Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

SSPC

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R1000 -05
tio hundra K5

Man har ju fått vänta på denna släde, men nu verkar det som om övriga världen har fått sina, så nu kanske dom kan komma till sista landet på listan.

Tänker behålla avgas-systemet.
För att slippa att pekka kan höra mig på en mils avstånd.


Suktar på att mörka ner blinkers-glasen i speglarna, och skaffa en annan vindruta.

/Nicholas
 

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
SSPC skrev:
Man har ju fått vänta på denna släde, men nu verkar det som om övriga världen har fått sina, så nu kanske dom kan komma till sista landet på listan.

Tänker behålla avgas-systemet.
För att slippa att pekka kan höra mig på en mils avstånd.


Suktar på att mörka ner blinkers-glasen i speglarna, och skaffa en annan vindruta.

/Nicholas

Klart det ska vara orginalsystemet på en gixxer K5:a, snyggaste dämparn "so far" på en sporthoj, att den säkerligen är tyst är bara en fördel när man är ute å busar och inte vill ha harry i hasorna! Dock hade det varit bättre ur vurpsynpunkt om den varit integrerad i bakdelen. Är det någon på SH som kan tänka sig sälja originaldämparn från sin K5'a åt mig? :kär
 

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Ale kommun
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
R.Lehtipalo skrev:
Klart det ska vara orginalsystemet på en gixxer K5:a, snyggaste dämparn "so far" på en sporthoj, att den säkerligen är tyst är bara en fördel när man är ute å busar och inte vill ha harry i hasorna! Dock hade det varit bättre ur vurpsynpunkt om den varit integrerad i bakdelen. Är det någon på SH som kan tänka sig sälja originaldämparn från sin K5'a åt mig? :kär

Du måste nog vara den förste o den ende som tycker att original blåset ser grym ut på K5:an vad jag vet :7peta

Fast de e klart, låter den Yoshin som jag ska ha för mkt så kan man säkerligen dämpa den mer genom att byta innehållet eller trycka i mer ull.
 
Last edited:

sandstream

Guest
Jag tänker behålla originaldämparen första året.
Fick böna och be under lång tid för att ens få köpa en K5:a och då under förutsättning att jag inte la en spänn på "krims-krams".
Ja, se fruntimmer :)

Bra att däcken verkar hålla måttet, vore väl iofs konstigt annars.

Jäkligt synd att den 5:e är en röd dag och att man inte kan få den på fredag den 6:e.
Ska till Kinnekulle den 8:e och det hade ju varit en perfekt inkörning :D
 

SSPC

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R1000 -05
Hur kan man orka

Tror att det är många (som jag) som aldrig orkar byta avgas-system för att det ska låta mer, men vi hörs inte lika mycket :D

Hur som helst, ni andra som väntar,

Dom blå-vita ska ju komma denna vecka, har ni hört nåt ?

/N
 

sandstream

Guest
SSPC skrev:
Hur som helst, ni andra som väntar,
Dom blå-vita ska ju komma denna vecka, har ni hört nåt ?
De kommer till centrallagret i Norrköping den 5:e, som är en röd dag så jag räknar inte med att få den förrän nästa vecka.
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Jag körde en idag! Åååååh helt underbar! :kär:kär :kär:kär
Det jävliga är att nu framstår min nyinköpta superhoj som en trött gammal segkorv. :-(

Men...gixxern är snart ett bitterljuvt minne blott......
 

sandstream

Guest
duckie skrev:
Jag körde en idag! Åååååh helt underbar! :kär:kär :kär:kär
Det jävliga är att nu framstår min nyinköpta superhoj som en trött gammal segkorv. :-(
Japp, den är bland det grymsta en tjej kan ha mellan benen ;)
 

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Ale kommun
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
duckie skrev:
Jag körde en idag! Åååååh helt underbar! :kär:kär :kär:kär
Det jävliga är att nu framstår min nyinköpta superhoj som en trött gammal segkorv. :-(

Men...gixxern är snart ett bitterljuvt minne blott......

