Bygger man muskler genom att slå på boxningssäck??

Silthcrawler

Wow tack farsan
Gick med
15 Oct 2004
Ort
Kungälv
Hoj
Yamaha YZF 600 Thundercat
Tja alla e de någon som har koll på fys å muskler här undrar om man bygger muskler genom slå på en boxnings säck eller? får man bara stumma å starka muskler? eller måste man gå på gym å trycka å käka kreatin? :confused:
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Silthcrawler skrev:
Tja alla e de någon som har koll på fys å muskler här undrar om man bygger muskler genom slå på en boxnings säck eller? får man bara stumma å starka muskler? eller måste man gå på gym å trycka å käka kreatin? :confused:

Ja, det gör man.

Vilka och hurdana muskler det sedan är, det får gymtomtarna svara på. Muskler som fungerar bra är det i alla fall, även om de kanske inte syns så väl. :tummenupp
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Boxning bryter ner kroppen bara.Därför dom flesta boxare börjar som tungviktare o slutar sin karriär som flugviktare o inte tvärtom.. :va :va :tungan
 

Ejker

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2005
Ort
Sörmland
Hoj
Buell XB9R Firebolt
Silthcrawler skrev:
Tja alla e de någon som har koll på fys å muskler här undrar om man bygger muskler genom slå på en boxnings säck eller? får man bara stumma å starka muskler? eller måste man gå på gym å trycka å käka kreatin? :confused:

Om du vill ha synliga muskler så måste du tyvärr äta rätt och lyfta lite skrot.
Jag är utbildad instruktör och vet att det krävs ganska mycket innan det syns ordentligt på biceps,så det är bara att pumpa på.
 

Garpe

semper in primis
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Hojlös =(
Det e väl endå triceps man trycker ifrån med... :tungan



Ejker skrev:
Om du vill ha synliga muskler så måste du tyvärr äta rätt och lyfta lite skrot.
Jag är utbildad instruktör och vet att det krävs ganska mycket innan det syns ordentligt på biceps,så det är bara att pumpa på.
 

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
bygger muskler gör du säkert men du tränar nog mer uthållighet än vad du bygger upp musklerna
 

Garpe

semper in primis
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Hojlös =(
Ät mycket o nyttig mat. Gå på gymmet... Det e mitt råd.

Jag har tränat boxning och går nu på gymmet..

Men visst bygger du muskler av boxnings träning... Man gör ju mycket fys träning armhävningar situps bla.. Men inte i samma fart som på gymmet..

edit: Men nu var ju din fråga om att bara slå på säck, hade du tänkt skaffa en säck hemma eller vad?
 
Last edited:

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Jag tänkte, nu fan ska jag börja boxas, så jag gick och köpte mig en säck. La genast in den i garderoben och där har den legat i 3 år nu :brinnerup
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Sen är ju frågan om du ska ha bra användbara muskler (som en bonde) eller bara få synliga för att impa på folk. Boxning, vedhuggning, dikesgrävning och saker där man gör många repetioner ger användbara muskler, medan skrotlyftning ger synliga, men mindre användbara muskler... (om du inte har som hobby att lufta på en eller två betongsuggor per dag).
 

Silthcrawler

Wow tack farsan
Gick med
15 Oct 2004
Ort
Kungälv
Hoj
Yamaha YZF 600 Thundercat
ok låter som det lutar åt gymmet för att skapa lite kött på benen:Bugar Tanken va att det finns ju en del nya Fitness-boxning m.m tack för svar
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
Jag sparkar på säck var o varannan dag o man blir bra trött o uthållig.

Så värst stor blir man nog inte :D
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
Silthcrawler skrev:
ok låter som det lutar åt gymmet för att skapa lite kött på benen:Bugar Tanken va att det finns ju en del nya Fitness-boxning m.m tack för svar

Sätt dig i benmaskinen o lägg på ordentligt med vikter. Pinnben e fan det fulaste på stranden :död
 

Rolle85

Ska börja övningsköra nu...
Gick med
31 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki GPX 600R
Muskeln måste bli överbelastad för att växa...dvs tungt som satan få repetioner...
 

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
Man får ganska snygg kropp av boxning också, du tränar hela kroppen HÅRT. Du blir dock inte stor.

Men du kommer garanterat att slå hårdare och snabbare än gymkillarna om du satsar på boxningen istället.


Jag gillar personligen inte fitness boxning och allt vad heter. Man gör i princip samma sak på en boxningsklubb fast allt är seriösare och med fokus på riktiga tekniker.

Kombinera med lite gym på boxningen och du blir kung! :banana
 

Rolle85

Ska börja övningsköra nu...
Gick med
31 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki GPX 600R
Sen handlar ALLT om gener. Vissa har byggargener andra inte, andra halvbra...kolla hur din farsa ser ut o om han tränat och växt nått...du är din far fast en fräschare version ;)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top