Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

sandstream

Guest
Ninjaboy skrev:
Borde det inte bli svårare att ta av när det är blinkers eller är det någon snabbkontakt på insidan?
Det tror jag inte att det är men det borde inte vara några problem att skruva ihop en sån själv.

Har nu varit i kontakt med KGK angående att de ÅF som importerar själva redan har leverat sina.
De råder tydligen brist på K5:eek:rna i Europa vilket har gjort att tex tyskarna inte sålt till någon annan än sina egna ÅF.
Normalt brukar distributörerna hjälpa varandra men inte den här gången (då det finns för få).
Enligt Suzuki själva är det brist på stål och titanium vilket försenat produktionen.

KGK vet att USA fått hojar i första hand och tror därför att de som säljs i Sverige av tex BikeStop kommer från USA.
De ville gärna ha ett regnummer på en sån hoj, troligtvis för att komma över serienumret och på så sätt kunna spåra hojen.
Även om jag hade haft ett hade de aldrig fått något men jag gissar att de kommer att få tag på ett inom kort.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
sandstream skrev:
Enligt Suzuki själva är det brist på stål och titanium vilket försenat produktionen.
Jag tror din kommer vara gjord av mässing och nysilver. :D


sandstream skrev:
De ville gärna ha ett regnummer på en sån hoj, troligtvis för att komma över serienumret och på så sätt kunna spåra hojen.
Även om jag hade haft ett hade de aldrig fått något men jag gissar att de kommer att få tag på ett inom kort.
Och vad ska de göra med det? De ger ju redan ingen garanti på parallellimporterade hojar, värre än så kan det väl inte bli? Det är ju inte så att Bikestop gjort något olagligt. Jag hatar att de försöker stoppa handeln, vad är det för mening att vara med i EU om konsumenterna inte får del i det. Bojkotta KGK (Suzuki). :hihi
 

ingon

Medlem
Gick med
3 May 2004
Ort
Luleå
Hoj
GSXR 1000 K5, Yamaha YZF 450
gixxer_chrille skrev:
Göttt! Men du får ändra din avatar o ändra från R1- 04 till GSXR1000 K5 istället :tummenupp

Jag ska ändra men det blir efter helgen, har mörkat för polarna att jag har bytt:) Måste få några bra bilder också!!!
 

ingon

Medlem
Gick med
3 May 2004
Ort
Luleå
Hoj
GSXR 1000 K5, Yamaha YZF 450
sandstream skrev:
Måste vara pinsamt för KGK och deras ÅF att en firma som importerar själva kan levererar deras flaggskepp tidigare till kunderna :D

Jag bestämde mig förra året när det var svårt att få svensksålda R1:eek:r itid att jag kommer aldrig att köpa via svenska generalagenter mer,,,,,jag kollade inte ens med någon som säljer via KGK,,,,,
 

SSPC

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R1000 -05
No1 skrev:
Tjenixen...

Finns flera lev klara K5'or i Tyskland till trotts att dom INTE fått önskat antal!!!

Tex Belgien som best 160 K5'or och bara fått preliminärt 60... :3freak

USA har dock INTE fått sina motorcyklar ännu utan får dom först som tidigast i slutet av maj!! (har pratat med dem)

Patrik,
SWT Racing...

:kocko

www.gixxer.com

kan du väll hitta 100 foton på jänkare och kanadensare med sina K5 alla färger

/Nicholas
 

SSPC

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R1000 -05
K5 hos "DIN MC"

Stod 5-6st blå/vit och en svart/grå i kartonger ute på gårdsplan när jag var där idag.

Men nåt större drag på att skruva ihop dom verkade det inte vara.


/Nicholas
 

sandstream

Guest
SSPC skrev:
Stod 5-6st blå/vit och en svart/grå i kartonger ute på gårdsplan när jag var där idag.

Men nåt större drag på att skruva ihop dom verkade det inte vara.
/Nicholas
De skulle jobba över ikväll och skruva ihop dem.
 

sandstream

Guest
ingon skrev:
Jag bestämde mig förra året när det var svårt att få svensksålda R1:eek:r itid att jag kommer aldrig att köpa via svenska generalagenter mer,,,,,jag kollade inte ens med någon som säljer via KGK,,,,,
Ska ha det i minnet nästa gång jag köper nytt (om typ 10 år) :D
 

sandstream

Guest
Ninjaboy skrev:
Jag tror din kommer vara gjord av mässing och nysilver. :D
Så länge den går fortare än din så är det skit samma :tungan


Ninjaboy skrev:
Och vad ska de göra med det? De ger ju redan ingen garanti på parallellimporterade hojar, värre än så kan det väl inte bli? Det är ju inte så att Bikestop gjort något olagligt. Jag hatar att de försöker stoppa handeln, vad är det för mening att vara med i EU om konsumenterna inte får del i det. Bojkotta KGK (Suzuki). :hihi
De skickar serie/ramnumret till Suzuki i Japan som kollar vem som fått den och sedan skäller de på dem för att de säljer till handlare i andra länder.
 