Nähä! Nu blev jag sotis o jävligt nyfiken, berätta mer, hur, var, när sa du ju redan men varför fick du redan köra en. Nu blev jag ännu surare på mig själv varför jag inte ljög mer för Jerker på Bike :huvet Det var ju så när på att jag skulle få ta ut K5:an o lufta den
 

Ulvheden

Äntligen med hoj igen :)
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
hemmalagad R1-00*såld* CB1000ra -12 gsx-r 600 -01 *skrotad*
Mmm.... detta är hojen som gör att jag är hojlös iår, bara måste ha en.... vågar inte provköra den för då hade man väl besökt banken på studs.... :fyllisar
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
gixxer_chrille skrev:
Nähä! Nu blev jag sotis o jävligt nyfiken, berätta mer, hur, var, när sa du ju redan men varför fick du redan köra en. Nu blev jag ännu surare på mig själv varför jag inte ljög mer för Jerker på Bike :huvet Det var ju så när på att jag skulle få ta ut K5:an o lufta den

Suzuki On Tour 2005 ;-)

Vilken diabolisk maskin! Jag lyckades inte varva mer än kankse 6-7000 varv och då var jag uppe i över tvåhundra, sen tog vägen slut. Sen körde jag i värsta (med bonnhålamått mätt) rusningstrafik så det var trångt om utrymme. Otroooooooooooooooooooligt läcker hoj, det kan bli dyrt det här.
 

sandstream

Guest
duckie skrev:
Suzuki On Tour 2005 ;-)

Vilken diabolisk maskin! Jag lyckades inte varva mer än kankse 6-7000 varv och då var jag uppe i över tvåhundra, sen tog vägen slut. Sen körde jag i värsta (med bonnhålamått mätt) rusningstrafik så det var trångt om utrymme. Otroooooooooooooooooooligt läcker hoj, det kan bli dyrt det här.
En sak som imponerade på mig var hur otroligt lättkörd den var.
Skulle utan problem kunna rekommendera den som första hoj till någorlunda sansade personer (läs: alla utom killar i puberteten).

Funderar på att åka ner till Norrköping natten mellan torsdag och fredag och "hämta" min ögonsten :D
 

sandstream

Guest
Ulvheden skrev:
Mmm.... detta är hojen som gör att jag är hojlös iår, bara måste ha en.... vågar inte provköra den för då hade man väl besökt banken på studs.... :fyllisar
Man lever bara en gång har jag hört och tänk på att blodpudding är gott som fan :tummenupp
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
sandstream skrev:
Funderar på att åka ner till Norrköping natten mellan torsdag och fredag och "hämta" min ögonsten :D

Jaaaa, plocka då gärna med dig en till mig med :)

Inte märker väl dom att det saknas en liten 1000R. Ta gärna den svarta till mig ;) så åker vi ikapp på Gotland Ring :tummenupp
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
sandstream skrev:
En sak som imponerade på mig var hur otroligt lättkörd den var.
Skulle utan problem kunna rekommendera den som första hoj till någorlunda sansade personer (läs: alla utom killar i puberteten).

Ja, det var den verkligen! Som en snäll liten kattunge om man smekte gashandtaget - och till ett vrålande stegrande vilddjur på en nanosekund vid lite hårdare tag!

En "någorlunda sansad person" upphör att existera i sadeln på en sådan, kan jag upplysa :)


Åååååå vad jag är avis på dej som ska få (nåja...) en snart!
 

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Ale kommun
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
duckie skrev:
Åååååå vad jag är avis på dej som ska få (nåja...) en snart!


Vi e flera som ska ha Gixxer K5: or så då borde det stå "Avis på ER som ska få en snart" :hihi

Suzuki on tour sa du. Det var ju den som var i Trollhättan i helgen alltså.
Sniket av Jerker o Bike att inte få låta mig köra den då. Det var ju Suzuki Sveriges hoj o då hade väl det kvittat från vilken auktoriserad Suzuki handrare jag hade köpt den från väl?` :va
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top