Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

sandstream

Guest
Man tappar lite i mellanregistret när avgasventilen tas bort.
Suzuki har ett eget slipon (säkert gjort av Yoshi) med ventil men det kosta ca 10.000:-
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
sandstream skrev:
Man tappar lite i mellanregistret när avgasventilen tas bort.
Är du säker på det (dynotester?) eller är det vad Suzuki säger? Min har en likadan ventil och Kawa säger också att den är till för att stämma av avgassystemet för mellan och höga varv men i dynotester gör den inte ett smack mer än att sänka ljudnivån på låga varv då den är stängd...hmm...undrar just om det inte bara är ljudkraven de vill klara. Finns väl inga helsystem som har ventil vad jag vet.
 

sandstream

Guest
Neutral skrev:
Är du säker på det (dynotester?) eller är det vad Suzuki säger? Min har en likadan ventil och Kawa säger också att den är till för att stämma av avgassystemet för mellan och höga varv men i dynotester gör den inte ett smack mer än att sänka ljudnivån på låga varv då den är stängd...hmm...undrar just om det inte bara är ljudkraven de vill klara. Finns väl inga helsystem som har ventil vad jag vet.
Säker är jag inte, fick infon från Lelle på DinMC som har det korta japanska Yoshi-röret utan ventil på sin hoj.
Ska fråga honom nästa gång om han bänkade före och efter och vad skillnaden blev (det borde han har gjort).
 

Sebbe85

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
Ktm 990 Superduke
Nytt system, jävligt skönt ljud.

Hallå, har tänkt mig att ta bort backspeglarna någon som har bra tips på hur man skall lösa blinkersfrågan???
 

Bifogat

  • Bike with new exhaust pipe.jpg
    Bike with new exhaust pipe.jpg
    90.5 KB · Visningar: 199

sandstream

Guest
Sebbe85 skrev:
Hallå, har tänkt mig att ta bort backspeglarna någon som har bra tips på hur man skall lösa blinkersfrågan???
Nej, jag har också klurat på det så hittar du någon bra lösning får du gärna höra av dig :tummenupp
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
sandstream skrev:
Säker är jag inte, fick infon från Lelle på DinMC som har det korta japanska Yoshi-röret utan ventil på sin hoj.
Ska fråga honom nästa gång om han bänkade före och efter och vad skillnaden blev (det borde han har gjort).

Var o hämtade pärlan idag :banana
Snubben jag köpte hojen av nämnde också att man tappade lite om man tog bort ventilen och det vill man ju inte...den låter faktiskt rätt schysst original ändå tycker jag om man jämför med andra hojars originalsystem.

Körde ett par mil för nån halvtimma sen, fy faaaaan vilket jävla drag det är i den, är helnöjd med hojen!! Längar tills imorgon!! men nu är det :fyllisar
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
Sebbe85 skrev:
Hallå, har tänkt mig att ta bort backspeglarna någon som har bra tips på hur man skall lösa blinkersfrågan???

Jag slängde ut armarna :) .... Näe som sagt dom där touringbackspeglarna
vi har måste man kunna göra ngn "bättre" lösning på....
 
Last edited:

sandstream

Guest
$noop skrev:
Var o hämtade pärlan idag :banana
Snubben jag köpte hojen av nämnde också att man tappade lite om man tog bort ventilen och det vill man ju inte...den låter faktiskt rätt schysst original ändå tycker jag om man jämför med andra hojars originalsystem.

Körde ett par mil för nån halvtimma sen, fy faaaaan vilket jävla drag det är i den, är helnöjd med hojen!! Längar tills imorgon!! men nu är det :fyllisar
Vore kul med lite synpunkter på skillnaderna mot den R1 -05 du hade innan :)
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
sandstream skrev:
Vore kul med lite synpunkter på skillnaderna mot den R1 -05 du hade innan :)

Stora skilladen är ju helt klart vridet, R1:an kändes helt klart mycket klenare på låga varv, dock kom den ganska rejält på topp. Trodde inte det skulle vara sån skillnad i motorn men jävlar vad fel jag hade. Helt underbart att bara släppa gasen lite för att kunna dra på igen och känna på vridet...stort leende i hjälmen varje gång :D
Annars sitter jag lite sämre på K5:an, gissar på att det är en vanesak. Skarpare benvinkel och bredare tank, R1:an kändes väldigt smidig och smal över tanken. Har inte hunnit köra så mycket för att utvärdera hojen mer, men hittills så är jag mycket nöjd och ångrar mig inte en sekund att jag valde R1000 istället för R1:an.
 

spyan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Tjörn
Hoj
CBR 1000RR
strypt !!!!!