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Hemma
Hoj
Dniepr
sandstream skrev:
Det tror jag inte att det är men det borde inte vara några problem att skruva ihop en sån själv.

Har nu varit i kontakt med KGK angående att de ÅF som importerar själva redan har leverat sina.
De råder tydligen brist på K5:eek:rna i Europa vilket har gjort att tex tyskarna inte sålt till någon annan än sina egna ÅF.
Normalt brukar distributörerna hjälpa varandra men inte den här gången (då det finns för få).
Enligt Suzuki själva är det brist på stål och titanium vilket försenat produktionen.

KGK vet att USA fått hojar i första hand och tror därför att de som säljs i Sverige av tex BikeStop kommer från USA.
De ville gärna ha ett regnummer på en sån hoj, troligtvis för att komma över serienumret och på så sätt kunna spåra hojen.
Även om jag hade haft ett hade de aldrig fått något men jag gissar att de kommer att få tag på ett inom kort.

Det heter> Titan, inte titanium!! Sa heter det in english!!
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
SSPC skrev:
Stod 5-6st blå/vit och en svart/grå i kartonger ute på gårdsplan när jag var där idag.

Men nåt större drag på att skruva ihop dom verkade det inte vara.


/Nicholas


Kanske är det så att dom står och sliter ikväll, inatt efter haft en tuff dag på jobbet med ord. jobb och där allt går för högtryck under hösässongen nu. Där telefonen går varm och det är kö jämt. Att dessa personer jobbar och själva inte har något direkt liv under hojsäsongen för att kunna hjälpa andra med deras hojar. Och kan det vara så att du missade när dom började plocka och ta hand om dessa hojar på em och då alla där fick hjälpa till.

eller så kanske dom bara sitter på en stol och äter isglass hela dagarna....
 

SSPC

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R1000 -05
Liwa1 skrev:
Kanske är det så att dom står och sliter ikväll, inatt efter haft en tuff dag på jobbet med ord. jobb och där allt går för högtryck under hösässongen nu. Där telefonen går varm och det är kö jämt. Att dessa personer jobbar och själva inte har något direkt liv under hojsäsongen för att kunna hjälpa andra med deras hojar. Och kan det vara så att du missade när dom började plocka och ta hand om dessa hojar på em och då alla där fick hjälpa till.

eller så kanske dom bara sitter på en stol och äter isglass hela dagarna....

Det finns nån del av året dom har ett liv alltså :)
Själv kan jag inte ens leva upp under hojsäsong för KGK står sist på jappsens lista :mad:



/Nicholas
 

SSPC

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R1000 -05
No1 skrev:
Kanske hade fungerat med ett vanligt påpekande & en link...

Var i kontakt med SUZUKI USA för 4 veckor sedan och fick svaret att deras K5'or skulle komma först i slutet av maj, så ursäkta allsmäktige SSPC att jag fått fel information... :Bugar

Patrik,
SWT Racing...

Flåt jag skulle nöjt mig med en :7peta

Och sen skulle jag inte köpt i Sverige heller för då förstör jag bara sommarn för nån som måste jobba.

Man blir så här irriterad när dom säger 1/4 och levererar 10/5


Sorry

/nicholas
 

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Ninjaboy skrev:
Det vet du ju nu att den inte gör.

1. ZX-10R
2. 999S
3. R1






4. Gixxer

:tungan

För en som sa upp sin prenumeration på skitblaskan Bike för ett år sedan, är detta de slutgiltiga resultaten ? Måste vara hårt för både R1a och Gixxern att få stryk av en slö italiensk härk som bara vibrerar :D
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
SSPC skrev:
Det finns nån del av året dom har ett liv alltså :)
Själv kan jag inte ens leva upp under hojsäsong för KGK står sist på jappsens lista :mad:



/Nicholas

Vad betyder en lista på ett papper, ut och kör i stället, då kommer glädjen och rejält
 

SSPC

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R1000 -05
Liwa1 skrev:
Vad betyder en lista på ett papper, ut och kör i stället, då kommer glädjen och rejält

Ehhh.. ??, en lista på ett papper betyder att man inte har nån hoj att köra på.

Annars hade jag liksom inte gnällt.

/N¨
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top