Mr K's lista på Rutinerade Onsdagsgazzraijslaiters™

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Robz skrev:
Ääähhh... ta det inte så - det tog dig rekordlång tid att komma in i näst innersta cirkeln :D
....och sista steget är inte en cirkel .... utan mer en ring ......... en fisring ...... :arsele
 

Robz

Guest
TouchMan65 skrev:
Vad skiljer fis-ringen sig mot änd-ringen? :7peta
Nu vill jag snart kasta första stenen...
Vem är du?? Har du någonsin kört med oss?? ...med tanke på hur du spammar RR:s alla trådar måste du vara en av grundarna :va
....dessutom har du uttalat att du inte har tid att köra onsdagar...??? GET LOST :mad:

/En som inte riktigt vågar innersta ringen
 

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Scania-land
Hoj
Kardansporttourer
Robz skrev:
Nu vill jag snart kasta första stenen...
Vem är du?? Har du någonsin kört med oss?? ...med tanke på hur du spammar RR:s alla trådar måste du vara en av grundarna :va
....dessutom har du uttalat att du inte har tid att köra onsdagar...??? GET LOST :mad:

/En som inte riktigt vågar innersta ringen


Öööööööhm undrar just vad ditt problem är, med sådant angrepp? Eller ska jag ta det som sarkasm eller ironi, eller du kanske har PMS? :arsele
Mr K vet ju vem jag är. Kört med er, men inte alltid. Hade en vinröd Super Blackbird för några år sedan, då jag körde med er några gånger - speciellt till "lekplatsen". Men då var väl inte du född än? :fatta! :gnissla
 

Robz

Guest
TouchMan65 skrev:
Öööööööhm undrar just vad ditt problem är, med sådant angrepp? Eller ska jag ta det som sarkasm eller ironi, eller du kanske har PMS? :arsele
Mr K vet ju vem jag är. Kört med er, men inte alltid. Hade en vinröd Super Blackbird för några år sedan, då jag körde med er några gånger - speciellt till "lekplatsen". Men då var väl inte du född än? :fatta! :gnissla
Intressant argumentation... ursäkta, men eftersom du tar en del plats i de flesta trådar - även de som kanske inte berör newbeez som denna, kom med i SH i slutet 2005, jag har nog själv aldrig träffat dig på 4 år (tror jag) trots ett aktivt körande i RR, du ironiserar med folk och i trådar som är att beakta som religiösa( :hihi )... nåväl, du verkar ju känna Johan nära och kört med "oss" tidigare så då vet du säkert hur man ironiserar i detta forum.
Jag vet en del personer här som tog mycket stryk under åren, trots ett mycket väl utvecklat körande och en social kompetens i RR.....
Vi ses väl en Onsdag... eller nä - du hade ju annat då.... kanske på Sturup då.

/ Ung -68:a :pannkyss
 

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Scania-land
Hoj
Kardansporttourer
Robz skrev:
Intressant argumentation... ursäkta, men eftersom du tar en del plats i de flesta trådar - även de som kanske inte berör newbeez som denna, kom med i SH i slutet 2005, jag har nog själv aldrig träffat dig på 4 år (tror jag) trots ett aktivt körande i RR, du ironiserar med folk och i trådar som är att beakta som religiösa( :hihi )... nåväl, du verkar ju känna Johan nära och kört med "oss" tidigare så då vet du säkert hur man ironiserar i detta forum.
Jag vet en del personer här som tog mycket stryk under åren, trots ett mycket väl utvecklat körande och en social kompetens i RR.....
Vi ses väl en Onsdag... eller nä - du hade ju annat då.... kanske på Sturup då.

/ Ung -68:a :pannkyss

Sa aldrig att K och jag är vänner i DET hänseendet. Inte umgås vi privat heller. Vi vet vem vi är och hur han ser på mig, får du fråga honom.

