Festivaler och konserter Winnerbäck 22/7 kl. 20.00 biljetter finns!!!

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Jag har planer på att åka till Roskilde. Har aldrig varit där förut men nån gång måste vara första gången.

Är det fler från den här regniga staden som åka ner till musikens och lerans mecka?

Rokk-Mark

EDIT: ja nu stämmer datumen enl. http://www.roskilde-festival.dk/
 
Last edited:

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Mark skrev:
Jag har planer på att åka till Roskilde. Har aldrig varit där förut men nån gång måste vara första gången.

Är det fler från den här regniga staden som åka ner till musikens och lerans mecka?

Rokk-Mark

EDIT: ja nu stämmer datumen enl. http://www.roskilde-festival.dk/
Slutar inte folk med det när dom inte är tonåringar (fJOrRtIZaR) längre :va

:hihi :hihi
 

Dickhead

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
stan
Hoj
jävligt snabb hynda
Hultan skrev:
Slutar inte folk med det när dom inte är tonåringar (fJOrRtIZaR) längre :va

:hihi :hihi

Roskilde är grümt!! Man får bada i gyttja tillsammans med fulla civilingenjörer och beundra påtända tyskars tältbyggnadskonst! Plus att man får lyssna på fet musik! Deppar fortfarande över att jag inte hade råd att åka förra året.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Dickhead skrev:
Roskilde är grümt!! Man får bada i gyttja tillsammans med fulla civilingenjörer och beundra påtända tyskars tältbyggnadskonst! Plus att man får lyssna på fet musik! Deppar fortfarande över att jag inte hade råd att åka förra året.
Instämmer!

Jag är jävligt sugen på Hultan (gissa vad jag menar) i år. Inte för stämningen utan för ruggiga band som kommer dit...

Roskilde finns det tyvärr ingen ekonomi till. Annars hade jag gärna delat tält med dig Mark.
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
hållundan skrev:
Instämmer!

Jag är jävligt sugen på Hultan (gissa vad jag menar) i år. Inte för stämningen utan för ruggiga band som kommer dit...

Roskilde finns det tyvärr ingen ekonomi till. Annars hade jag gärna delat tält med dig Mark.
Jag vet allt vad du menar :skrämd
Men jag gillar tjejer!
:hihi
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
hållundan skrev:
Instämmer!

Jag är jävligt sugen på Hultan (gissa vad jag menar) i år. Inte för stämningen utan för ruggiga band som kommer dit...

Roskilde finns det tyvärr ingen ekonomi till. Annars hade jag gärna delat tält med dig Mark.
Jo, det kostar ju på lite. 1500 bagis bara för att komma in. Sen ska man ha sprit, öl, cigg och kanske lite mat oxå...blir väl en krona eller så ytterligare då.

Jag är erbjuden tältplats ihop med 3 andra tjejer, men hur mkt sova blir det då? :va
Skulle iofs vara skönt att slippa bo i tält.
Synd att du inte hänger på. Vi har minsann festat hårt och rutinerat förut!
Nåväl, de blir nog mer av den varan i sommar iaf.

Hultan: Har du varit där? Kan hålla med dig lite grann. När jag var 14 ville jag åka till Hultsfred. Men de var inte särskilt poppis från mina föräldrar. Idag, när man får göra nästan som man vill, kan man ju passa på att se vad det är för ngt. Allt borde ses/provas/göras minst en gång!
 

Cathy

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2004
Ort
utanför Gbg
Hoj
Monster 900
Hultan skrev:
Slutar inte folk med det när dom inte är tonåringar (fJOrRtIZaR) längre :va

:hihi :hihi

Kanske.... för det är väl då man slutar lyssna på grym musik och dricka öl.... :rolleyes:

Jag har aldrig heller varit där, men skulle gärna vilja prova nån gång! Oavsett va de e för folk - men jag gissar att det är ganska blandat. :)
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Mark skrev:
Hultan: Har du varit där? Kan hålla med dig lite grann. När jag var 14 ville jag åka till Hultsfred. Men de var inte särskilt poppis från mina föräldrar. Idag, när man får göra nästan som man vill, kan man ju passa på att se vad det är för ngt. Allt borde ses/provas/göras minst en gång!

Nope.. Aldrig varit intresserad, känns som det är som valborg i bältesspännarparken, fast lerigare... smaken är som baken...
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Hultan skrev:
Nope.. Aldrig varit intresserad, känns som det är som valborg i bältesspännarparken, fast lerigare... smaken är som baken...

Ja, delad. Fast en del vill ha det i mitten.

Då är de väl tur för alla att du inte måste dit.

Rokk rokk roKK
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Mark skrev:
Ja, delad. Fast en del vill ha det i mitten.

Då är de väl tur för alla att du inte måste dit.

Rokk rokk roKK
Va fan är du näsvis? Eller glömde du bara flinos..
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Hultan skrev:
Va fan är du näsvis? Eller glömde du bara flinos..
Nja, kanske lite av varje. :tungan

Men jag syftade mest på att eftersom du inte alls gillar den typen av tillställningar så hade du ju inte haft kul. har man inte kul så är man inte kul. Är man inte kul så är man tråkig. Och då är det ju skönt för dom som ska dit att du inte är med.

Fast nu menar jag inte att du är tråkig. För du är ju inte på Roskilde.

Hoppas du förstår vad jag menade...no offence.

Nu blire tv hos jojo. Över och ut för den här gången.
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Jag har lite frågor beträffande fest-i-valen.

Kostar det extra att campa där, eller ingår det i dom 1500 kronorna som man betalar för att komma in?

