Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Tidigare hojar har ja kört på GPS, vilken olja rekommenderar ni? Har 4l power 1 hemma, det är en delsynt. olja. Kompisen har kört alla sina hojar på den oljan (han har en K5 nu) och jag räknar med att klarar hans motorer det klarar mina det..

Mest körs det gata med skjuts och bana. Tidigare erfarenheter? Bör ja köpa en hel synt. olja istället?
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Jag har haft för många problem med Castrols produkter så jag kör på OKQ8 racing 10W-50 just nu. Finns billigt på Swedol.

jag skulle kolla på ebay efter en ny bromspump typ ISR el Brembo..
Sägs ju vara en recall på väg där vi alla får nya bromspumpar :) Jag fick ingen bättre bromsverkan med ISR-pump.

7000 kr = Bazzaz Z-Fi TC :tummenupp
Mappning, QS och traction control i ett. Supernajs!
 
Last edited:

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Ok! Värt att kolla upp, tack Kalle!

Var på bike i helgen och dem skulle ringa mig ang. när ja kan lämna in suzukin för bromsen!

PC III är införskaffar, dock köpte vi ett helställ och en XR1100 till tjejen så slip-on blir nästa månad:)
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Gått och suktat efter en K5a sen den kom ut 2005 och sa att "en såååån ska jag fan ha!". Då var jag 12 år nu är jag 21 :D och igår fick jag äntligen gjort det, blev en K6a banhoj! Gata kommer snart, men detta duger mer än väl så länge ;)

Behöver dock köpa ett extra set fälgar till hojen, så jag har några att ha regn däck på! Någon som trycker på ett par eller vet vilka andra årsmodellers fälgar som passar?
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Någon mer som haft problem med gasrullen när ni bytt clip-ons? Köpte ett par PP-tuning, så kommer lite längre ner nu och då tar vajerböjarna i mot kåpan vid 80% utslag. Vänder jag den upp över, så blir de för korta och rullen låser sig...

Hur har ni gjort? eller vad gör jag fel? :D
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Hej!
En fråga på K5/K6;
Har för mig att det var garantiärende på ramförstärkning på K5 - Stämmer det?
Om ja, var det så även på K6 eller åtgärdades detta i produktion?
Mvh
 

midas

smiskar asfalt igen
Gick med
9 Jan 2009
Ort
Tyresö
Hoj
BMW S1000RR -11 , Gixxer 1000 K6, CBR 900 RR -96 *såld*
Hej!
En fråga på K5/K6;
Har för mig att det var garantiärende på ramförstärkning på K5 - Stämmer det?
Om ja, var det så även på K6 eller åtgärdades detta i produktion?
Mvh

Det var nog på K6 med, jag har det då på min.
har för mig att det står i service boken att det är åtgärdat....
 

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Någon mer som haft problem med gasrullen när ni bytt clip-ons? Köpte ett par PP-tuning, så kommer lite längre ner nu och då tar vajerböjarna i mot kåpan vid 80% utslag. Vänder jag den upp över, så blir de för korta och rullen låser sig...

Hur har ni gjort? eller vad gör jag fel? :D

Jag hade det problemet på K9an. Det blev till att verkligen fininställa läget något uppåtriktat. Sen tog det i precis vid fullt styrutslag.
 

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Är K5/K6 den bästa gixxern någonsin?

Så här några generationer efteråt så skulle jag vilja ha lite kommentarer om K5/K6 jämfört med andra årgångar, framförallt senare.
Lite mer tillspetsat: är K5/K6 den bästa gixxern någonsin, och i så fall varför?
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
image.jpg

image.jpg

image.jpg

Kort ljuddämpare bild 1, de två nedre är innan kapningen! :) Nu har ja en ljuddämpare som inte ni har:arsele
 
Last edited:

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
2007 Yamaha R6
Hallå på er, första inlägget i denna tråd.

Är ev på g att köpa en gsxr1000 2006. Men behöver lite riktlinjer när det gäller priset... har ingen erfarenhet av dessa hojar. Men det jag har läst är att dom är relativt skottsäkra i motorn.

En 06a, en ägare sedan ny, rullat 1900 mil... helt original föruton slipon. Vad är ett skäligt pris? Finns inte så mycket att gå på när det gäller blocket vintertid.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Hallå på er, första inlägget i denna tråd.

Är ev på g att köpa en gsxr1000 2006. Men behöver lite riktlinjer när det gäller priset... har ingen erfarenhet av dessa hojar. Men det jag har läst är att dom är relativt skottsäkra i motorn.

En 06a, en ägare sedan ny, rullat 1900 mil... helt original föruton slipon. Vad är ett skäligt pris? Finns inte så mycket att gå på när det gäller blocket vintertid.

Ja gav för ett årsedan närmre 60 000 och lagt ut 10 000, den hade gått 3980 mil. Tur om ja får 40 000 idag.
Borde väl finnas massa att jämföra med?! Vad begär personen?

Fanns inte många k5-k6 ute.. Men för en riktigt fin 50 000? Jag tycker att min är riktigt välvårdad, men den har ju milen mot sig.. Och alla vet att en sporthoj är RAS efter 3000mil ...
 
Last edited:

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Hallå på er, första inlägget i denna tråd.

Är ev på g att köpa en gsxr1000 2006. Men behöver lite riktlinjer när det gäller priset... har ingen erfarenhet av dessa hojar. Men det jag har läst är att dom är relativt skottsäkra i motorn.

En 06a, en ägare sedan ny, rullat 1900 mil... helt original föruton slipon. Vad är ett skäligt pris? Finns inte så mycket att gå på när det gäller blocket vintertid.

Jag skulle inte ge mer än 55k.

Kolla att ramen är kollad/utbytt/förstärkt och att dom också kollat kamkedjespännaren på verkstan.

I övrigt skottsäker, min hade rullat nästan 8k när jag sålde min utan att vara utanför spec på varken ventiler el annat..grym hoj med grym motor !
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top