Sedan har jag, tro det eller ej, varit här i forumet i omgångar. Några vet även vem jag är. Även en av dem som var med på Påskharerundan 2005, så någon "raceputte" kommer jag inte att bli.

Vet även att RR:s "innersta krets" verkar vara lekstuga med "Klubben för inbördes beundran", samt "jargongen i dessa cirklar. Inte mig emot då jag nog inte platsar där - specielt inte med min körstil. Dock har jag haft STOR nytta av att köra på dessa onsdagsgazz. Om jag sedan varit/är tjatig om vissa saker är det bara att beklaga. Dock är jag inte ensam om detta isf. Bara att läsa.

Så om nu inte forumet är till för alla, varför få alla att känna sig "borta" med sådana kommentarer, som KAN tolkas som annat än ironiska....OM de nu var på de viset? Och var isf fick du luft ifrån och gav dig "ledartröjan" så du kunde tala på det viset du gjorde? Alla kan ju inte passa alla, så varför inte slösa energi på något positivt, roligt och stimulerande istället?


:fatta! :tummenupp :yoparty :D
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
TouchMan65 hette RedBlackbird första gången han var på forumet. Han var med och gazzade ett par gånger. Sedan började han ifrågasätta RRs sätt och oskrivna regler fastän han inte visste vad det rörde sig om riktigt. Helt plötsligt raderade han alla sina inlägg och gick under marken. Nu har han köpt sig en ny hoj och tillbaka. Alla kan inte gilla RR och RR gillar inte alla. Vi har ett koncept som formats fram under de 8år som vi funnits och när nytt folk kommer in på forumet och börjar ifrågasätta varför vi gör si och så är det många som vänder taggarna utåt.
De flesta som kommer in som gröngölingar på denna forumsdelen sköter det snyggt och är lite passiva i början innan man vet vilken jargong som råder och kanske träffar lite folk IRL.

Självklart finns där en innre krets, men det är väl inte så konstigt. Föreningar har styrelser och eftersom RR inte är en förening eller en klubb utan bara luft igentligen så har vi en innre krets. Det är inte svårt att komma dit om man delar vårat otroliga intresse för MCs, är social och trevlig.

/Mr K
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Mr K skrev:
....och sista steget är inte en cirkel .... utan mer en ring ......... en fisring ...... :arsele
Nähä du... det sista steget är inte en fisring utan en OND cirkel! :D
Följer Robz exempel och stannar i näst yttersta cirkeln för jag är inte modig nog att beträda fisringen. Är dessutom orolig att det luktar lite surt där inne. Hoppas detta är OK med dig Mr K?
Vill gärna vara kvar på "Rutinerade reisleiters" listan för jag tycker det är otroligt kul att ta ut folk på en runda i den Skånska naturen. Men elit... njaaaaaaa... jag är ju ändå mest vilse så det där är att överdriva.

Gällande TouchMan65... tja... om vi inte behövt höra historien om hur och när touringloket skulle hämtats om och om och om och om igen i alla trådar så skulle förmodligen irritationen var lite mindre än den är nu. Jag vet vem du är, vi pratade en hel del på MSN när du skulle skaffa en Viffer, men även jag tycker att upprepningen om hojhämtningen och MV träningen är tjatig. Om man INTE kan köra en viss dag eller visst tid så behöver man inte tvunget basunera ut det över internet. Kan man så kan man. I övrigt har jag inga problem med att "nykomlingar" kommer in på forumet och tar plats. Jag var, och är, väl själv som en elefant i en porslinsaffär här i RR delen av SH-forumet. Man försöker gå försiktigt men det krasar en hel del ändå. Vissa tål det andra stör sig på det och så är det. :argpådato

För övrigt så hoppas jag snart det är vår för nu är jag fucking fed up på att läsa på SH. Jag vill ut å köra hoj och umgås!! Kvällen idag var en mycket bra start på säsongen och jag villa tacka alla SH pubsdeltagare för det. :Bugar

Kram på er ALLA och god natt!

