GSXR1100R lista på rutinerade säkra förare

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
MBGIRL skrev:
Men att göra det offentligt är patetiskt...och skapar osämja.
Kan hålla med dig, men pga gnäll som dyker upp i stort sett varje säsong så får du nog se det här lite med glimten i ögat. Listan finns pga att vissa här inte får göra vad dom vill med vem dom vill på sin fritid...

MBGIRL skrev:
De som inte blir "invalda" tror inte jag kör bättre eller vill lära
sig köra bättre pga denna lista.
Klart dom vill. Det är av nån mystisk anledning rena idolstatusen på att vara med tydligen...

MBGIRL skrev:
Skulle det vara på detta viset tycker jag alla ska lägga upp var sin lista med
vilka personer dom vill köra med. För vad du tycker är rutinerat anser inte en
annan person vara rutinerat.
Det är ett sätt att lösa det på.
Men varför alla dom här åsikterna o gnällandet (det här gäller inte bara dig utan alla som har åsikter i ämnet). Det finns fler som arrangerar körningar där ALLA får vara med. Von Vettet, Madicken tex plus att Onsdagsgazzen är i gång. Behövs det fler turer får väl fler anstränga sig då.
Det bjäbbs en hel massa om rundor (förtydligande: GSXR1100Rs rundor) som sker med ojämna mellanrum lite då o då. Ska det verkligen behövas???
Låt folk få köra med vem dom vill, när dom vill och hur dom vill...
 
Last edited:

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
1. Mr K (gränsfall)
2. Gamle
3. Robz
4. Napsyl
5. Bluebird
6. Kung Otto
7. Json
8. Talpai
9. Lasen
10. Corben
11. Kurvmakaren
12. Rogerr
13. Anol
14. Bosken
15. Zilversurfaren (lite farlig ibland)
16. JH
17. Metallgutten
18. Ketogan
19. Bingo
20. Lasse B
21. Micke.a (rutinerad banvurpare)
22. Jimmyretta
23. Delti
24. Erika
25. Åsa #96
26. Busberra
27. T509
28. TouchMan65
29. AleX
 

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
CorbenDallas skrev:
Ja, den (o)roar många verkar det som...


1. Du får nog snabbt ihop en lista på det också ska du se :D
Och det är vad du tycker är roligast och ingen klagar på att du gör det. Tänk om folk skulle börja säga till dig vem du ska ta en avstickare i skogen med, hur hade det känts?

2. Du har säkert tonvis med trafikvett, det får vi ju hoppas med tanke på yrkesvalet. Men nu är det inte en trafiskola som bedrivs och tyvärr har du missat poängen lite. Du får läsa längre upp i tråden igen så kanske bitarna hamnar på bättre plats.

3. Den här "uteslutningen" är tydligen helig. Sist jag kollade så finns det fortarande massor med "rundor" för alla att köra. Onsdagsgazzet finns fortfarande, vad är det egentligen som saknas? Alla får vara med, förutom på dom här rundorna då. Vill man ändå köra, dra ihop ett eget gäng som vissa här har gjort. Svårare än så är det inte.
Micke kör inte rundor som är för alla, han kör sina rundor för sin egen skull och väljer därför vem han vill köra med.

1. Behöver ingen lista till något. Och den ende jag drar ut i skogen är min pojkvän. Men det behöver inte diskuteras mer.

2. Har inte sagt att det är en trafikskola ni driver för det gör ju MrK här.

3. Ert argument håller inte i längden och väldigt konstigt att ni inte själva kan
förstå det...

Du kommenterar väldigt mycket och jag orkar inte svara på alla dina små svar.

