Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Hallå!

Köpte en K5 i höstas! Verkligen super-super nöjd! Streetfighterkittad också. Vilken rolig hoj!

SERVICE-FRÅGA.

Tänkte göra en större service. Kollade med AVA MC, de ville ha ca 6700 kronor för en 2400-mila. Då byts olja + filter, tändstift och ventiljustering utförs, sedan är det som vanligt en massa kontroller och justeringar.


Tips på vart ni gjort era services och prisbilder mottages tacksamt!

jag gjorde min på MC bolaget i Veddesta när dom fanns el dom finns fortfarande men det är andra människor som driver stället nu.

Jag bet 3500 för hela 2400 mila..
 

DIF

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Ort
Sthlm
Hoj
streetfighter
MC bolaget skulle ha ca 8000 kr för en 2400 mila nu.. Och med vinter-REA 20% någonting så blir det lika mycket som AVA & Din MC, = ca 6 - 6500 kr..


DYRT.
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
MC bolaget skulle ha ca 8000 kr för en 2400 mila nu.. Och med vinter-REA 20% någonting så blir det lika mycket som AVA & Din MC, = ca 6 - 6500 kr..


DYRT.

överkurs..jag skulle kunna göra det åt dig men du får ingen stämpel i boken..
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
MC bolaget skulle ha ca 8000 kr för en 2400 mila nu.. Och med vinter-REA 20% någonting så blir det lika mycket som AVA & Din MC, = ca 6 - 6500 kr..


DYRT.

Helt ärligt. Skippa märkesverkstäderna och fråga någon du känner/någon på SH om hjälp ist. Den där stämpeln är inte värd prisskillnaden när väl garantitiden är över.

Jag fixade själv och om det var något aningens mera avancerat så fick jag hjälp av en kompis (jag själv är semiefterbliven vad det gäller att meka).
Sparade kvitton på filter, olja osv och skrev datum samt miltal servicen gjordes både på kvitton och i serviceboken.
Funkade kanon även vid försäljning :tummenupp
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Tänkte kika in här och se om de var någon som sitter på ett svart kåpset till en K5:a för en överkomlig peng ?
Tänkt kika innan ja drar iväg en beställning på kina kåpor.

PM eller hojta... :tummenupp

-----------------------------------------------------------------------------

Blev beställning av Tjiiina kåpor, så är inte "on the hunt" efter kåpor längre.
 
Last edited:

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Tänkte kika in här och se om de var någon som sitter på ett svart kåpset till en K5:a för en överkomlig peng ?
Tänkt kika innan ja drar iväg en beställning på kina kåpor.

PM eller hojta... :tummenupp

vet av ett komplett kolfiber set med kolfibertank men det är lång ifrån billigt dock...
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
De skulle vara hett dock men kan gissa att de kommer kosta i trakterna av vad ja gav för hojen så får stå över även om de hade varit nice.
 

zolander

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2006
Ort
Småland
Hoj
K5
Tråden verkar helt död..?
Tänkte bara meddela alla om att även jag är en stolt ägare av en K5a nu :banana
Satan vilket kraftpaket :)
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
WooHoo, fått klart K5:an för ett par dagar sen, kommer väl pimpas lite till men nu kan man köra för de stora grejerna är fixade. :tummenupp

Skickar med en före och efter bild. :hihi
Här ska ut och brummas...

Före, Grå och Svart med tjusiga neongula wheelstripes.

IMG_0904.jpg

Efter, Black on Black med lite mer Svart.

Photo 2013-05-17 19 30 03.jpg
 

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Sthlm
Hoj
GSXR
Någon som vill bli av med en power commander? små skador eller avsaknad av kontakter gör inget så länge boxen fungerar. skicka gärna pm.
 

zolander

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2006
Ort
Småland
Hoj
K5
Förra veckan när jag var ute och körde så började det regna, först lite lätt med sen vräkte det ner.
När jag kom hem ställde jag hojen på stödet och gick för att öppna garagedörren. När jag sedan vänder mig om mot hojen igen så ryker det så in i h*lvete. Röken kommer upp ungefär vid styret. Slår av tändningen och försöker lista ut om det brinner eller vad som står på. Hojen fortsätter ryka men jag kan inte se var det kommer ifrån, efter någon sekund slutar det.
Funderat på vad det kan va...röken luktade ingenting, alltså bara vattenånga (precis som när man kastar lite vatten på bastuaggregatet, såg förövning likadant ut).
Är det någon som varit med om liknande?
Min enda teori är att det samlats vatten någonstans som sedan runnit ner på motorn när jag tippade hojen så den vilade på stödet...?
Har kollat så det finns vatten i kylaren, även startat hojen och den går precis som tidigare...
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Röken kommer upp ungefär vid styret. Slår av tändningen och försöker lista ut om det brinner eller vad som står på. Hojen fortsätter ryka men jag kan inte se var det kommer ifrån, efter någon sekund slutar det....
Helt normalt när man kör i kraftigt regn. Under färd ser du inte den ångan tack vare fartvinden. När den väldigt varma hojen sen står still med vattenspray lite överallt... :fakta Du kan vara lugn.

Själv tog jag ut K5'an på premiärtur först idag. I vinter har jag tagit ur motorn och bytt en smått läckande topplockspackning mot en tunnare dito (lite extra komp skadar inte), demonterat PAIR-systemet och kopplat in en Bazzaz Z-Bomb. Nu börjar det bli dags att ge sig ut och leka :tummenupp

Spring2013.jpg
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Förra veckan när jag var ute och körde så började det regna, först lite lätt med sen vräkte det ner.
När jag kom hem ställde jag hojen på stödet och gick för att öppna garagedörren. När jag sedan vänder mig om mot hojen igen så ryker det så in i h*lvete.

Hände mig med häromdagen när man var på väg hem genom ett hell-regn. Bara vatten ånga som dustar av... no worries mate... :hihi
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top