kan ha försvunnit en hoj från ängelholm

pakopak

LEGEND
Gick med
12 Nov 2004
Ort
Ängelholm
Hoj
2 R1or varav 1 Stulen
Nja, nu vet jag inte riktigt men så här var det. skulle parkera bilen nu vid halv ett ungefär när jag såg en bil med släkta lampor komma glidande längs min gata. mystiskt tänkte jag och stannade kvar i bilen för att se vad de höll på med. när de körde förbi mig så tände de sina lampor och fick en jävla fart. bilen var en mörk audi av kombi modell ca årsmodell 97-00. det konstiga var att bakluckan var öppen och ut stack där vad jag kunde se bakpartiet på en hoj. konstigt tänkte jag och följde rådigt efter med min statoil korv med mos i ena handen och ratten i andra. följde bilen i farter upp emot 200kmh i riktning mot margaretetorp. min förbannade korv gjorde att jag höll på att köra av vägen vid den stora rondellen innan margaretetorp så jag bestämde mig för att avbryta denna vansinnesfärd. Är det någon som hör något kan jag lämna så mycket uppgifter jag kan, men pga öppnad baklucka kunde jag tyvärr inte se nummerplåt eller vara riktigt säker på modell. bilen sågs senast i norrgående riktning vid hjärnarp. :fatta!
 

pakopak

LEGEND
Gick med
12 Nov 2004
Ort
Ängelholm
Hoj
2 R1or varav 1 Stulen
hmm, jo, men jag har varit i kontakt med lokalpolisen här ett antal gånger, senast vid en skottlossning, då tog det 20 minuter för dem att komma fram, efter 1700 är det omöjligt i den här stan... suck! för den delen så visste jag ju inte säkert om den var snodd eller inte, kan ju vara någon som skulle flytta en klotad hoj, och det sättet var nog knappt lagligt att flytta den på... men jag ska höra med dem som bor där borta imorgon, kan ha varit en hoj från en trafikskola som ligger där borta på den gatan, såg en ny kawasaki där utanför innan idag.
 

pakopak

LEGEND
Gick med
12 Nov 2004
Ort
Ängelholm
Hoj
2 R1or varav 1 Stulen
gonzo skrev:
Eller släppa korven?!? :huvet
släppa korven var inget alternativ... :( och vad skulle jag göra om jag kom ifatt de jäklarna, ville bara se vad det var för bil lite närmre, men den gick fortare än skrothögen jag körde med...
 

pakopak

LEGEND
Gick med
12 Nov 2004
Ort
Ängelholm
Hoj
2 R1or varav 1 Stulen
kul att ni bara kunde komma med kritik när jag trots allt körde 4 mil bara för att kolla upp det, ni hade säkert kastat korven, prejat dem av vägen och spöat upp dem och kört hojen på bakhjulet hela vägen hem. :död
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
pakopak skrev:
kul att ni bara kunde komma med kritik när jag trots allt körde 4 mil bara för att kolla upp det, ni hade säkert kastat korven, prejat dem av vägen och spöat upp dem och kört hojen på bakhjulet hela vägen hem. :död


Jag tycker det vara bra gjort:=)
 

Mr Edholm

Putsbög och stolt...
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Motala/Vadstena
Hoj
ein rejser mewtosewkel
Jag tycker också att det var bra gjort! :klappar :tummenupp :pannkyss
Tyder på gott civilkurage från din sida... Jämfört med var det brukar vara hos de flesta andra... :5sure


Nog hade jag personligen inte kastat korven, prejat dom, spöat upp dom och kört hojen på bakhjulet hela vägen hem, men nog fasen hade jag legat som en släpkärra bakom med polisen i luren....det ska dock inte menas med att din insats vad dålig dock! Tvärtom!


Att det skulle vara en hämtad/upplockad hoj är nog mindre troligt, dock är den väl ofrivilligt "hämtad"... :( Vi lär nog få höra om detta imorgon, om ägaren är SH´are, eller om någon av hans kompisar är det....
 
Last edited:
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
Jag tror inte Harry har ork alla gånger. Har själv ringt dem när 2rattfulla personer voltade med bilen på e4an i en avfart mot skavsta flyg.. När de hörde att ingen var skadad så skulle de kolla upp det inom en timma då frågade jag om jag behövde stanna, vilket jag inte behövde å berättade att föraren var på väg(smita) från platsen... illa, men de råkar väll ut för sånt här så många ggr...
 

Magoozi

Lärare om fyra dyra år!
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Malmoe!
Hoj
GSX-R 600
Mög att det cirkulerar såna personer i ä-holm. Nåväl, får väl bara se till att hålla ögonen öppna.
 

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Granne med September
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Kan ju knappast varit något annat än en stöld med tanke på den vårdlösa hastigheten. Kan inte varit kul att sitta i audin o hålla fast den. :död
Får hoppas att de skadat sig i alla fall.
 

Benke

Hojåkare?!
Gick med
2 Nov 2003
Ort
Förslöv
Hoj
Får nöja mig med trampcykel
Kanonbra gjort! :tummenupp
Blev litte skraj ett tag, fick ut o dubbelkolla att hojen stod kvar,
vilket den tack och lov gjorde!
Alldeles för mycket fyle ute i en lite stad som Ängelholm! :mad:
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top