Ert argument att ni inte vill köra med folk som ni inte tycker kan köra hoj
är lamt. Istället för att tillrättavisa dessa personer så hänger ni ut dom utanför
er krets, inte särkilt moget på något vis.
Istället för att säga det rakt ut face to face till dom att så här borde du köra
istället och tala om att nu gick du för långt och borde lugna ner dig så tycks
det vara så att ni tiger istället för att ni inte vågar få ut det ni egentligen
tycker om folk.
Istället för att vara en tillgång som så himla erfarna och duktiga förare som ni
tycker er vara så håller ni det för er själva förutom att skryta möjligtvis då
genom denna tråden.
Och sen är jag emot klassindelning på folk. Tar bara längre tid för dessa vilsna
mc-förare som inte är i ert exklusiva gäng att lära sig saker och ting om de inte
är runt lite erfarna förare och får se hur dom kör samt får tips.
Detta handlar inte om någon trafikskola utan om att hjälpa varandra i mc-kretsarna.

Trodde mc-förare var mer vänliga och öppensinniga än bilisterna men tydligen
så visar ni här i denna tråden att så inte är fallet....synd.

Öppna käften istället och säg rakt ut vad ni tycker och tänker om någon kör
dåligt på rundorna istället för att gå hem o gömma er och snacka sinsemellan
om vilka gäng ni ska bilda för att slippa dessa personer.


Vem vet då kanske denna personen eller dessa personerna ändrar sin körstil
och utvecklas till en bättre mc-förare. Och så kan alla ha roligt ihop.
Skiter denna personen i era råd och ändå kör som han vill...DÅ kan man utesluta någon
men ge personen en rimlig chans först.

:pannkyss
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Nappe skrev:
PMS eller sur bara för att du inte får va med o leka :)
Ett rätt lamt påhopp på ett såpass utförligt inlägg. Kan du inte bättre eller var du bara tvungen att uttala dig?
(Om du nu känner MBGIRL väldigt väl och bara pikar henne med glimten i ögat ska jag vara den första att be om ursäkt för min kommentar. OK?)

MBGIRL säger det många har försökt säga länge. Blev också både förvånad och besviken då diskussionen om Rutinerade v.s. Orutinerade förare blossade upp. Håller med henna till 100% i citatet nedan.

MBGIRL skrev:
Trodde mc-förare var mer vänliga och öppensinniga än bilisterna men tydligen
så visar ni här i denna tråden att så inte är fallet....synd.

Öppna käften istället och säg rakt ut vad ni tycker och tänker om någon kör
dåligt på rundorna istället för att gå hem o gömma er och snacka sinsemellan
om vilka gäng ni ska bilda för att slippa dessa personer.
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Ni som inte ser ironin i denna tråden får tänka efter om ni gnäller på personer ni inte känner. Om vissa vill köra med vissa så ska det väl vara ok. Sen kan man kalla det vad man vill. "Lista på rutinerade förare" eller "Lista på personer jag trivs att köra med"

Jag personligen kör med många olika/lika/folk jag känner/inte känner men jag vill oxå kunna välja när och var jag kör med vem och hur.

Snart stängs tråden för att folk inte ska bli sura på varanda.
 
Last edited:

Nappe

be your self
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Vollsjö
Hoj
ninja special med extra mos
Maverick_ou812 skrev:
Ett rätt lamt påhopp på ett såpass utförligt inlägg. Kan du inte bättre eller var du bara tvungen att uttala dig?
(Om du nu känner MBGIRL väldigt väl och bara pikar henne med glimten i ögat ska jag vara den första att be om ursäkt för min kommentar. OK?)

MBGIRL säger det många har försökt säga länge. Blev också både förvånad och besviken då diskussionen om Rutinerade v.s. Orutinerade förare blossade upp. Håller med henna till 100% i citatet nedan.


du lille vän nu e du snabb i käften igen utan o ha koll på läget :7peta

men din ursäkt e godtagen :tummenupp
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
En liten fråga Mr K.
Gynnar det forumet att man lägger upp en "Lista på personer jag trivs att köra med"?
Skapar det inte bara en masa onödig irritation? Att man tycker det är roligare / trevligare / mysigare osv. osv att umgås med vissa människor är det väl ingen som säger emot? Så är det bara, från sandlådan och uppåt.

