Någon som torskat på ölresa?

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
Tänkte höra om någon här har blivit stannad av tullen med för mycket sprit och öl? Vad hände?

Om man blir stannad med mer än 110liter öl så klassas det väl som kommersiell införsel och inte för privatbruk? Blir det böter?


Det är inte första gången jag gör en ölresa och jag har aldrig blivit stannad.
Man skulle ju gå fetback om man åker på böter vid tullen
 

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
Du får ta in mer än 110 liter öl OM du kan bevisa att du ska ha det till privat bruk! största risken e dock att åka dit för överlast och i tulllen i danmark, iaf vad jag har hört så har dom inte samma regler som oss. Sist vi var nere så stod danska tullen o stoppade dom flesta svenska med släp o stora bilar.
 

robbandalal

Starta! Ditt j***a motorcykelh*****e!!
Gick med
15 Oct 2003
Ort
uddevalla
Hoj
Harley custom 110"
torska för 3 och 1/2 år sen, hade lite väl mycket bärs med mej, blev rättegång. 75 timmar samhälltjänst.med dagens införselregler hade de inte blivit nånting :huvet
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag har blivit stoppad både i sverige och danmark, blev inget av det de gångerna trots för stor mängd. En smugglare i grannstaden ryktas det om att han väntar på rättegång just nu pga olaga införsel. Ryktena säger att han åkte dit på 140 plattor öl och runt 100liter sprit. Men som sagt, rykten, men jag tror dem då han inte säljer längre :(
När jag var ner senast så var det en väldigt snygg tjej (max 18år, ångar att jag inte frågade :D ) och hennes brorsa (runt 20) som stod och lastade in TVÅ pallar med öl i en renault master medans deras mor stod och kollade på. Det var garanterat inte första gången de åkte ner och handlade öl, och det var knappast för privat bruk :hihi En pall spendrups och en pall carlsberg. Är det 100 lock på en pall :va
 

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
Dee_cati skrev:
Jag har blivit stoppad både i sverige och danmark, blev inget av det de gångerna trots för stor mängd. En smugglare i grannstaden ryktas det om att han väntar på rättegång just nu pga olaga införsel. Ryktena säger att han åkte dit på 140 plattor öl och runt 100liter sprit. Men som sagt, rykten, men jag tror dem då han inte säljer längre :(
När jag var ner senast så var det en väldigt snygg tjej (max 18år, ångar att jag inte frågade :D ) och hennes brorsa (runt 20) som stod och lastade in TVÅ pallar med öl i en renault master medans deras mor stod och kollade på. Det var garanterat inte första gången de åkte ner och handlade öl, och det var knappast för privat bruk :hihi En pall spendrups och en pall carlsberg. Är det 100 lock på en pall :va

Hur mycket var "för stor mängd"? Man tar ju alltid in lite för mycket. Några extra liter sprit osv.

Det där med helpall är ju kul, har inte siffrorna i huvudet (jobbat på lager) hur många lav det ligger på en sån pall, tror det ligger 12 plattor per lav. Det är sjukt när man ser folk lasta in pallar i sina minibussar. Två pall är över ett ton iaf. Oftast så är ju pallarna nerplockade
 

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Ort
Strömstad
Hoj
...
99 flak på en pall!

Några jag känner blev stoppade för överlass i tullen.
Hon slängde ut ungarna istället för ölen, dom fick ta tåget hem :D
 

Chaser

Tampere/Suomi
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Tampere/Finland
Hoj
CBR600F
En pall med 30lock har 72 och om jag inte har fel tror jag det är 96 på en 24locks pall...

Vet folk som fått dryga böter för "smugling"....
Och även böter för överlast...
Det e väl vanligare nästan o åka på det idag istället...
 

JörgenT

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Blackbird-98
HeHe.. Mina arbetspolare flyger in ölen.. Ibland så flyger man tom från Tyskland och behöver ballast för wight and balans på maskinen.. Varför köpa sand!! :tummenupp
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Se till att hålla koll på vikten också. Där kan dom sätta dit dig rejält om dom vill.

