Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 33 av 33
    Fortfarande orange bleeder...! Emmis avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Triumph Daytona 675 -08
    Citat Ursprungligen postat av mange_jkpg
    Kom på en grej där... Nån som vet om det fortfarande gäller???
    var väl superbike i gbg??
    då kan man ju köpa kläder o lite grejs med presentkortet om dom har det där??

men det enda jag tänker på när det gäller 660.......

EXAKT VAD är det för service man måste göra och hur ofta...

100mils-servicen vet jag men efter det..??
    Olja, filter var 250e mil. Ventiljustering var 250 mil eller 500 mil (kommer inte ihåg). Sen är det väl bra att kolla upp andra vätskor & filter me jämna mellanrum.

Medlem M A N G Es avatar
    Reg.datum
    feb 2005
    Hoj
    hojlös =(
    Okej.. Ni har rätt alla som sagt att fmx är slö...
    Var o provkörde en yamaha 660 xtx idag.. samma pris som hondan.. men betydligt rappare.. något dyrare försäkring, men serviceintervall var 1000:e mil.. motor med insprutning, digitala mätare osv...

men när jag ändå var där så provkörde jag en yamaha bulldog 1100...... FYYYY FAAAAN vilken go hoj att köra..
    men kostade ca 20 lapp mer...
    men det var samma försäkring som på xt:n iallafall...

så får väl se vad det blir för hoj i slutändan...

Pensionerad motardpilot Gnuttens avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Lillgrabbens mc i plast
    Okej.. Ni har rätt alla som sagt att fmx är slö...
    Var o provkörde en yamaha 660 xtx idag.. samma pris som hondan.. men betydligt rappare.. något dyrare försäkring, men serviceintervall var 1000:e mil.. motor med insprutning, digitala mätare osv...

men när jag ändå var där så provkörde jag en yamaha bulldog 1100...... FYYYY FAAAAN vilken go hoj att köra..
    men kostade ca 20 lapp mer...
    men det var samma försäkring som på xt:n iallafall...

så får väl se vad det blir för hoj i slutändan...
    Nja hade en bulldog mellan min 625 & 660 och blev jäkligt mobbad för att det var en bullshit & blysläde mm men det är skön hoj om man byter ljuddämpare + lite annat smått & gott!

Ps! Sålde den efter 125mil för jag kunde inte stå emot 660 på mc mässan i göteborg -03. Direkt på måndagen efter mässan ringde jag till BIKE i trollhättan och bytte in bullshiten mot en 660!

Jävlar vad jag förlorade på inbytet men vad gör man när nöden kommer på!

Medlem M A N G Es avatar
    Reg.datum
    feb 2005
    Hoj
    hojlös =(
    Citat Ursprungligen postat av motardnisse
    Nja hade en bulldog mellan min 625 & 660 och blev jäkligt mobbad för att det var en bullshit & blysläde mm men det är skön hoj om man byter ljuddämpare + lite annat smått & gott!

Ps! Sålde den efter 125mil för jag kunde inte stå emot 660 på mc mässan i göteborg -03. Direkt på måndagen efter mässan ringde jag till BIKE i trollhättan och bytte in bullshiten mot en 660!

Jävlar vad jag förlorade på inbytet men vad gör man när nöden kommer på!
    Ja byte av ljuddämpare är ju en självklarhet.. + bygga om bakdelen lite... hehe.. var grymt skön att köra..
    men ska se om jag hittar nån begagnad med effektljuddämpare o lite så.. annars blir det nog en ny xtx 660...

hade det inte varit för servicen på ktm hade det varit ett självklart val.. ska ha råd att köra med den med tanke på att jag tänkt åka med den till jobbet oxå, o det är ju mellan 2-2,5 mil enkel resa...

Lcc= lögdö county choppers ozeos avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Hoj
    xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
    Ja byte av ljuddämpare är ju en självklarhet.. + bygga om bakdelen lite... hehe.. var grymt skön att köra..
    men ska se om jag hittar nån begagnad med effektljuddämpare o lite så.. annars blir det nog en ny xtx 660...

hade det inte varit för servicen på ktm hade det varit ett självklart val.. ska ha råd att köra med den med tanke på att jag tänkt åka med den till jobbet oxå, o det är ju mellan 2-2,5 mil enkel resa...
    kika in xtx tråden..mycke folk som moddat o fixat med dom så dom både ser o går bättre

Fortfarande orange bleeder...! Emmis avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Triumph Daytona 675 -08

Det är ju inga pengar att serva en KTM, bara att göra själv ju.