Att denna tråden skulle vara ironisk har nog inte alla fattat, jo kanske ni som umgås regelbundet både med hojkörning och annars, men många (jag inkluderad) ser den som ett rent ställningstagande "för" och "emot" personer. Iofs personer som Micke vill köra med men du spär ju själv på med din "Rutinerad förare™ Approved by GSXR1100R" signatur. Du är "inne" många andra är "ute". Känns det verkligen bra att ha det så?

Tycker inte du skall stänga tråden, diskussionen kan väl vara nyttig?
 
Last edited by a moderator:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Nappe skrev:
du lille vän nu e du snabb i käften igen utan o ha koll på läget :7peta

men din ursäkt e godtagen :tummenupp
Du känner alltså MBGIRL väl?

Då ska jag be om ursäkt precis som jag sa inledningsvis. Man måste få skämta med folk man känner, här precis som IRL.

Snabb i käften igen utan att ha koll på läget? Tja, kalla det att reagera på osakliga påhopp. Hur hade ditt inlägg sett ut om du inte hade känt henne?
Nu misstänkte jag att så var fallet och därför garderade jag mig, allt för att inte du skulle bli arg o sur på mig. Tror faktiskt det lyckades..? :va

Edit:
Lille vän förresten... hrmmmmm... du junior... lyna dig lite nu va...

Nappe:

Födelsedag:
22 September, 1974

Intressen:
Reta gallfeber på folk med omöjliga resonemang
 
Last edited:

Rogerr

Radical Touring
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
Jo då
Mr K skrev:
Snart stängs tråden för att folk inte ska bli sura på varanda.

Ska du ta mitt sista glädjeämne ifrån mej nu :ajjabajja

Tänk att man en gång i livet fick hamna på elitlistan. :)



Madicken du är min bästa vän :tummenupp
 

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
Nappe skrev:
PMS eller sur bara för att du inte får va med o leka :)

Jag är inte sur lilla Nappe och har inte PMS för den delen heller.
Blev bara besviken på att hojåkarna inte var så vänliga som jag trodde de var
och höll ihop. Har träffat en hel del av de som har skrivit i tråden och trodde
inte det skulle bli en uppdelning när man såg hur alla hejade på varandra och
pratade glatt med alla på rundorna...men det var kanske bara ett bredragande sken.

Sen kan jag till fullo förstå om man inte vill köra med folk som sätter andras
liv på risk...men att bara tiga om det tycker jag är fel.
Bättre för alla om det kommer ut o blir en förändring.

PS: Håll nu inte på hela tiden med huset utan låt frugan släppa till ibland så får nog du också det trevligt ;)

Och för alla andra bl a Maverick_ou812 så känner Nappe o jag varandra så
det är ok med skämt.
 

Nappe

be your self
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Vollsjö
Hoj
ninja special med extra mos
Maverick_ou812 skrev:
Du känner alltså MBGIRL väl?

Då ska jag be om ursäkt precis som jag sa inledningsvis. Man måste få skämta med folk man känner, här precis som IRL.

Snabb i käften igen utan att ha koll på läget? Tja, kalla det att reagera på osakliga påhopp. Hur hade ditt inlägg sett ut om du inte hade känt henne?
Nu misstänkte jag att så var fallet och därför garderade jag mig, allt för att inte du skulle bli arg o sur på mig. Tror faktiskt det lyckades..? :va

Edit:
Lille vän förresten... hrmmmmm... du junior... lyna dig lite nu va...

Nappe:

Födelsedag:
22 September, 1974

Intressen:
Reta gallfeber på folk med omöjliga resonemang


Synd bara att du inte kan se ironin här utan att skriva en vetanskaplig rapport

well well puss på dig så läge så får du en kram nästa gång vi kör :squid


Edit: hade inte skrivigt så utan o känna MB.Tjejen (men det säger sig själv tycker jag )
 
Last edited:

Nappe

be your self
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Vollsjö
Hoj
ninja special med extra mos
MBGIRL skrev:
PS: Håll nu inte på hela tiden med huset utan låt frugan släppa till ibland så får nog du också det trevligt ;)

Och för alla andra bl a Maverick_ou812 så känner Nappe o jag varandra så
det är ok med skämt.