$noop skrev:
Stora skilladen är ju helt klart vridet, R1:an kändes helt klart mycket klenare på låga varv, dock kom den ganska rejält på topp. Trodde inte det skulle vara sån skillnad i motorn men jävlar vad fel jag hade. Helt underbart att bara släppa gasen lite för att kunna dra på igen och känna på vridet...stort leende i hjälmen varje gång :D
Annars sitter jag lite sämre på K5:an, gissar på att det är en vanesak. Skarpare benvinkel och bredare tank, R1:an kändes väldigt smidig och smal över tanken. Har inte hunnit köra så mycket för att utvärdera hojen mer, men hittills så är jag mycket nöjd och ångrar mig inte en sekund att jag valde R1000 istället för R1:an.



ni vet att alla suzuki från typ -04 är srypta elektroniskt på växel 1,2,3,4,6 !!!!!
för att dom inte skall slå runt bakåt,ett enkelt sätt att fixa de på !!!!
det sitter en kontakt under tanken på vänster sida (under tanken) som går till växellåden,i den finns en rosa kabel mäter man den blir det olika motstånd på olika växlar i åm.om man klipper den funkar inte växel indekatorn men man får bättre vrid på låga växlar + att högfarts spärren på 6 ans växel försvinner åxå. vill man inre klippa kabelen så kan man köpa en mellan kabel med rätt motstånd hela tiden .coh då visar växelindikatorn växel 5 hela tiden förutom när friläge är i. http://www.bikersneed.se/
mvh tobbe
www.tlrr.net
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Visst har man funderat mer än en gång på att byta olja och filter själv istället för att lämna in på dom hutlöst dyra märkesverkstäderna (åtminstone runt Stockholm).

Idag kan jag konstatera att det var tur att jag inte gjorde slag i saker när jag skulle reklamera ute på AVA. Det har blivit någon form av kortis bakom instrumentpanelen som har fått plasten att smälta en aning. Det syns knappt men är ju ändå inte kul när man har en ny motorcykel. AVA konstaterade att det var en klockren reklamation och tydligen var min inte den första som råkat ut för det.

Nu till det väsentliga. Dom gick in på KGK:s hemsida och kontrollerade om den var servad på auktoriserad verkstad, (något som tydligen registreras), innan dom kunde beställa den nya instrumenteringen. Lite förvånande då jag tycker att olje/filterbyte har ganska lite att göra med elfel.

Så tänk på det ni med K5/K6 och ha det med i beräkningen att gördetsjälv-service kan bli en dyr historia i långa loppet.
 

sandstream

Guest
spyan skrev:
ni vet att alla suzuki från typ -04 är srypta elektroniskt på växel 1,2,3,4,6 !!!!!
för att dom inte skall slå runt bakåt,ett enkelt sätt att fixa de på !!!!
det sitter en kontakt under tanken på vänster sida (under tanken) som går till växellåden,i den finns en rosa kabel mäter man den blir det olika motstånd på olika växlar i åm.om man klipper den funkar inte växel indekatorn men man får bättre vrid på låga växlar + att högfarts spärren på 6 ans växel försvinner åxå. vill man inre klippa kabelen så kan man köpa en mellan kabel med rätt motstånd hela tiden .coh då visar växelindikatorn växel 5 hela tiden förutom när friläge är i. http://www.bikersneed.se/
mvh tobbe
www.tlrr.net
Den stypningen kom tidigare än så, jag hade den på min R750 -02.
Modden kallas populärt för TRE, Timing Retard Eliminator, och efter att ha provat den själv på 750:n (med av och på knapp) har jag inga planer på att skaffa en till K5:an.
Kände ingen som helst skillnad och det verkar bara vara de som säljer modden som känner skillnaden :hihi

Magnus-Sthlm skrev:
Visst har man funderat mer än en gång på att byta olja och filter själv istället för att lämna in på dom hutlöst dyra märkesverkstäderna (åtminstone runt Stockholm).

