Honda FMX650??

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
mange_jkpg skrev:
Kom på en grej där... Nån som vet om det fortfarande gäller???
var väl superbike i gbg??
då kan man ju köpa kläder o lite grejs med presentkortet om dom har det där??

men det enda jag tänker på när det gäller 660.......

EXAKT VAD är det för service man måste göra och hur ofta...

100mils-servicen vet jag men efter det..??

Olja, filter var 250e mil. Ventiljustering var 250 mil eller 500 mil (kommer inte ihåg). Sen är det väl bra att kolla upp andra vätskor & filter me jämna mellanrum.
 

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
bankeryd
Hoj
hojlös =(
Okej.. Ni har rätt alla som sagt att fmx är slö...
Var o provkörde en yamaha 660 xtx idag.. samma pris som hondan.. men betydligt rappare.. något dyrare försäkring, men serviceintervall var 1000:e mil.. motor med insprutning, digitala mätare osv...

men när jag ändå var där så provkörde jag en yamaha bulldog 1100...... FYYYY FAAAAN vilken go hoj att köra.. :Bugar :rofl :yoparty
men kostade ca 20 lapp mer... :4skrika
men det var samma försäkring som på xt:n iallafall...

så får väl se vad det blir för hoj i slutändan... :tomten
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
mange_jkpg skrev:
Okej.. Ni har rätt alla som sagt att fmx är slö...
Var o provkörde en yamaha 660 xtx idag.. samma pris som hondan.. men betydligt rappare.. något dyrare försäkring, men serviceintervall var 1000:e mil.. motor med insprutning, digitala mätare osv...

men när jag ändå var där så provkörde jag en yamaha bulldog 1100...... FYYYY FAAAAN vilken go hoj att köra.. :Bugar :rofl :yoparty
men kostade ca 20 lapp mer... :4skrika
men det var samma försäkring som på xt:n iallafall...

så får väl se vad det blir för hoj i slutändan... :tomten

Nja hade en bulldog mellan min 625 & 660 och blev jäkligt mobbad för att det var en bullshit & blysläde mm men det är skön hoj om man byter ljuddämpare + lite annat smått & gott!

Ps! Sålde den efter 125mil för jag kunde inte stå emot 660 på mc mässan i göteborg -03. Direkt på måndagen efter mässan ringde jag till BIKE i trollhättan och bytte in bullshiten mot en 660! :D

:( Jävlar vad jag förlorade på inbytet men vad gör man när nöden kommer på!
 

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
bankeryd
Hoj
hojlös =(
motardnisse skrev:
Nja hade en bulldog mellan min 625 & 660 och blev jäkligt mobbad för att det var en bullshit & blysläde mm men det är skön hoj om man byter ljuddämpare + lite annat smått & gott!

Ps! Sålde den efter 125mil för jag kunde inte stå emot 660 på mc mässan i göteborg -03. Direkt på måndagen efter mässan ringde jag till BIKE i trollhättan och bytte in bullshiten mot en 660! :D

:( Jävlar vad jag förlorade på inbytet men vad gör man när nöden kommer på!

Ja byte av ljuddämpare är ju en självklarhet.. + bygga om bakdelen lite... hehe.. var grymt skön att köra.. :rofl
men ska se om jag hittar nån begagnad med effektljuddämpare o lite så.. annars blir det nog en ny xtx 660...

hade det inte varit för servicen på ktm hade det varit ett självklart val.. :huvet ska ha råd att köra med den med tanke på att jag tänkt åka med den till jobbet oxå, o det är ju mellan 2-2,5 mil enkel resa...
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
mange_jkpg skrev:
Ja byte av ljuddämpare är ju en självklarhet.. + bygga om bakdelen lite... hehe.. var grymt skön att köra.. :rofl
men ska se om jag hittar nån begagnad med effektljuddämpare o lite så.. annars blir det nog en ny xtx 660...

