Tippa STCC SS 600 Knudan 22 Maj

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
alakhai skrev:
Faen ta dig... Hur fort har du kört på Knudan egentligen??! :7peta Kommer bli en dryg helg me dig springandes i tältet hela dagarna.!! ;)

En lökmek springer inte runt! En lökmek sitter ner i en stol och säger hur du borde köra! :D
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Ouch!! :död ;)

Nah, jag kan återkomma med hur nervöst det var på söndag kväll. Men det lär nog vara lite extra obehagligt. Fick magont igår kväll när jag låg o funderade.

Strider skrev:
Så det är därför du harvar runt i SM serien utan både publik och med låg standard på förarna. :pannkyss
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Strider skrev:
Så det är därför du harvar runt i SM serien utan både publik och med låg standard på förarna. :pannkyss

Bättre det än att harva runt ännu längre bak i fältet inför mycket publik... :hihi
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det är ju ett riktigt vasst startfält, ok toppen kanske inte är lika vass som tidigare men den är fan bredare! Kul tror jag och chans till tighta race!
Joonas Kylmäkorpi ska jag hålla på - han kör ju Speedway i Kaparna normalt, för inte kan det finnas fler i SVerige med det namnet?
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Nu vill jag inte vara sån men det är nog lite väl mycket artighet i gissningarna här. Jag tror faktiskt inte att någon av SH-förarna har något att göra i topp10 för det finns fortfarande många snabba killar med i fältet. De enda jag reserverar mig för är Benny som väl har en j-a koll på Ktorp om jag fattat det rätt och Alakhai som verkar vara lite snabbare än vad som borde vara möjligt.:) I övrigt är det nog bara gamla Veidec-rävar som rular premiären. Ska bli kul att se hur Duccen funkar orginal för Vberg.

1 Mikael Nilsson
2 Freddy Papunen
3 Norvald Haaland
4 Per Gustavsson
5 Jörgen Larsson
6 Magnus Vesterberg
7 Daniel Björk
8 Victor Zuber
9 Helge Spjeldnes
10Tobias Andersson
11 Marcus Eriksson

Wild card på tio-i-topp...
63 Robban Augustsson(alakhai?)
79 Benny Olsson

.
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Man ska inte räkna ut Lars Lönn...
Sen när blev Daniel Björk en rutinerad Veidec-räv?

Welcome back föresten.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
oscar skrev:
Är det bara jag som tror att fyllda läktare och lite högra standard både bland förare och i depån gör att man nog blir lite extra nervös!?
Du glömde att Viasat sänder live från STCC för första gången på Knudan, våra polare kommer att bli movie stars pau rikk tigt :D

Detta har krånglat till det lite för tävlingsledningen eftersom Viasat nu bestämmer när starten skall gå.
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Chrille skrev:
Ska bli kul att se hur Duccen funkar orginal för Vberg.
.

Alakhai körde fortare än både V-berg och Vesterlund i Cartagena, samt att han var på väg ikapp Vesterlund på Atorp innan han klotade. Han satte då tredje snabbaste varv i det racet!
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
oscar skrev:
Alakhai körde fortare än både V-berg och Vesterlund i Cartagena, samt att han var på väg ikapp Vesterlund på Atorp innan han klotade. Han satte då tredje snabbaste varv i det racet!
Nu blir Robban nervös :D
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Goodstuff skrev:
Man ska inte räkna ut Lars Lönn...
Sen när blev Daniel Björk en rutinerad Veidec-räv?

Welcome back föresten.

Om inte jag tänker på fel Björk så är det en kille som har rejsat sen min första säsong med licens och har kört Veidec/SO i flera år.


oscar skrev:
Alakhai körde fortare än både V-berg och Vesterlund i Cartagena, samt att han var på väg ikapp Vesterlund på Atorp innan han klotade. Han satte då tredje snabbaste varv i det racet!

Vi behöver stjärnskott så det är därför vi knäcker dem genom att PRESSA innan rejsen :D . Nej som sagt, det ska bli kul att se vad som händer.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Räcertobbe kommer inte köra premiären på Knutstorp då han väljer att istället köra Endurance-VM på Albacete samma helg.

