Vilken underbar Premiär... Jevvla Don Q!

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Saxat från www.jorpes.com

SM premiär Anderstorp


--------------------------------------------------------------------------torsdag

Inget finland, så jag kommer från jobbet vid halv 5. Dock Måste jag riva ur säten ur bilen innnan transiten kan användas. Den gamla häcken klarade för övrigt inte besiktningen. Den hårdföre bisiktningsmannen tyckte att en bärande balk inte skulle bestå av glasfiber o plastic padding, så det slog han hål på med sin besikningshammare o ritade bockar i sitt statliga protokoll.

Kommer iväg vid 7 tiden. Transiten bullrar så det är öronproppar i o full volym på radion. Tyvärr skakar det ganksa mycket också. Kommer fram mitt i natten till Anderstorp. Campar upp bredvid Robban Augustsson. Mossberg tillhör dom som anser att tävlingsutövnings färdighet skall komma genom kroppens natur och träning där med är onödigt. Han kommer på lördag alltså!


--------------------------------------------------------------------------
Fredag

Kör med ett par gamla suler som har varit med på Karlskoga. Som vanligt tror man att det är fel på Laptimern. Man tar i så det knakar o i gänget med Supersport, Superstock, Superbike så är Rooke-Erik i Standard 600 inte snabbast. Under eftermiddagspasset kommer jag ner till höga 1,45 tider vilket är ganska mediokert med tanke på att jag kört 1,44 med sursuzukin förra året.

Det är viktigt att hålla koll på mina kamrater o även värsta konkurrenter, Björn Säthe, Jimmy Malm, Alex Lind och även till viss del Johan Andersson, Packalen och Mossberg (Fast han kör ju inte idag). Man kan konstatera att samtliga är snabbare. Det känns i alla fall så. Det näst viktigaste i Roadracing är, tätt efter att köra fort: Att ha bra bortförklaringar till varför det går långsamt. Listan kan bli så lång med saker som inte är bra, att 1,45 tider faktist till och med är ganska snabbt... Ja, just det! Med tanke på att sulorna e 3 timmar gamla så...

Robbans pappa bjuder på mat. Sitter i Johan o n Sjöstrands buss på kvällen o snackar olja eller vad vi gjorde.


Bildtext


--------------------------------------------------------------------------
Lördag

Förarmöte kl 8. Mossberg kommer efterlängtat strax efter. Stämningen höjs o snart e det dax för första kvalet. Nya macker på o ut lagom efter ett par snabba rackare. Jag noterar att jag på tredjevarvet är nere på 1,44 tider vilket gör att man trots allt flämtande o pustande under hjälmen ler lite. O där smiter nägon rackar in framhjulet ini Opel-kröken. Nu skall jag hänga med. Jag noterar 1.43 tider o vips har jag satt en 1,42:9 under första passet. Jag har 16e kvalplats av 24 i startfältet. Jag e snabbare än alla tidigarenämne konkurrenter utom Packalen o Andersson. Andra passet går lite sämre. Jag trillar ner till 18e plats på gridden.

Åker till Göteborg lördag kväll o ser Kortegen med Sofia o bekanta Pelle o Hanna. Det e ju 1e Maj snart! Eller heter det Valborg?




depån


--------------------------------------------------------------------------
Söndag

Jag o Sofia kommer till banan vid 9 snåret. Ut på Warm up vid 11 o tar det piano. Sätter idel stabila 1.43 tider vilket känns bra.

Såklart. På med nya däck! Det där med trimning är egentligen ganska märkligt. Det absolut billigaste sättet att trimma borde vara att köpa en märkpenna o märka om däcken. Tänk er, -Där mitt framför ögonen ligger en välskapp Pirelli slach märkt "1705". Jo det betyer att dom e tillverkade vecka 17 år 2005. -Dom e ju halt färska från den där underbara däcksungnen i Tyska Ruhr! Alldeles varma så färska är döcken. Bara vetskapen att man har de nyaste däcken på banan sänker tiden 1 sekund. Stick i brinn kamaxeltrimmare, psykilogi funkar bättre!




Line-up.

Så var det dax för rejs. Ett par toabesök med jämna mellanrum är ett tydligt tecken på att rejsklockan fungerar. Som vanligt gör jag ingen dålig start. -Nej, jagkommer ju iväg riktit bra o det är sånär att jag kör ihop med Cedergren i första böj. Jag ligger 10a efter ett var. Det känns bra. Men ajaj, Där gick Funcken om mig. Cedergred tar mig i Opelkurvan, jag svarar o bromsar om honom på rakan. Malm e uppe o stöter men klara inte. Tyvärr kommer Björn Säte om näst sista böjen. Och en gulfalgg situation i absolut sista kröken gjorde att jag inte kunde ta tillbaka den. Går i mål som 12e man o tar 4 stabila pinnar i Std 600! O kankse höjdpunkten. -Jimmy Malm 0,3 sekunder bakom mig på 13 plats:) Sätter en hel drös med 1.42-or o personbästa 1.42:5. Haaland blir diskad för han e Norrman eller nåt. JAG BLIR 11a!!!!!!!!!




Bildtext

Mossberg fick aldrig ihop hojen efter krachen men ringer o medddelar att han mår fint. Sofia liftar hem med Björn Säte o Ingemar. Det var en lysande helg!
Tider: Se alla tider
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
En skrivartalang! Underbar läsning! Men jag sa ju till dig efter kvalet att "så här har det ju aldrig vart och ska inte vara" när du låg före. Sagt o gjort ;) (Men satan va jag slet de sista varven) ;)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top