Idag kan jag konstatera att det var tur att jag inte gjorde slag i saker när jag skulle reklamera ute på AVA. Det har blivit någon form av kortis bakom instrumentpanelen som har fått plasten att smälta en aning. Det syns knappt men är ju ändå inte kul när man har en ny motorcykel. AVA konstaterade att det var en klockren reklamation och tydligen var min inte den första som råkat ut för det.

Nu till det väsentliga. Dom gick in på KGK:s hemsida och kontrollerade om den var servad på auktoriserad verkstad, (något som tydligen registreras), innan dom kunde beställa den nya instrumenteringen. Lite förvånande då jag tycker att olje/filterbyte har ganska lite att göra med elfel.

Så tänk på det ni med K5/K6 och ha det med i beräkningen att gördetsjälv-service kan bli en dyr historia i långa loppet.
Intressant, vart smälte plasten?
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
sandstream skrev:
Intressant, vart smälte plasten?

I mitt fall var det ca klockan 12.00 på varvräknaren. Men Lelle på Din Mc hade råkat ut för samma och det fanns tydligen fler exempel. Kan lägga in en bild lite senare, den står i garaget nu och jag är på jobbet.
 

sandstream

Guest
Magnus-Sthlm skrev:
I mitt fall var det ca klockan 12.00 på varvräknaren. Men Lelle på Din Mc hade råkat ut för samma och det fanns tydligen fler exempel. Kan lägga in en bild lite senare, den står i garaget nu och jag är på jobbet.
Ja, fixa gärna en bild!
Min har nämligen också smält på ett par ställen men jag har hela tiden trott att det är double-bubble glaset så det vore bra att se hur det ser ut på din.
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
sandstream skrev:
Ja, fixa gärna en bild!
Min har nämligen också smält på ett par ställen men jag har hela tiden trott att det är double-bubble glaset så det vore bra att se hur det ser ut på din.

Det enklaste är om du åker till Din MC och visar upp den. Det har garanterat inget med ditt kåpglas att göra. Men jag ska fota ändå så klart för din skull :)
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
Magnus-Sthlm skrev:
Det enklaste är om du åker till Din MC och visar upp den. Det har garanterat inget med ditt kåpglas att göra. Men jag ska fota ändå så klart för din skull :)

Ni kör så grymt fort så det smälter alltså... :tungan Faan
man har tydligen inte utnyttjat K:5an på rätt sätt.. :) /M
 

Sebbe85

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
Ktm 990 Superduke
H'är oxå

Min har då fan oxå smält....
Fick även dessa schyssta grejjor idag
 

Bifogat

  • DSC00394.JPG
    DSC00394.JPG
    96.1 KB · Visningar: 137
  • DSC00392.JPG
    DSC00392.JPG
    90.4 KB · Visningar: 93
  • DSC00393.JPG
    DSC00393.JPG
    86.2 KB · Visningar: 111
  • DSC00391.JPG
    DSC00391.JPG
    95 KB · Visningar: 97

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Fan nu blir man ju helt orolig att min också har smält :va

får spana när jag kommer hem....
 

Sebbe85

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
Ktm 990 Superduke
Knäckta blinkersfästningar

Är det någon som fått knäckta fästen på blinkersarna bak oxå?? innuti på ngt sätt det fick jag på båda sidorna på min...? och smälta vid varvräknaren....:/
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Sebbe85 skrev:
Är det någon som fått knäckta fästen på blinkersarna bak oxå?? innuti på ngt sätt det fick jag på båda sidorna på min...? och smälta vid varvräknaren....:/

Får inte riktigt till det hur du menar, har du möjlighet att fota skulle det vara bra.

Vad kostade dina nya bromsar, monterat dom än? Nöjd med resultatat i sådana fall och är det stor skillnad?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top