Tar mc-kort snart, har köpt CBR929 -00, vill BRASSA på bakhjul mm

iskall73

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Ystad
Hoj
Honda VFR 800Fi
Jösses!

BRASSARN skrev:
Hej!

jag är en 25-årig kille som är ny på detta med mc, och tänkte fråga mig för lite råd och tips.
Jag har i dagsläget inget mc-kort, håller på att ta detta.
Men jag har ju såååklart sett alla balla filmer där tuffingarna brasssar på i helvet på bakjul å annat. Bara drar i helvet å rockar på upp till en sisådär 300 blås.
Jag gillar mest Ghost Rider. Han bara så värst, PRECIS sån ska jag bli!!!! Jag tror liksom att det gäller att visa att man är man nog att köra, för då aktar sig andra fordon, och riskerna minskar, och därigenom minskar antalet olyckor!
Alla borde fan köra så.
Sen hade jag tänkt att göra egna filmer som tex Las Vegas Extremes, för dom e så balla.

Jag har köpt en Honda CBR 929 Fireblade, årsmodell -00. Och nu vill ju givetvis jag också BRASSSA på i helvet som alla dom på filmerna, tex Las Vegas Extremes. Vill såklart lära mig attt brassa på bakhjulet på 6:an varvbryt, toppa hojen ståendes på en sida, å kunna göra stoppies från topphastighet till 0.

Är det något speciellt man ska tänka på i min situation? Tex, ska man ha skinnbyxor också, alltså inte bara skinnjacka. Har sett att många brassar på bakhjulet i sådär 200 knyck iförda bara skinnjacka, jeans och tofflor.

Vore tacksam om någon gav lite råd å tips. För man vill ju inte råka illa ut nu när man ska ut å BRAASSSAA på utav bara FAAA*.
Vad ska man tänka på i första hand när man tränar bakhjulskörning och andra stunts ute på vägarna???
Är det tillräckligt med en CBR929, eller ska man satsa på en turbomatad värsting-hayabusa eller liknande??

PS: nån annan som har en 929??? Berätta gärna hur den känns att kränga upp på bakhjulet i fullt blås på högsta växel, å smälla upp i en stoppie mm.

MVH "BRASSARN"



http://www.fonus.se/begravning/index.html?c=34
 

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Ort
Skogen
Hoj
Sålda fifan
Inlägget innehöll samtliga ingredienser som krävs för att bli hatad och sågad men FÖR mycket. Skapa en ny användare och gör ett nytt försök. :)
 

BRASSARN

BRASSA å dra i helvet
Gick med
9 May 2005
Ort
Mettidreten
Hoj
--
Z.w.A skrev:
Du som e så Gangsta!! Skit i körkortet! :cool: F.T.P :yoparty :)

HMMM där sa du nåt!!!! Kostar ju ändå bara massa pengar... Ja du har helt rätt!!! Ska fan skita i försäkring också...

MVH BRASSARN 2K5 Haxxor
 

per.b79

mycket vill ha mer
Gick med
30 Oct 2003
Ort
norrtälje
Hoj
Söker billig R1a -02
Hmm,, nu känner jag mig lite dum...
Trodde att du menade allvar först


BRASSARN skrev:
HMMM där sa du nåt!!!! Kostar ju ändå bara massa pengar... Ja du har helt rätt!!! Ska fan skita i försäkring också...

MVH BRASSARN 2K5 Haxxor
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
BRASSARN skrev:
HMMM där sa du nåt!!!! Kostar ju ändå bara massa pengar... Ja du har helt rätt!!! Ska fan skita i försäkring också...

MVH BRASSARN 2K5 Haxxor


Nej!! SKENFÖRSÄKA :yoparty :yoparty :yoparty
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Ska du inte ha en hoj med lite mer pulver?

fixa en Busa, sätt på en stressfläkt. Då kan du wheeeeeiiiila i över 300 ÄRLIGA!!! Jag svär!

Läder och skinn är bara för bögar. Skit i vurpollon oxå. Fast, då ska nog ha skjutspallen med dig. Brudarna kommer köa för att få åka med. Om dom så ska vara nakna.

You go boy!

Berätta gärna mer om hur det går!

:hihi
 

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Trampcyklar
madmagnus skrev:
för stoppisar från 300-0 krävs det att du e naken :tummenupp

Samt att du håller i dig endast med hjälp av Petter-Niklas (fastklämd mellan sadel & tank) :hihi
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Underhållande tråd, men jag skräms av att det finns gnetar som inte ens kan genomskåda uppenbar ironi utan kommer med moralpredikningar istället........

Brassarn. Skriv ihop ett litet brev till Vägverket med frågorna i ditt första mess och se om du får svar. Kunde ju vara kul att se om folket där är torrare än vissa här på forumet.
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Du får underkänt av mig, inte tillräckligt trovärdigt. Om du håller lite lägre profil och sparar ett par ess till senare i tråden så kan det gå.

Bättre lycka nästa gång. :tummenupp
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
Efter jag har BRASSSAT käk brukar jag BRASSA iväg på hojjjen, o för att åka på slangen måste du BRASSSSAA järnet, det är bara att du vrider på det högra handtaget (det vänstra är reserv bara) strax BRASSAR du järnet på slangen.
Skinntofflor är ett måste åt minstonde om man ska brassa.
Presis som GHOST RIDER.
Lycka till!
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
morlock skrev:
Du får underkänt av mig, inte tillräckligt trovärdigt. Om du håller lite lägre profil och sparar ett par ess till senare i tråden så kan det gå.

Bättre lycka nästa gång. :tummenupp

Har man dessutom ett språk som inte skriker finnig tolvåring kanske det bidrar till trovärdigheten också? :va
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top