Jo då hon hade blitt glad om jag släppt till :D

hur går det med lappen förresten ??
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Svar enlig uppdelat-i-många-citat-regeln

Maverick_ou812 skrev:
En liten fråga Mr K.
Använd inte vanliga namn på forumet
Maverick_ou812 skrev:
Gynnar det forumet att man lägger upp en "Lista på personer jag trivs att köra med"?
Nej, men det missgynnar inte forumet heller. Känner man GSXR1100R så insåg man att det var ironi. Man kan inte känna alla och skriva inlägg som alla kan relatera till.
Maverick_ou812 skrev:
Skapar det inte bara en masa onödig irritation? Att man tycker det är roligare / trevligare / mysigare osv. osv att umgås med vissa människor är det väl ingen som säger emot? Så är det bara, från sandlådan och uppåt.
Det är bara 2 st som har blivit irriterade. Sedan har folk blivit irriterade på dem. Om man inte känner en person så kan man inte heller se vad som är allvar/ironi och bör då inte börja diskutera rätt och fel.
Maverick_ou812 skrev:
Att denna tråden skulle vara ironisk har nog inte alla fattat, jo kanske ni som umgås regelbundet både med hojkörning och annars, men många (jag inkluderad) ser den som ett rent ställningstagande "för" och "emot" personer.
Precis av den anledningen skulle du inte gett dig in i och kommenterat eftersom du inte känner GSXR1100R.
Maverick_ou812 skrev:
Iofs personer som Micke vill köra med men du spär ju själv på med din "Rutinerad förare™ Approved by GSXR1100R" signatur. Du är "inne" många andra är "ute". Känns det verkligen bra att ha det så?
Eftersom jag såg ironin i det hela och ville förstärka den så tyckte jag att det passade lysande. Alla vill inte köra med alla om du sen kallar det "inne" & "ute" är en annan sak.

-------------------------------------------

EXEMPEL:

Jag skriver en tråd:

Tsunami är dum i huvudet för han hoppar fallskärm.

Svarar du då:

Hur kan du tycka det? Han är en snäll kille. Tycker du alla som hoppar fallskärm är det?

----------------------------------------------

Om mitt inlägg är skämt och ironi, Vilket av inläggen tror du skapar mest irritation då?

Tonen här inne har alltid varit rå men hjärtlig. Man kan inte börja kommentera allt i trådar man inte har en aning vem folken är eller på vilken nivå de är på. När man känner folk kan man börja kommentera.
 

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
Nappe skrev:
Jo då hon hade blitt glad om jag släppt till :D

hur går det med lappen förresten ??

Det går fin fint :) Vi får mötas ute någon dag med hojarna...kanske kaffe i Vollsjö säger anol :hihi
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
MBGIRL skrev:
1. Behöver ingen lista till något. Och den ende jag drar ut i skogen är min pojkvän. Men det behöver inte diskuteras mer.
Nope, helt klart inte. men det var ett exempel på att det är du som bestämmer. Så som du resonerar så får jag inte bestämma själv vem jag ska köra med...

MBGIRL skrev:
2. Har inte sagt att det är en trafikskola ni driver för det gör ju MrK här.
Men varför säger du då?
"Istället för att säga det rakt ut face to face till dom att så här borde du köra
istället och tala om att nu gick du för långt och borde lugna ner dig så..." och "Istället för att vara en tillgång som så himla erfarna och duktiga förare som ni tycker er vara". Låter som trafikskola för mig.

MBGIRL skrev:
3. Ert argument håller inte i längden och väldigt konstigt att ni inte själva kan
förstå det...
Jodå, det gör det faktiskt...


