Nu kör vi hoj-tråden!

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
vart en ganska trevlig tur idag, nu måste jag ringa Billy i morgon för bakdäcket såg ut som en syförening hade varit framme när jag kom hem.
Nästa gång en gubbe leker polis och kör ut när jag ska köra om stoppar jag fan och talar om hur :kocko han är
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
ja tack alla för en trevlig tur :) kul att se lite nya ansikten oxå :tummenupp nu får vi bara hoppas på fint väder framöver
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
crashtestdummy skrev:
vi körde en tur fjugesta kumla örebro innan vi dök upp vid likkistan, då var det en gubbe i en SAAB som gick ut på precis när jag skulle köra om honom.
:mad:
kunde gått illa med andra ord :(
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
ja fy fan det va kul kom hem nu, blev en tur till mellösa och hälsa på mor o far, hoppas det blir fler ggr fast jag låg sist hela vägen :hihi :hihi
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
TERMINATOR skrev:
ja fy fan det va kul kom hem nu, blev en tur till mellösa och hälsa på mor o far, hoppas det blir fler ggr fast jag låg sist hela vägen :hihi :hihi
du låg ju på bra på vägen hem.. kom ju fram till örebro samtidigt :D
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Skulle följt med tydligen :brinnerup

Spenderade min kväll med att skaffa mig ytterliggare 600:- i böter :4skrika :mad:

Var tvungen att leverera syrans skidor pga sälenresa idag. Tog cabben som har körförbud pga jag inte ställde av innan besiktningstiden gick ut i höstas. Kom 300m hemifrån innan de övernitiska jävlarna stoppade mig. Vägrade dessutom ge mig rådrum på böterna.
Visst, jag gjorde fel, men hur jävla mkt otur kan man ha :gråta
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
Supermoto skrev:
Skulle följt med tydligen :brinnerup

Spenderade min kväll med att skaffa mig ytterliggare 600:- i böter :4skrika :mad:

Var tvungen att leverera syrans skidor pga sälenresa idag. Tog cabben som har körförbud pga jag inte ställde av innan besiktningstiden gick ut i höstas. Kom 300m hemifrån innan de övernitiska jävlarna stoppade mig. Vägrade dessutom ge mig rådrum på böterna.
Visst, jag gjorde fel, men hur jävla mkt otur kan man ha :gråta
fy fan vad surt.. men kunde DU inte påvisa provkörning innan besiktining eller liknande?? (bara en tanke)
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
blom skrev:
fy fan vad surt.. men kunde DU inte påvisa provkörning innan besiktining eller liknande?? (bara en tanke)
Allt sånt är ju borttaget tyvärr. Vad jag vet iaf. I princip tror jag du måste bärga en bil med körförbud till besiktningen.
Men nu när du säger det skulle jag krävt rådrum för att kolla upp det...
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Kollade runt lite på vägverket och hittade följande tre intressanta sidor.

Regler för avställning
Regler för besiktning
Detta säger tyvärr inget om "provkörning vid reparation". Jag hade ju om man vill spekulera lite kunnat hävda att jag ville testa så bilen var ok att besikta. Alltså inte vid reparation men förebyggande. Tyvärr hade jag ju både körförbud OCH den var avställd så jag har nog inget fall att komma med...



Och en bubblare som bl.a säger att cyklister ALLTID har väjningsplikt mot bilar oavsett om det cyklar på ett övergångsställe eller cykelöverfart.
Regler vid övergångsställen
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
någon som ska med ut på en sväng i eftermiddag?? :yoparty
Någon mer än raukroland.. jag måste köra bort snorhinnan från mitt nya bakhjul.
:tummenupp
 

raukroland

-3,1
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Kumla
Hoj
Såld
crashtestdummy skrev:
någon som ska med ut på en sväng i eftermiddag?? :yoparty
Någon mer än raukroland.. jag måste köra bort snorhinnan från mitt nya bakhjul.
:tummenupp
Jag lär nog inte hinna idag... :tungan :tungan
Dessutom har jag inte så mycket gummi kvar på mitt bakdäck och leverans av nytt sker någon gång i veckan...
Du ska inte ner till Linköping på onsdag och köra på Sviesta?!?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top