Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

sandstream

Guest
sgtpepper skrev:
Rekordpremie, billigt även om det bara är trafikförsäkring. Antingen så har du någon hållhake på försäkringsbolaget eller så är du hmm... kreativ med sanningen... :)

Vilket bolag och typ av försäkring?
Folksam och trafikförsäkring = 5476:- per år = 456:- per månad.
Har varken bilarna, villan eller livförsäkringen hos dem.

Kul att så många andra av er som provkörde tyckte om K5:an, då var inte mina intryck helt fel :tummenupp
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
sandstream skrev:
Kul att så många andra av er som provkörde tyckte om K5:an, då var inte mina intryck helt fel :tummenupp
Hur skulle du kunna ha fel efter att själv ha provkört den? :va Skit i vad andra tycker, skulle du lyssna på andra här på forumet skulle du ha en R1:a med miniblinkers och begagnade racedäck (körda max 20 minuter). :D
 

sandstream

Guest
Ninjaboy skrev:
Hur skulle du kunna ha fel efter att själv ha provkört den? :va Skit i vad andra tycker, skulle du lyssna på andra här på forumet skulle du ha en R1:a med miniblinkers och begagnade racedäck (körda max 20 minuter). :D
:rofl :hihi :tummenupp

Jag tänkte mest på att det finns folk som har testat betydligt fler hojar än mig som kommit till samma slutsats, dvs att K5:an är über grym :)
Har ju kört en R750 så därför var det kul att höra vad pojkarna som testat de senaste literhojarna hade och säga.

Kom på mig själv med att sitta och garva under provkörningen och det är ju ett rätt bra betyg :)
 

sandstream

Guest
Nån som vet vilka däck som sitter på original?
(Glömde kolla det igår :huvet)
 

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
R1 06 & R6 00
En fråga till er som provkört K5an. Sitter man bra på den?? Jag är 185 cm och relativt "välbyggd" (86kg) och jag sitter inte bra på exempelvis R1.
 

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
Jocke K skrev:
En fråga till er som provkört K5an. Sitter man bra på den?? Jag är 185 cm och relativt "välbyggd" (86kg) och jag sitter inte bra på exempelvis R1.

Jag är 187 cm och väger väl 3 siffrigt iaf :rolleyes: Jag tyckte den va lite trång men inte värre än att det går att leva med.
 

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
sandstream skrev:
Folksam och trafikförsäkring = 5476:- per år = 456:- per månad.
Har varken bilarna, villan eller livförsäkringen hos dem.

Kul att så många andra av er som provkörde tyckte om K5:an, då var inte mina intryck helt fel :tummenupp

Ja Freppa!?!
 

sandstream

Guest
Ni som kör med BT-014, bra eller anus?
Har själv kört med Pirelli Diablo och är mycket nöjd med både fäste och slitstyrka.
 

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Hemma
Hoj
Dniepr
sandstream skrev:
Ni som kör med BT-014, bra eller anus?
Har själv kört med Pirelli Diablo och är mycket nöjd med både fäste och slitstyrka.

BT14 är mycket bra gatdäck (kan användas på bana också för medelsnabba)

BTW så har jag kompletta sprängskisser för Gsxr1000-05, men ingenstans att lägga den:(

Nån som har space på sin server??? Maila mig i så fall!! :tummenupp
 

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Ale kommun
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
Har oxå blivit lovad den 5/5, kruxet e bara att det är torsdag o helgdag då. Där jag ska köpa den har nog stängt då :(

Bridgestone BT014R sitter det på o enligt de engelska hoj tidningarna Superbike o fastbike som gör bättre tester o skriver mer detaljerat än Bike hävdar att däcken e bra på både bana o landsväg.

Förresten, vad tycks om den här slip-on:et?
Jag tycker den ser grym ut, men även den titan TRS:en som jag kände på i mc butiken var grym, vikten var sjukt låg på den, kändes som om den var gjord av plast. :tummenupp
 

Bifogat

  • Gixxer yoshimura.jpg
    Gixxer yoshimura.jpg
    93.6 KB · Visningar: 816
Last edited:

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
sandstream skrev:
Ni som kör med BT-014, bra eller anus?
Har själv kört med Pirelli Diablo och är mycket nöjd med både fäste och slitstyrka.

Jag har en gixxer k4:a, och på den sitter det -014's.

Halkmax när dom är kalla! Skitkul att drifta a'la corser när man värmer upp inför buskörningen! :yoparty
 

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Ale kommun
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
...Förresten, har ni alla som ska ha en K5:a 13.000 kr tillgodo på saker att köpa i mc butiken inbakat i de 131.900 kr som hojen kostar?
Sitter o funderar om det blir titan TRS:en eller den japs modellen i kolfiber som finns på bild.
Här e en till i bakifrån vy :)
 

Bifogat

  • Gixxer yoshimura2.jpg
    Gixxer yoshimura2.jpg
    114.6 KB · Visningar: 670

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Linköping
Hoj
CBR 1000 RR -07
Min R750 -02 var sååååååå trött direkt efter att jag hade provkört K5:an. Men nu ä den snabb igen :) Så jag tänker inte läsa mer i den här tråden om hur snabba era nya gixxrar är. Grattis till er som har köpt den.
 

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Ale kommun
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
Den här korta TRS:en som sitter på en Rizla sponsrad suzuki e ju grymt läcker också, iaf att den e jävligt kort gör den grymt läcker :tungan
Men den e nog bara avsedd för race desvärre :(
 

Bifogat

  • rizlasuzuki.jpg
    rizlasuzuki.jpg
    58 KB · Visningar: 599
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top