P.S. Var fan är Corben? Han brukar ju alltid ha åsikter om sånt här? D.S.
 
Last edited:

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Scania-land
Hoj
Kardansporttourer
Visst har jag åsikter om fisringen. Men: Har som sagt inget emot denna innersta krets och accepterar situationen om denna inre krets, det är inte det. K har rätt i det han säger förr: Visst raderade jag meddelanden i protest förr. Visst kände jag mig välkommen även då på gazzen. Visst lärde jag mig många sköna och underbara vägar, trots att jag egentligen inte gillade tempot. Dock är ju detta frivilligt, så jag klagar inte. Var där för att dels lära mig vägar, dels även försöka vara social. Då får jag helt klart acceptera att följa de regler på körningarna som råder. Ni har ju ingen anledning att rätta er efter min körning, men som K säger kör alla efter eget sinne. Så där är det ju förståelse och tålamodet högt för "eftersläntrare" som inte håller samma tempo pga "race:iga" maskiner med kort hjulbas än vad jag och några andra egentligen har. Klart jag kommer att köra så ofta jag kan, men läget är lite annorlunda än tidigare just nu.

Gällande Mavericks påstående om tjat: Tja, skit händer! Som sagt bara att beklaga om många retat sig på det. Ska inte hända igen utan ska försöka hålla mig med mindre tjatighet. Alla kan ju inte gilla alla. Vi är ju vuxna individer med olika tänkande, bara att acceptera och gilla läget. Kritik är bra, bara den är befogad och inte går till på "mindre bra" sätt som till angrepp. Denna kan jag ta om den sägas på rätt sätt. Säkert något jag missat, som lyfter upp det positiva. Men det kommer nog efterhand.

Betonas skall: Trots att jag inte är så förtjust i den "inre kretsen" handlar det inte om att kasta skit på denna. Den lekstuga ni har där får ni ha bäst ni vill. Jag vet jargongen, jag vet att många tycker som jag om "klubben för inbördes beundran". Jag vet att det är på skämt. Men ha förstående för att andra utanför - speciellt newbies ryggar tillbaks när de läser många av texterna i den "råa men hjärtliga stämningen". Jag, som en del andra, kommer alltid att säga vad jag tycker och tänker, vilket ju kan tolkas som att jag "trampar i klaveret". Sedan jag har har rätt eller fel är en annan sak. Då måste jag ju "rätta" mig och vara ödmjuk att påtala detta. Om sedan MR K, som jag klart accepterar, kommer med synpunkter om detta "klavertramp" får jag ta det då. Tror nog inte att han är inkonsekvent utan försöker klart hålla sig god med alla och vara alla till lags, men ändå ha avsikter. Detta gillas fast man inte kan acceptera allt i det som sägs. Det gälle rinte enbart honom utan andra. Respekt. :tummenupp

Hoppas jag inte tråkat ut er tillräckligt och att jag fört fram mitt budskap. Fridens på er!
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Bra skrivet och bra förklarat! Som du säger, skit händer.:tummenupp
Respekt och tolerans för alla samt fred i världen är vad jag önskar!

Åsså hade det inte varit helt fel med 20 plusgrader heller! :huvet
 

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Scania-land
Hoj
Kardansporttourer
Maverick_ou812 skrev:
Bra skrivet och bra förklarat! Som du säger, skit händer.:tummenupp
Respekt och tolerans för alla samt fred i världen är vad jag önskar!

Åsså hade det inte varit helt fel med 20 plusgrader heller! :huvet


Sorry att det blev lite :felämne men jag anser det utrensat nu. :tummenupp
 

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Ort
****
Hoj
****
Jodå, man bockar och bögar. Jag ska vara med i mån om tid.. Gassa nu på onsdag? (Min sista dag i landet förrän slutet av Maj... :huvet
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top