Är Husqvarna WSM 125 (CH Racing) bra motorcyklar?

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Ort
Mullsjö (Jönköping)
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
Morrre skrev:
Okej, såhär är det.. Cagiva och Husqvarna är ihopslagna, CH-racing är en produkt av Husqvarna och den byggs i Husqvarnas fabrik i Italien, vad CH-racing står för vet jag inte. Kan mycker väl vara så att de står för Cagiva & Husky som någon sa.
Kan berätta av egen erfarenhet att allt är Husqvarna grejjer på den, bakom kåpor, i manualen och på flera ställen på hojjen kan man läsa att de står Husqvarna eller deras lilla symbol (H). Däremot så är motorn inte en Husqvarna motor utan en motor från Yamaha.
Knepig hojj med mkt. ihop-plock kan man tycka :va

Husqvarnan finns också med 2-t motor men då under namnet Husqvarna Sm 125 S :)

Mvh Morrre

Jag är nog bäst på att gissa. :yoparty

Förövrigt kanske gammelhondan är såld imorgon. MMMMM, mumma... :tummenupp
 

125zor

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2005
Ort
Hbg
Hoj
CBR 125 -05
Yepp tänkte precis skriva samma som Morre ;)

har för mig att Huskys 2T inte finns att köpa i sverige..

edit: förresten martin varför inte kalla den husky ? det e fortf en husqvarna.
 
Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Morrre skrev:
Okej, såhär är det.. Cagiva och Husqvarna är ihopslagna, CH-racing är en produkt av Husqvarna och den byggs i Husqvarnas fabrik i Italien, vad CH-racing står för vet jag inte. Kan mycker väl vara så att de står för Cagiva & Husky som någon sa.
Kan berätta av egen erfarenhet att allt är Husqvarna grejjer på den, bakom kåpor, i manualen och på flera ställen på hojjen kan man läsa att de står Husqvarna eller deras lilla symbol (H). Däremot så är motorn inte en Husqvarna motor utan en motor från Yamaha.
Knepig hojj med mkt. ihop-plock kan man tycka :va

Husqvarnan finns också med 2-t motor men då under namnet Husqvarna Sm 125 S :)

Mvh Morrre
En liten rättning bara, ihopslagna är väll inte riktigt rätt ord, utan cagiva äger husky...
Men annars va det bra info :tummenupp
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
125zor skrev:
Yepp tänkte precis skriva samma som Morre ;)

har för mig att Huskys 2T inte finns att köpa i sverige..

edit: förresten martin varför inte kalla den husky ? det e fortf en husqvarna.
Varför inte kalla den cagiva då...? Cagiva äger ju husky, som i sin tur tydligen äger CH, då borde det väll kallas cagiva? :gnissla

CH är CH och inget annat. Sluta blanda ihop marken nu, det blir bara förvirrande...
 

125zor

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2005
Ort
Hbg
Hoj
CBR 125 -05
NSR_Martin skrev:
Varför inte kalla den cagiva då...? Cagiva äger ju husky, som i sin tur tydligen äger CH, då borde det väll kallas cagiva? :gnissla

CH är CH och inget annat. Sluta blanda ihop marken nu, det blir bara förvirrande...



Byta dekalerna till husky sen e det fint :D
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
125zor skrev:
Byta dekalerna till husky sen e det fint :D
Joo fasst de blir krångligare när du ska byta motorn till en husky med....sluta säga husky nu alla de blir bara krångligt de är ju som att säga "Ford v70" till en volvo v70 man blir ju knäpp.......
 

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
Jag fattar inte hur vissa tänker..

Kalla en CH för Husky, eller Cagiva?
Det är ju som att kalla en Yamaha för Honda, en Aprilia för Jincheng ( :hihi ) osv..!

En CH är en CH, en Husky är en Husky, en Cagiva är en Cagiva!
 

125zor

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2005
Ort
Hbg
Hoj
CBR 125 -05
Svanen skrev:
Jag fattar inte hur vissa tänker..

Kalla en CH för Husky, eller Cagiva?
Det är ju som att kalla en Yamaha för Honda, en Aprilia för Jincheng ( :hihi ) osv..!