hade det inte varit för servicen på ktm hade det varit ett självklart val.. :huvet ska ha råd att köra med den med tanke på att jag tänkt åka med den till jobbet oxå, o det är ju mellan 2-2,5 mil enkel resa...

kika in xtx tråden..mycke folk som moddat o fixat med dom så dom både ser o går bättre
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
mange_jkpg skrev:
Ja byte av ljuddämpare är ju en självklarhet.. + bygga om bakdelen lite... hehe.. var grymt skön att köra.. :rofl
men ska se om jag hittar nån begagnad med effektljuddämpare o lite så.. annars blir det nog en ny xtx 660...

hade det inte varit för servicen på ktm hade det varit ett självklart val.. :huvet ska ha råd att köra med den med tanke på att jag tänkt åka med den till jobbet oxå, o det är ju mellan 2-2,5 mil enkel resa...
Det är ju inga pengar att serva en KTM, bara att göra själv ju.
 

Dogge666

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Ducati 748, Ktm 450 sxf
Tja!!!

Jag har precis köpt en honda fmx 650 men vet du vart strypningarna sitter. alla inklusive honda säger att cykeln e strypt. Jag antar att dom sitter i förgasaren och i systemet men jag har inte fått hem cykeln än så jag har inte kunnat kolla. vet du nåt eller??
Ha de
mvh dogge





mange_jkpg skrev:
Var o provkörde en ktm 640 -05 på ejfa igår & sen direkt efter en Honda fmx 650 ci´s..

Ktm:en var lite vassare måste jag säga.... MEN hondan är betydligt billigare att äga.. Dels priset för hoj.. garanti, förs, service......

Pris Honda 64900:-
KTM 81900:-

Garanti: Honda 5 år "fria mil"
KTM 2 år eller max 2000 mil

Service: Honda var 600:e mil
Ktm var 500:e mil

Försäkring Honda 3500:-/hel "hondaförsäkring"
Ktm 28000:-/hel "LF"

Så den blir ju betydligt billigare att äga..

han sa oxå att det går byta förgasare + avgassystem på dom så dom går betydligt bättre... och vill man så finns det "720" kit eller vad det nu var..

så den kan man nog få att gå rätt fint.. :rofl

fattar inte varför alla klankar ner så mycket på den...??
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Dogge666 skrev:
Tja!!!

Jag har precis köpt en honda fmx 650 men vet du vart strypningarna sitter. alla inklusive honda säger att cykeln e strypt. Jag antar att dom sitter i förgasaren och i systemet men jag har inte fått hem cykeln än så jag har inte kunnat kolla. vet du nåt eller??
Ha de
mvh dogge


kolla med stället du köper den på, det brukar följa med ett avstrypningskitt eller så får man köpa ett(typ munstycken till fuggen etc)
 

rah

Förmodligen snyggast
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Kawasaki z750 -06 svart
Honda FMX650

Jag skulle lätt kunna tänka mig en Honda FMX650. Om jag nu bara ska leka med den och kanske ta mig till jobbet på ett ball sätt. Men mer kräm med samma pris och de hade gjort en homerun :)
 

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
bankeryd
Hoj
hojlös =(
rah skrev:
Jag skulle lätt kunna tänka mig en Honda FMX650. Om jag nu bara ska leka med den och kanske ta mig till jobbet på ett ball sätt. Men mer kräm med samma pris och de hade gjort en homerun :)

Köp en yamaha xt660x... Lovar dig att du inte blir besviken, om du ska ha den till jobbet + leka.. :rofl
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
mange_jkpg skrev:
hade det inte varit för servicen på ktm hade det varit ett självklart val.. :huvet ska ha råd att köra med den med tanke på att jag tänkt åka med den till jobbet oxå, o det är ju mellan 2-2,5 mil enkel resa...

Jag har kört t&f jobbet med min 640 nästan hela sommaren. 2,5 mil enkel resa..
Olja+filterbyte gör man lätt själv, å det kostar inget heller...
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top