänd ut och in på spargrisen nu för du SKA med :)
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
MackeNo1 skrev:
Nån som har räknat på hur mycket det kan kosta med färja, boende osv? Däcken som sitter på nu lär ju knappast överleva 2-3 dagar med bankörning så nya däck lär behövas när man kommer hem...

När behöver ni veta om man ska med? Skulle behöva veta vad det blir för lön den här månaden. Står valet mellan att köpa nya däck och köra här hemma eller att åka till åland och sedan inte ha råd med nya däck så hojen blir ståendes så är valet ganska lätt. Men får man en skaplig lön så ska det nog kunna gå...

Däcken kan nog klara sig - det hänger på din körstil. Jag har haft samma uppsättning slicks på nu i två år och kört bana, men en del som sladdar hårt suger slut på ett bakdäck på en helg :3freak

Några dagars försprång med anmälningarna är bra. Evenemanget blir dock av oavsett, tack vare redan stor uppslutning.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Kamikaze kid skrev:
Får man åka oreggat?

Eller vad är det som gäller?

Ja, detta är träning inför tävling för en del och många kör rejsmotarder. Inga försäkringar gäller då så vitt jag vet och någon banförsäkring finns ej. Viktigt därför att alla kör med sans och förnuft, men det brukar fungera bra och om inte annat så har jag läderskärpet att disciplinera olydiga med :rofl
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
TomK skrev:
Ja, detta är träning inför tävling för en del och många kör rejsmotarder. Inga försäkringar gäller då så vitt jag vet och någon banförsäkring finns ej. Viktigt därför att alla kör med sans och förnuft, men det brukar fungera bra och om inte annat så har jag läderskärpet att disciplinera olydiga med :rofl


Ahaaa...

Funderade på att knycka hustruns RGV 250 fälgar till YZ250 och hänga med å lajja lite! :rolleyes:
Träning inför jagvetintevad!

Funderar en stund och ser om detta blir av! :3freak
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Darn kollade i kalendern nu!
Har bokat upp två st evenemang med jobbet den fredagen :|
 

Ronta

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2003
Ort
..
Hoj
..
Ska bli riktig skoj de där... :tummenupp
Får se om jag hinner ut på Rörken före å tjuvträna lite.. :)
 

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Ort
Uppsala
Hoj
zxr 750
Jag kommer vara på åland och kommer såklart att hälsa på er vid banan.
BTW, varning för fester på fredag, studentavslutning bl.a.
 

talib

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Åland
Hoj
Yamaha FZR 600
blub skrev:
Jag kommer vara på åland och kommer såklart att hälsa på er vid banan.
BTW, varning för fester på fredag, studentavslutning bl.a.

Bara på fredagden? På lördag har lusse sin avslutning så då kommer det nog också att vara fest :banana

Arken på fredagen och alvas på lördagen :fyllisar
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top