En CH är en CH, en Husky är en Husky, en Cagiva är en Cagiva!


Sant.. men CH är inget märke.. ja ska dra kolla upp xakt rätt fakta :D
skitsamma killen vill vet hura bra hojen är :)

Själva hojen i sig är riktigt fiin :banana
motorn e ju lite slö men annars är den riktgit grymm!
"Morrre" ska beställa trimmkitt och rör o allting så vi får se hur det går för han när han fått sakerna :tummenupp
 
Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
"CH racing" hörs att det är ett märke gjort för att tilltala alla moppefuckon, inte undra på att folk vill kalla dom för husqvarna :hihi

Jag har ingen som helst grund för vad jag säger nu, bara en liten fundering som slog mig, det verkar som att cagiva tyckte husky skulle börja bygga mopeder, men husky sa nej, det är ju inte deras stil, förstör deras rykte osv, så då startade man helt enkelt "CH racing", och tog huskys design...?

zpeppy, bra exempel, min farsa har en ford V70 och jag har en cagiva WR :D
 

mp_87

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
KTM 640 sm
CH racing

Tjena
2 av mina polare har såna här CH racing 125 4-stroke hojjar.. Dem axxar som våra 70cc moppar men toppar liite bättre, 107 på mätaren... Finns ingen strypning på dem heller. 33000kr Ny kanske förklarar en del.. ;)
 

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
mp_87 skrev:
Tjena
2 av mina polare har såna här CH racing 125 4-stroke hojjar.. Dem axxar som våra 70cc moppar men toppar liite bättre, 107 på mätaren... Finns ingen strypning på dem heller. 33000kr Ny kanske förklarar en del.. ;)

Fan, det låter inte trevligt..
Kul att dra jämt med en moppe :rofl
Men visst, dom är jäkligt snygga och billiga!

Jag iof hellre köpa en begagnad RS el. liknande.
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
NSR_Martin skrev:
Eller en begagnad gasgas, som mer är motsvarigheten till "MoppeFucko racing" :hihi (heder åt solitude som kom på vad namnet betydde... ;) )

Hällre en Gas Gas än en WR hur mycket moppefucko varning det är på den. Gas Gas äger.
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Padde skrev:
Hällre en Gas Gas än en WR hur mycket moppefucko varning det är på den. Gas Gas äger.
Moppefuckona pratar ju oftare om Gasgas, dom verkar ju tycka att den går "jääfligt bra, fifan man ba gasar upp den på backjulet på feman" :näsblod
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
KalleNorton skrev:
Moppefuckona pratar ju oftare om Gasgas, dom verkar ju tycka att den går "jääfligt bra, fifan man ba gasar upp den på backjulet på feman" :näsblod

Jaha? Då är jag ett moppefucko.
 

125zor

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2005
Ort
Hbg
Hoj
CBR 125 -05
vafan har en GASGAS med moppefucko att göra?

den går som fan inget jävla moppefucko med den...
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Svanen skrev:
:rofl
Kunde inte sagt det bättre själv!

Så ert stora argument till att inte köpa en Gas Gas 125á är att många med mopeder snackar om dom? Isf bör ni köra strypt också för dom flesta med mopeder stryper av.
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Padde skrev:
Så ert stora argument till att inte köpa en Gas Gas 125á är att många med mopeder snackar om dom? Isf bör ni köra strypt också för dom flesta med mopeder stryper av.
Det är inte ett argument till att inte köpa Gas Gas, det jag menade var att dom med moppe oftare pratar om Gas Gas motarden (pga att dom verkar tro att den är bäst på alla punkter....) än om Husky WR.
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
KalleNorton skrev:
Det är inte ett argument till att inte köpa Gas Gas, det jag menade var att dom med moppe oftare pratar om Gas Gas motarden (pga att dom verkar tro att den är bäst på alla punkter....) än om Husky WR.

Kan ju vara för att dom uppenbarligen tycker den är snyggare och på så vis letar fram fler bra punkter på hojen. Dvs mindre intresse för WRén.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top