En hoj stulen och ett par förstörda i Östersund.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Nu är jag arg. Riktigt arg. :4skrika :mad:

Någon gång under den gågna natten så stals en motorcykel, två fick sönderbrutna styrlås och sönderklippt elhärva och en moppe fick diverse stöldskador.

Den motorcykel som stals var en grön Kawasaki KMX 125 -01. (reg.nr: SUB 394)
De motorcyklar som fick stöldskador var två stycken Suzuki DR 650 SE -02 (var av den ena var isär plockad för reparation).
Mopeden var en Suzuki Katana 50R som fick omfattande skador.

Garaget de stod i var ett flerbilsgarage vid Tullgatan i Östersund (mitt emot LT). Eftersom det står ett par till hojjar i det garaget så kan det vara en idé för de som äger de hojjarna att ge dem en översyn.

Jag ska fixa ett par bilder på hur de skadade hojjarna ser ut just nu. Men så länge slänger jag upp en bild från då de står i ett annat garage helt hela.


Tips mottages tacksamt till:
lulen.ab@str.se
email@musiker.nu
073-6146018
Eller så kan ni skicka ett PM till mig.
 

Bifogat

  • str1.jpg
    str1.jpg
    56 KB · Visningar: 356

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
:gnissla Ska in till östersund på söndag ser jag kawasakin så ska jag göra mitt bästa för att inte skada honom som kör hojen om det är tjuven. Hatar mänsikor som ej vet vad som är ditt och mitt.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Lam-Kaka skrev:
:gnissla Ska in till östersund på söndag ser jag kawasakin så ska jag göra mitt bästa för att inte skada honom som kör hojen om det är tjuven. Hatar mänsikor som ej vet vad som är ditt och mitt.
Bra. :tummenupp


Här kommer en bild på hur den försvunna 125an ser ut, en bild på några av moppens skador och en bild på lite av hur de har försökt att tjuvkoppla en av hojjarna.
 

Bifogat

  • 6258.jpeg
    6258.jpeg
    12.6 KB · Visningar: 121
  • moppen.jpg
    moppen.jpg
    37.5 KB · Visningar: 456
  • skada.jpg
    skada.jpg
    44.9 KB · Visningar: 270

foobar

C9 H13 NO3
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Såld! :( Förhoppningsvis en ny nästa säsong.
Esquire skrev:
Bra. :tummenupp
Här kommer en bild på hur den försvunna 125an ser ut, en bild på några av moppens skador och en bild på lite av hur de har försökt att tjuvkoppla en av hojjarna.

:gnissla Ibland vill man bara döda dessa förbannade drägg som inte kan låta andras hojar vara ifred!
 

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
sönderklippt elhärva. Fyfan va jävla onödigt!!
En grej är väl att folk stjäl saker, det fyller ju ett syfte, om än förjävligt.
Men att klippa sönder bara för att förstöra är så jäkla idiotiskt!
Ser ingen som hellst mening i ett sådant beteende!
Lika jävla korkat som snorungar som slår sönder extraljus på bilar om de inte förstår hur man få loss dem.
Det skjuts för lite i det här landet...
 

non-stop

Medlem
Gick med
21 Apr 2004
Ort
TORPET
Hoj
zx9r PVC-raket med slappa ostar...
Fan vad jag trött på sånt här...Sen ska man bara dalta med dom j.vla socialfallen...nä,rösta rätt kommer jag göra nästa gång....
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Min toeri är att det är några dräggiga snorungar som har gjort det. Men vem som än gjorde det så glömde de en påse med tre öl på platsen. :tomten
Antagligen så knyckte de den bara för en liten joyride under natten som var och har nu dumpat den i något dike. Eller så har de skyltat av den för att köra omkring med den som en moppe. I vilket fall som helst så ska jag hitta den.

Polisen har varit på plats och samlat lite bevis och det tog inte särskilt lång tid från det att vi ringde tills att de var på plats. Alltså en stor tumme upp till polisens insats såhär långt :tummenupp

Nu ska jag hem och käka middag. Sedan ska jag jobba hela kvällen och då passa på att kontakta lite kontakter för att höra om någon av dem vet vem det är som har för långa fingrar för sitt eget bästa.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Nu är hojjen tillbaka!

En av farsans lärare ringde mig vid ca 1630. Han sade då att han hade jagat den försvunna motorcykeln men när de körde in på en cykelväg så kunde han inte följa efter längre.

Detta var i närheten av det område där morsan bor och jag var där just då för att äta middag så jag gick ut för att gå till närmaste bensinmack och sätta upp en liten lapp. Då jag jag kommit ut så ser jag några som sitter och solar på gräsmattan så jag går fram till dem för att höra om de kanske har sett hojjen. Och det hade de, bara en liten stund innan. På andra sidan av bostadsområdet hade den kommit med två fåntrattar på som körde som galningar och ingen av dem hade hjälm.

Då jag kommer in så säger min lillsyrra att hon kan åka en sväng med cykel och kolla efter hojjen.

Så hon gör det. Och ringer efter bara ett par minuter och säger att hon har hittat den. Vi ringde polisen och de kom efter ca 10 minuter och skrev upp vilka skador det blivit etc.

Btw, jag kommer att leta vidare efter vem som är skyldig och vem som gjort tagsen bakom hojjen. Området (Körfältet, Divisionsgränd) där den hittades samt vittnenas iakttagelser stärker mina misstankar om att det var småligister som gjorde det.

Här följer ett par bilder på hur den såg ut när den hittades och en bild på hur det såg ut i garaget efter att vi tagit ut den tidigare skadade hojjarna. Jag beklagar om några av bilderna är suddiga, men jag kan skylla på att jag skakade av ilska.
 

Bifogat

  • bild4.jpg
    bild4.jpg
    32.8 KB · Visningar: 147
  • bild1.jpg
    bild1.jpg
    31.1 KB · Visningar: 126
  • bild6.jpg
    bild6.jpg
    18.7 KB · Visningar: 153
  • bild2.jpg
    bild2.jpg
    33.8 KB · Visningar: 129
  • bild3.jpg
    bild3.jpg
    36.7 KB · Visningar: 131
  • bild5.jpg
    bild5.jpg
    32.9 KB · Visningar: 159
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top