Medlem Dogge666s avatar
    Reg.datum
    jun 2005
    Hoj
    Ducati 748, Ktm 450 sxf
    Tja!!!

Jag har precis köpt en honda fmx 650 men vet du vart strypningarna sitter. alla inklusive honda säger att cykeln e strypt. Jag antar att dom sitter i förgasaren och i systemet men jag har inte fått hem cykeln än så jag har inte kunnat kolla. vet du nåt eller??
    Ha de
    mvh dogge

Var o provkörde en ktm 640 -05 på ejfa igår & sen direkt efter en Honda fmx 650 ci´s..

Ktm:en var lite vassare måste jag säga.... MEN hondan är betydligt billigare att äga.. Dels priset för hoj.. garanti, förs, service......

Pris Honda 64900:-
    KTM 81900:-

Garanti: Honda 5 år "fria mil"
    KTM 2 år eller max 2000 mil

Service: Honda var 600:e mil
    Ktm var 500:e mil

Försäkring Honda 3500:-/hel "hondaförsäkring"
    Ktm 28000:-/hel "LF"

Så den blir ju betydligt billigare att äga..

han sa oxå att det går byta förgasare + avgassystem på dom så dom går betydligt bättre... och vill man så finns det "720" kit eller vad det nu var..

så den kan man nog få att gå rätt fint..

fattar inte varför alla klankar ner så mycket på den...??

Med lem DwDs avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
    Citat Ursprungligen postat av Dogge666
    Tja!!!

Jag har precis köpt en honda fmx 650 men vet du vart strypningarna sitter. alla inklusive honda säger att cykeln e strypt. Jag antar att dom sitter i förgasaren och i systemet men jag har inte fått hem cykeln än så jag har inte kunnat kolla. vet du nåt eller??
    Ha de
    mvh dogge

kolla med stället du köper den på, det brukar följa med ett avstrypningskitt eller så får man köpa ett(typ munstycken till fuggen etc)

Förmodligen snyggast rahs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Hoj
    Kawasaki z750 -06 svart

Honda FMX650

Jag skulle lätt kunna tänka mig en Honda FMX650. Om jag nu bara ska leka med den och kanske ta mig till jobbet på ett ball sätt. Men mer kräm med samma pris och de hade gjort en homerun

Medlem M A N G Es avatar
    Reg.datum
    feb 2005
    Hoj
    hojlös =(
    Citat Ursprungligen postat av rah
    Jag skulle lätt kunna tänka mig en Honda FMX650. Om jag nu bara ska leka med den och kanske ta mig till jobbet på ett ball sätt. Men mer kräm med samma pris och de hade gjort en homerun
    Köp en yamaha xt660x... Lovar dig att du inte blir besviken, om du ska ha den till jobbet + leka..

Medlem flöjts avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Hoj
    GSR 750 -12

Jag har kört t&f jobbet med min 640 nästan hela sommaren. 2,5 mil enkel resa..
    Olja+filterbyte gör man lätt själv, å det kostar inget heller...

M E D L E M Jonte Hs avatar
    Reg.datum
    mar 2019
    Hoj
    VFR800X 2017
    -Jo, jag instämmer i kören, den är nog lite slö.. Är lite sugen på nån äldre offroadhoj, mest för att leka lite med på grusvägar runt omkring. Sen är det ju fel hjul också.. Njae , letar nog vidare

https://www.blocket.se/goteborg/Hond....htm?ca=11&w=3

2 Stripes Mc El Presidentes avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    XR650 + grom + Tricker
    Citat Ursprungligen postat av Jonte H Visa inlägg
    -Jo, jag instämmer i kören, den är nog lite slö.. Är lite sugen på nån äldre offroadhoj, mest för att leka lite med på grusvägar runt omkring. Sen är det ju fel hjul också.. Njae , letar nog vidare

https://www.blocket.se/goteborg/Hond....htm?ca=11&w=3
    https://www.sporthoj.com/annonser/id/8658
    Så, nu behöver du inte leta längre...

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Här får det plats rätt många per kvadratmeter mark...

BrooklynS
Vill du annonsera ovan? Klicka här