BMW K1200S tråden

roger.bergen

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
-07 Bmw K1200S
Har nu provat att köra dragrace 402 m.
Nån som vet hur man utan turbo kan få mer effekt i motorn??
Min går som bara den men man vill ha mer.
första repan vart 11 sek och 207 km/h
andra på 201 vart 7,5 och 173km/h
Det svåra är att komma iväg sen så f..
 

Vette

Medlem
Gick med
7 Jul 2003
Ort
Bromma
Hoj
2009 BMW HP2 Sport
Jag handlade härifrån http://www.evoluzione.net nytt luftfilter, race airflow system p/n 76010 modellen & fick 13 hkr (6 låg,10 mellan & 13 topp) till:) & ytterliggare 7 hkr m Akra slip.

Nu finns det ju även Powercommander att köpa & det ger oxå hkr
 

blackis1

Fri fart under ansvar åt folket!
Gick med
30 Jun 2005
Ort
"Norrland"
Hoj
GSX-R 1100, gillade skarpt K1200S, Väntar på ny Blackbird?
Jag handlade härifrån http://www.evoluzione.net nytt luftfilter, race airflow system p/n 76010 modellen & fick 13 hkr (6 låg,10 mellan & 13 topp) till:) & ytterliggare 7 hkr m Akra slip.

Nu finns det ju även Powercommander att köpa & det ger oxå hkr

Menar du allvar, 13 hk mer med bara utbyte av luftfilter?
Har du bänkat den med det först och sedan även med Akra på?
Jag har läst att detta luftfilter inte renar tillräckligt och det känns ju inte så bra på en dyr hoj. Dyrt som satan var det också (280 dollars).
 

blåvit

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2006
Ort
Gävle
Hoj
Megamoto, KTM 625 SXC -04
Jag har också ett "race airflow system" från evoluzione och det gör faktiskt stor skillnad, det är dock ganska dyrt med frakt. Dessutom har jag ett helsystem från SR-racing. Sammantaget så går den bra mycket bättre än orginal. Nu har jag plockat av grejerna från hojen och den blir faktiskt rejält tråkig.

Om någon vill köpa prylarna så maila (har en del kolfiberprylar också).
 

Vette

Medlem
Gick med
7 Jul 2003
Ort
Bromma
Hoj
2009 BMW HP2 Sport
Menar du allvar, 13 hk mer med bara utbyte av luftfilter?
Har du bänkat den med det först och sedan även med Akra på?
Jag har läst att detta luftfilter inte renar tillräckligt och det känns ju inte så bra på en dyr hoj. Dyrt som satan var det också (280 dollars).


Jag bänkade innan & sedan med filter & sedan bort med dem igen, för vi trodde inte på det.
Därefter monterades ett LeoVince slip-on som gav 3 hkr, detta fick ett år senare lämna hojen för då blev det ett Akra slip-on och då blev det 7 hkr.
(jag letar efter effekt kurvorna men hittar dem ju inte) Och även om jag skulle så vet jag ju inte hur jag får upp dem här.................
 

Ivan@p-1.se

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2009
Ort
Göteborg
Hoj
BMW K1200S
Lackage bakdämpare K1200S

Hej undrar om någon mer än jag har råkat ut för att bakre stötdämparen börjat läcka? Det droppar olja under länkaget och efter ett besök hos Kenneths MC service idag kan jag konstatera att det är dämparen. Det är tydligen en White Power som sitter på BMW. Nån som vet något om detta? Tycker det är f dj att dämparen packar ihop efter 1600 mil! En ny kostar ca 22 000 spänn, så om nån har nåt tips om reparation etc mottages detta tacksamt? Eller om nån vet något om vem som säljer White Power?
Ivan
 

blackis1

Fri fart under ansvar åt folket!
Gick med
30 Jun 2005
Ort
"Norrland"
Hoj
GSX-R 1100, gillade skarpt K1200S, Väntar på ny Blackbird?
Låshållare - egen

Någon som har en weblänk till detta fäste?

Jag kopierade med modifikation den som ABUS säljer. Det var något som gjorde att det inte passade, om det var för dåligt djup på materialet. Kom inte ihåg nu.
Tog en aluminiumbit och slipade till med ungefär likadant utseende.
För att det skall sitta utan att rassla så får man skruva i en bult nedtill som skall in i botten på låset (honan), M4 el M5 o fila lite på skallen. Längre bultar krävs för att "klamma" runt 4-kantröret.
Blev mkt bra. Tog lite tid men det var det värt.
 

Bifogat

  • låsfäste K1200s.jpg
    låsfäste K1200s.jpg
    84.4 KB · Visningar: 166

demi

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2009
Ort
olofström
Hoj
BMW K1200S
Köpa BMW K1200S

Hej!

Funderar på att skaffa mig en k1200s, närmare bestämt en 2006 blå/vit fullt utrustad med remus effektrör. Något speciellt jag ska tänka på innan jag slår till. Vet att det inte är läge för provkörning nu, men det går att ordna i köpekontraktet om jag inte skulle vara nöjd vid första provrunda. Tack på förhand.

//demi
 

blackis1

Fri fart under ansvar åt folket!
Gick med
30 Jun 2005
Ort
"Norrland"
Hoj
GSX-R 1100, gillade skarpt K1200S, Väntar på ny Blackbird?
Hej!