Bör man ha med sig eget kök o fixa käk själv, eller köper man de billigt på plats? (En kombination av båda är kanske det bästa!?)

Snos det mkt tältpinnar? :gnissla

Kan man parkera en bil nära ett eventuellt tält?

Vad ska man mer tänka på?

En nybörjare när det gäller fet-i-valer!
 

Coola Ola

Guest
Mark skrev:
Jag har lite frågor beträffande fest-i-valen.

Kostar det extra att campa där, eller ingår det i dom 1500 kronorna som man betalar för att komma in?

Bör man ha med sig eget kök o fixa käk själv, eller köper man de billigt på plats? (En kombination av båda är kanske det bästa!?)

Snos det mkt tältpinnar? :gnissla

Kan man parkera en bil nära ett eventuellt tält?

Vad ska man mer tänka på?

En nybörjare när det gäller fet-i-valer!

Camping ingår. Man måste dock vara där minst tre dar innan festivalen börjar för att få en bra plats, ännu hellre söndag eller måndag. Campingen är uppdelad i två huvudelar:
Innanför järnvägen, på själva festivalområdet. Här bor alla tyskar och allmänt jobbiga personer. Det är ett jävla röj men risken att få sitt tält nedtrampat eller problem med nattsömn (om man prioriterar sånt) är överhängande. Detta område ligger också längre bort från parkeringen

Utanför järnvägen är det betydligt lugnare men också längre att gå till scenerna. Man får ändå vara ute i hyfsat god tid så man inte tvingas campa i närheten av bajamajorna eller pissestaketet. Givetvis också närmare parkeringen (men ändå inte direkt nära).


Att ha med sig fältkök är bra ur ekonomisk synvinkel men risken finns att man super bort delar av köket eller att nån stjäl något. Mat är inte direkt billigt där inne, och inte heller öl. Den klassiska festivalmaten är annars färdigskivat rågbröd och mjukost (tillsammans med varm öl). Lite nudlar som omväxling är nog trevligt. Finns också mat att köpa inne på området men ska man överleva på det blir totalkostnaden nog dubbelt så hög.

Om det snos tältpinnar vetefan (säkert inte omöjligt), vet däremot att en del har fått hela tältet stulet (inkl. allt som var i) så man ska inte ha med sig lyxutrustning om det går att undvika.

Parkeringen är en bit att gå till. Minst 300m över ojämn mark, kommer man sent eller vill ha camping innanför järnvägen är säkert det dubbla.

Vad man annars bör tänka på är att festivalområdet är svinstort och att man knappast orkar gå på fler än två konserter om dan. Tar säkert 20 min att gå från ena änden till den andra. Regnställ/gummistövlar är ingen dum idé att ha med. Räkna med att allt du tar med kan bli nergeggat av gyttja. Det finns varma duschar för en billig peng på området. Kalla duschar är gratis (och man får även nöjet att visa sig naken för alla på festivalen). En bra grej att ha med är nån form av vagn eller sak med hjul som man kan lasta ölbackar och väskor på med tanke på hur långt man ska gå. Är man många kan det vara kul att ta med sig en fet presenning och nån form av stöd så kan man bygga ihop en camp av sin tält i en ring med presenningen över. Blir lite mer avskilt också, om man vill det.

Jag är dock ingen van festivalräv så det finns säkert massa annat att tänka på som jag har missat.
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Coola Ola skrev:
--------------------------------------------------------------------

.... En massa djävla bra tips ....

--------------------------------------------------------------------

Jag är dock ingen van festivalräv ...

Nej just det :rolleyes: :D Du verkar vara helt ovan :)
 

henq

hcjevel
Gick med
19 May 2003
Ort
Mölndal
Hoj
Aprilia SXV550
lite fler tips:
skicka ner några polare som sätter upp tältet/tälten så tidigt som möjligt (armetält är bra) + kanske ett partytält om du kan... :)
Öl köper man ganska billigt inne i stan och tar på tåget ut, samma med frukost och lite konserver om man känner för det. Öl är frukost, lunch och kvällsmat :)
Vin i tetrapack kan man gå runt på inne på området, kostade runt 60:- litern har jag för mig.
Fler än två konserter per dag tycker jag definitivt man ska gå på :yoparty
inga problem att hinna med 4-5 tycker jag å sen relaxa lite på natten
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Nu börjar det dra ihop sig för tältfest 2005!

I dagsläget är det bara jag och mig själv som kommer från gbg och har sh-anslutning.

Vi är ett gäng på 6 pers. som ska bila ner. Tälten kommer några polare till mig att sätta upp nån vecka före festivalen börjar.

Hipp hipp
 

non-stop

Medlem
Gick med
21 Apr 2004
Ort
TORPET
Hoj
zx9r PVC-raket med slappa ostar...
Hultan skrev:
Slutar inte folk med det när dom inte är tonåringar (fJOrRtIZaR) längre :va

:hihi :hihi

Nope,Hultsfred domineras av yngre människor.Roskilde e hyffsat stort.Sett alla åldrar där,klart mest dominerande tycker jag i min mening är 25åringar. Det är grymt kul,man måste bara komma ihåg att vara småpackad hela tiden.Speciellt när man går förbi pissrännorna,det luktar inte sommaräng precis :zpy

Att ragga bejbs på festival?! njah...hur smarrig e man efter nån dag utan dusch?!! Skulle fan inte ta i en med tång ens! spelar ingen roll om man nu skulle skydda sig heller,kodisen fräter väl sönder så fort du ens pillat upp förpackningen...

:huvet

Men kul e de´ :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top