MBGIRL skrev:
Ert argument att ni inte vill köra med folk som ni inte tycker kan köra hoj
är lamt. Istället för att tillrättavisa dessa personer så hänger ni ut dom utanför er krets, inte särkilt moget på något vis.
Fel! Det är inte alls det som sägs. INGEN har hängt ut någon (mer än ni som gnäller, nu hänger ut folket på listan) för att denna inte kan köra tillräckligt bra. Alla här har körtkort o ska således kunna framföra en motorcykel. Vad som däremot saknas för dom utanför "listan" är tillräcklig erfarenhet tillsammans med dom på listan. Hänger du med? Det är stor skillnad på det och att säga att nån inte kan köra. Att sen folk får mindervärdeskomplex för att dom itne får vara med i "innegänget" (som dom själv skapat hypen kring), det beror nog mer på dem själva...

MBGIRL skrev:
Istället för att säga det rakt ut face to face till dom att så här borde du köra
istället och tala om att nu gick du för långt och borde lugna ner dig så tycks
det vara så att ni tiger istället för att ni inte vågar få ut det ni egentligen
tycker om folk.
Varför ska jag säga så till folk jag aldrig kört med? Det är väl ändå dumt???

MBGIRL skrev:
Istället för att vara en tillgång som så himla erfarna och duktiga förare som ni
tycker er vara så håller ni det för er själva förutom att skryta möjligtvis då
genom denna tråden.
Vi är en tillgång, men vi väljer själva tillfällena när vi vill vara det.

MBGIRL skrev:
Och sen är jag emot klassindelning på folk. Tar bara längre tid för dessa vilsna
mc-förare som inte är i ert exklusiva gäng att lära sig saker och ting om de inte är runt lite erfarna förare och får se hur dom kör samt får tips.
Detta handlar inte om någon trafikskola utan om att hjälpa varandra i mc-kretsarna.
Ja, o hur tror du vi andra har lärt oss o hur tror du vi har fått den rutin och erfarenhet som det pratas om? Jo, genom att köra köra köra köra. Köra egna rundor, köra Onsdagsgazz o vad som nu finns att tillgå. Det finns och räcker o blir över. varför hänga upp sig på om nån vill köra med vissa speciella vid vissa tillfällen?

MBGIRL skrev:
Trodde mc-förare var mer vänliga och öppensinniga än bilisterna men tydligen
så visar ni här i denna tråden att så inte är fallet....synd.
Fel igen, genom att resonera som du gör har du helt missat poängen o jag ber dig än en gång att läsa tråden från början... Vi är vänligare o mer öppensinniga, men vi väljer också när vi är det. Det är mitt val att göra, inte ditt och ingen annans...

MBGIRL skrev:
Öppna käften istället och säg rakt ut vad ni tycker och tänker om någon kör dåligt på rundorna istället för att gå hem o gömma er och snacka sinsemellan om vilka gäng ni ska bilda för att slippa dessa personer.
Känns som fel person att säga det till faktiskt. Jag öppnar truten när jag tycker saker är fel o jag säger till på Onsdagsgazz, i bandepån o på andra ställen. Och vet du vad, jag får rätt mkt skit för det...

Att på största allvar tro att det handlar om gängbildning o konspriationer för att slippa vissa personer är ju bara ren löja. Varför göra det här så mkt större än vad det är???

MBGIRL skrev:
Vem vet då kanske denna personen eller dessa personerna ändrar sin körstil
och utvecklas till en bättre mc-förare. Och så kan alla ha roligt ihop.
Skiter denna personen i era råd och ändå kör som han vill...DÅ kan man utesluta någon men ge personen en rimlig chans först.
Den rimliga chansen kan kosta nån livet, har du tänkt på det?
Alla har hur många rimliga chanser som helst att köra ALLA andra rundor som erbjuds. Kör dom!!!!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top