Håll dig under 100plattor och 40l sprit så tror jag det är lungt. Din egen årsförbrukning ju :D

Dom som åkt dit som jag läst om har haft 2000l öl och typ 100l sprit och mer
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Har åkt ett par ggr med lite för mycket last. Tricket är att det inte ska se ut som om du har last i bilen. Tex en volvo 940 med 50 plattor ser helt nerlastad ut, medans en normal skåpbil(caddy,Inca mfl) kan man laste med lätthet 50plattor utan att det syns, dvs vräk in en 100plattor och se nöjd ut. 10 pannor sprit går in det me av bara farten.
 

Ahlstrom

Marijuana™ Approved by Pippi & friends
Gick med
21 May 2003
Ort
SoFo
Hoj
ZXR750J
Sist jag hörde ngt var om att tullen kollar utgångsdatumen på ölen o sedan gör en bedömning om man såvida rimligen kan hälla i sig all öl innan dess. :D

Med spriten vart det svårare då hållbarheten e lite längre! :tungan
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Ta med en kompis som fyller lagom jämnt inom en inte allt för avlägsen framtid som bärhjälp. Blir det tjaffs är det bara att hävda att det är till dennes 30-årsfest. Bästa sättet att bevisa det är ju bara att visa körkortet för tullinspektören.

"Varsågod herr tullinspektör, titta på mitt körkort! Jag fyller 30 om tre månader. Då ska jag bjuda alla mina vänner på ölfest hemma hos mig. Det kommer bli jätteroligt och vi kommer bli jättefulla. Hoppas ölen räcker till... Av tomburkarna ska vi bygga en flotte och segla till gotland! Du vet, medeltidsveckan..." :tungan
 

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
blacktriple skrev:
Ta med en kompis som fyller lagom jämnt inom en inte allt för avlägsen framtid som bärhjälp. Blir det tjaffs är det bara att hävda att det är till dennes 30-årsfest. Bästa sättet att bevisa det är ju bara att visa körkortet för tullinspektören.

"Varsågod herr tullinspektör, titta på mitt körkort! Jag fyller 30 om tre månader. Då ska jag bjuda alla mina vänner på ölfest hemma hos mig. Det kommer bli jätteroligt och vi kommer bli jättefulla. Hoppas ölen räcker till... Av tomburkarna ska vi bygga en flotte och segla till gotland! Du vet, medeltidsveckan..." :tungan

Ingen som fyller 30 inom den närmsta tiden. Alla är runt 22... Kanske räcker med att säga att man är student :fyllisar Är det säg 20-30% över deras riktmärken kan man väl fan inte torska.

Angående bästföre datumet så går det utmärkt att dricka den en ett par månader senare också. Jag skulle kalla den tullaren dum som gör sådana bedömmningar!
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
SFB skrev:
Ingen som fyller 30 inom den närmsta tiden. Alla är runt 22... Kanske räcker med att säga att man är student :fyllisar Är det säg 20-30% över deras riktmärken kan man väl fan inte torska.

Angående bästföre datumet så går det utmärkt att dricka den en ett par månader senare också. Jag skulle kalla den tullaren dum som gör sådana bedömmningar!

Du kan ha det dubbla per person utan problem. När du närmar dig det 10-dubbla kan du börja bita på naglarna :näsblod
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Som sagt, vad jag fått för mig nu på senare år är endast (nästan) vikten som spelar någon roll. De KAN vara jävligt kinkiga.

Förresten, någon som vet hur mycket man FÅR lasta i en Volvo 745? Jag vet hur mycket man KAN få in...

:lol
 

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Ort
Strömstad
Hoj
...
hållundan skrev:
Som sagt, vad jag fått för mig nu på senare år är endast (nästan) vikten som spelar någon roll. De KAN vara jävligt kinkiga.

Förresten, någon som vet hur mycket man FÅR lasta i en Volvo 745? Jag vet hur mycket man KAN få in...

:lol

Står nog i regbeviset :D

Hur mycket fick du in?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top