Papunen har Knutstorp som sin favoritbana och har alltid kört väldigt snabbt där. Haaland har bara kört Knutstorp 2gg om jag har har rätt och har dom båda gångerna som jag vet haft lite svårt att komma in i körningen där. Körde iof 1.02:75 senast på Danska racet men han hade inte en chans mot Micke och G:son som körde 1.01:eek:r. Förmodligen därför som hans team sett till att hyra in banan även på torsdagen för test.. Pallen tror inte jag på för honnom på denna banan.

Daniel Björk tror jag kommer köra bra i år. Jörgen Larsson har också kört bra på det lilla som jag sett. Zuber har kört jämt med G:son på alla tester dom kört på ihop innan så han kommer också att kunna köra 1.01 eller 1.00 tider om det behövs..
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Björk tycker jag har blixtrat till ordentligt emellanåt, Zubers utveckling verkar aldrig stanna av och Jörgen Larsson känns som riktigt snabb kille som glöms bort alldeles för lätt. Min personliga favvo "Kraschis" Eriksson ska bli kul att se i år. Inte alls omöjligt att std-reglementet passar honom bra.
 

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Ort
solna
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Axxexs skrev:
Räcertobbe kommer inte köra premiären på Knutstorp då han väljer att istället köra Endurance-VM på Albacete samma helg.

Papunen har Knutstorp som sin favoritbana och har alltid kört väldigt snabbt där. Haaland har bara kört Knutstorp 2gg om jag har har rätt och har dom båda gångerna som jag vet haft lite svårt att komma in i körningen där. Körde iof 1.02:75 senast på Danska racet men han hade inte en chans mot Micke och G:son som körde 1.01:eek:r. Förmodligen därför som hans team sett till att hyra in banan även på torsdagen för test.. Pallen tror inte jag på för honnom på denna banan.

Daniel Björk tror jag kommer köra bra i år. Jörgen Larsson har också kört bra på det lilla som jag sett. Zuber har kört jämt med G:son på alla tester dom kört på ihop innan så han kommer också att kunna köra 1.01 eller 1.00 tider om det behövs..

Haaland måste missat lite i reglementet (2.7) inge privat test 9 dagar innan race på den aktuella banan :fakta
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
moto-gg skrev:
Haaland måste missat lite i reglementet (2.7) inge privat test 9 dagar innan race på den aktuella banan :fakta


Det är inte första gången som folk klantar till det med det va? Har för mig att det har hänt förut.
 

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Ort
solna
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Chrille skrev:
Det är inte första gången som folk klantar till det med det va? Har för mig att det har hänt förut.


äääh blir han diskad så får han trösta sig med att det är nära till Köpenhamn :yoparty
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
moto-gg skrev:
Haaland måste missat lite i reglementet (2.7) inge privat test 9 dagar innan race på den aktuella banan :fakta


Testet på torsdag är öppet för alla dvs inget privat test. Träningen är tydligen öppen för alla som inte kör i superstock också att köra på. Så han klarar sig på den punkten iaf..
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Chrille skrev:
1 Mikael Nilsson
2 Freddy Papunen
3 Norvald Haaland
4 Per Gustavsson
5 Jörgen Larsson
6 Magnus Vesterberg
7 Daniel Björk
8 Victor Zuber
9 Helge Spjeldnes
10Tobias Andersson
11 Marcus Eriksson

Wild card på tio-i-topp...
63 Robban Augustsson(alakhai?)
79 Benny Olsson

Den där var riktigast hittills. Ta bort Björk och Räsertobbe och peta in Robban på femte, så har ni min gissning.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Måste revidera mitt tips efter att ha sett startlistan.


Nr Förnamn Efternamn
1. Mikael Nilsson
2. Freddy Papunen
3. Per Gustavsson
4. Victor Zuber
5. Norvald Haaland
6. Johnny Westerlund
7. Robert Augustsson
8. Jörgen Larsson
9. Magnus Vesterberg
10. Marcus Eriksson
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Goodstuff skrev:
Måste revidera mitt tips efter att ha sett startlistan.


Nr Förnamn Efternamn

6. Johnny Westerlund
7. Robert Augustsson

Nej, han ska inte komma efter Westerlund!

Jag vill tillägga att Robban SKA komma på pallen om det regnar! :banana
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top