Funderar på att skaffa mig en k1200s, närmare bestämt en 2006 blå/vit fullt utrustad med remus effektrör. Något speciellt jag ska tänka på innan jag slår till. Vet att det inte är läge för provkörning nu, men det går att ordna i köpekontraktet om jag inte skulle vara nöjd vid första provrunda. Tack på förhand.

//demi

Jag hade en -06a.
Att den har servats o fått de olika uppdateringarna för insprutningen.
Min var ändå inte silkeslen i lågregistret (de har tror jag blivit bättre från 07). Den kan vara väldigt känslig på gas/avslag runt 2000 rpm. Men vill man ha en helt silkesmjuk ska man nog köpa en 1200RT el K1200RS el 1300 GT.
Växellådan är inte heller så mjuk utan det smäller/tjångar lite vid inlägging av 1an o vid vissa växlingar men det verkar hålla bra. Har väl också blivit bättre på senare årsmodeller, i alla fall på K1300S.
Köpte till Remus slipon, men det gick inte då att mappa om den. kunde inte känna nå mer effekt annat än bättre ljud, men nästan för högt.
Blev lite avgasknallar vid gasavslag emellanåt.
Viktigaste är väl att kolla att all el funkar, framförallt elektriska fjädringen. Den borde vara dyr att repa.
Någon sa att de hade läckande bakdämpare.
Kolla att larmdosorna funkar o den har larm.
Kolla att låset vid bakljuset funkar - sprutar in smuts (sätt gummihatt på!)
Att ABSen funkar, min var lite långsam.

Fin hoj, grymt vrid
 
Last edited:

Knasknutten

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
BMW K1200s
Hej!

Funderar på att skaffa mig en k1200s, närmare bestämt en 2006 blå/vit fullt utrustad med remus effektrör. Något speciellt jag ska tänka på innan jag slår till. Vet att det inte är läge för provkörning nu, men det går att ordna i köpekontraktet om jag inte skulle vara nöjd vid första provrunda. Tack på förhand.

//demi


Köp en japansk cykel istället!
E fin att köra på men för dom pengarna som Bmw kostar skulle kvaliten varit betydligt mycket bättre!
Den e dyr i delar och service och den går isönder!
Blev stående 15 mil hemifrån för att nån antenn i tändningslåset lagt av, kompisen fick bytt växellåda i sin, den bara slutade fungera!
Sen att den rasslar som en stenkross när man startar den för att kamkedjesträckaren är av nån hydralisk variant som inte går att åtgärda är pinsamt det med!
Nu har mina värmehandtag lagt av och dom var inte gratis att få fixade,
en småsak kan tyckas men sånt skall väl inte gå isönder efter 3000 mil på en hoj som man betalade en hel förmögenhet år 2006 för ny!
 

swespeed

jaha joho
Gick med
22 May 2006
Ort
stockholm
Hoj
KTM RC 8
Ovanstående verkar fått tag på en riktig citron!

Jag har en 05:a som efter 2000 mil är helt problemfri
(peppar , peppar........)

1200s är en mycket trevlig hoj med tokbra prestanda
som blir ännu bättre med PC +slipon.

153 rwhp......

Det är bara att handla!
 

demi

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2009
Ort
olofström
Hoj
BMW K1200S
Tack för era svar, jag slog till i helgen men någon provkörning blev det inte av, det får bli senare när väglaget tillåter en rejäl provrunda. Skulle väl kunna köpa mig något japanskt men hittade inte något i närheten av bmw'ns körställning. Jag vill ju ha något sportigare, men utan att behöva ligga på tanken och köra. Passar den inte eller om jag hittar något fel så bryter jag kontraktet, svårare är det inte. Jag ringde förra ägaren och han sa att den går kanon fint och att han inte hade haft några fel på den + att försäljaren sa att om den ojämna gången runt 2-3000 varv inte är åtgärdad så går det på bmw's goodwill. Hojen har för övrigt knappt gått 900 mil, gissa om jag längtar till varmare väder.
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Har du inte kört med Duolevel-fjädring förut så lär du bli överraskad.
Ingen nigning alls vid inbromsning.

Dock tycker jag själv att den isolerar feedbacken från vägen för mycket.
"Jasså där var det grus? Det märkte jag inte men det gick tydligen bra ändå. Opps."
 

demi

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2009
Ort
olofström
Hoj
BMW K1200S
Har du inte kört med Duolevel-fjädring förut så lär du bli överraskad.
Ingen nigning alls vid inbromsning.

Dock tycker jag själv att den isolerar feedbacken från vägen för mycket.
"Jasså där var det grus? Det märkte jag inte men det gick tydligen bra ändå. Opps."

Jo, nu har jag tagit hem hojen, helt dj---a underbar hoj!! kört ca 30 mil och helt lyrisk varje gång man varit ute en runda...dock en aning för kallt och en hel del rullgrus för att testa den fullt ut!
 

demi

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2009
Ort
olofström
Hoj
BMW K1200S
Låg sadel

Ojojoj! vad här var dött:rolleyes: är det möjligtvis någon som provat bmw's låga sadel? i så fall, blir det mycket hårdare att sitta på med tanke på att det är mindre stoppning i den. Körställningen, hur påverkas den? Jag är 176 cm lång, men det känns som jag ligger på gränsen till att behöva en lägre sadel.:va:confused:

Tacksam för svar:)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top