Viking Motor Park nyheter

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Tycker inte layout suger sådär riktigt hårt. Men rakorna är liksom lite för raka.
Det går ju att bygga rakor som ger lite extra spänning, som knixen på sviestad, eller Assen osv.
Min gissning är att den inte kommer bli särskilt kuperad heller. Men, det är skit samma, blir den byggd kommer det rocka röven, menar hur kul är det att köra gocart-bana i trakterna kring stockholm... :tummenupp
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Tycker ändå banan ser ok ut. Ser ut att ha ett par balla partier åtminstone. Men den är ju ingen Salzburgring eller Phillip Island....
 

sandstream

Guest
Bäste Viking Motor Park vän.

Först ett tack och välkommen till er alla nya som har registrerat er.

Vi och våra intressenter följer med stort intresse alla registreringar som visar att det finns ett stort intresse för anläggningen.

Motorbanan, Viking Motor Park, väcker stort intresse och förekommer så gott som dagligen i debatten. Vi inbjuder därför till ett ytterligare informationsmöte. Där kommer motorbanans omfattning och dess verksamheter presenteras, avslutningsvis välkomnar vi Dina frågor.

Vi ses i kommunfullmäktigesalen, Kommunhuset Enköping, måndagen den 29:e augusti klockan 18:00.

Välkomna!
Nils Lidbaum och Bo Fallbrink
Aros Racetrack Development AB
 

sandstream

Guest
RR:Benny skrev:
Omöjligt !!!!!
Jag som trodde jag var den enda hoj-åkaren i Kungsängen.
Har i alla fall inte sett några fler när jag är ute & kör.
Kör du på bana?
Ja, jag kör på bana så ofta jag kan.
Har blivit 12 bandagar hittills i år.
Näven skrev:
Men hallå. Har ni kollat banlayouten. Snacka om Stopp and Go bana. Spikrakt sedan kurva. Att dom inte har lärt sig sedan Anderstorp. Tacka vet jag Gotland Ring.
Körde Anderstorp för första gången i söndags och tycker att den var kanon.
Rankar den som nummer 2 efter Gotland Ring av de banor jag kört.
Gillar stora långa banor betydligt bättre än gokartbanor som Sviestad och Kinnekulle.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
sandstream skrev:
Ja, jag kör på bana så ofta jag kan.
Har blivit 12 bandagar hittills i år.
Körde Anderstorp för första gången i söndags och tycker att den var kanon.
Rankar den som nummer 2 efter Gotland Ring av de banor jag kört.
Gillar stora långa banor betydligt bättre än gokartbanor som Sviestad och Kinnekulle.

Har du testat Falkenberg och Knutstorp?

Falkenberg(speciellt före ombyggnaden) är precis så som jag vill att en racerbana ska vara. Jag garvar nästan när jag kör den.
 

sandstream

Guest
Chris Ash skrev:
Har du testat Falkenberg och Knutstorp?
Nope, men jag ska försöka få in dem i schemat nästa år.
Vore ju kul att ha kört så många banor som möjligt :)
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Chris Ash skrev:
Har du testat Falkenberg och Knutstorp?

Falkenberg(speciellt före ombyggnaden) är precis så som jag vill att en racerbana ska vara. Jag garvar nästan när jag kör den.

Falkenberg svänger åt höger. Hela tiden. Jag är inte bra på att svänga åt det hållet! Annars verkar den kul. Skall utvärderas på onsdag om vädret tillåter.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
sandstream skrev:
Bäste Viking Motor Park vän.
Först ett tack och välkommen till er alla nya som har registrerat er.
Vi och våra intressenter följer med stort intresse alla registreringar som visar att det finns ett stort intresse för anläggningen.
Motorbanan, Viking Motor Park, väcker stort intresse och förekommer så gott som dagligen i debatten. Vi inbjuder därför till ett ytterligare informationsmöte. Där kommer motorbanans omfattning och dess verksamheter presenteras, avslutningsvis välkomnar vi Dina frågor.
Vi ses i kommunfullmäktigesalen, Kommunhuset Enköping, måndagen den 29:e augusti klockan 18:00.
Välkomna!
Nils Lidbaum och Bo Fallbrink
Aros Racetrack Development AB

Vad hände sen?
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Goodstuff skrev:
Nu är det ju två vänstersvängar du kan glassa i.


Körd, utvärderad och klassificerad;

Kul, och ganska lagom snabb, mest beroende på avsaknad av raksträckor, vilket innebär att trixxien hänger med bra om man bara gasar.

Den nya delen gillade jag inte alls, alldeles för knixig för mig, men den ger säkert upphov till intressanta rejssituationer. Högern runt kullen måste vara en av de mest komprimerande svängarna i sverige. Står man på ordentligt är det ju till och med jobbigt att andas.

Sedan högfartshögern, den var bra! Där kan man stå på i princip full och köra om skitmycket folk på utsidan. Kul! Däremot måste jag arbeta på sista kurvan, där går det lååångsamt.
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Bikerbitch skrev:
Vad hände sen?

Vad som snackades var typ en massa miljögrejer. Att ingen investerare sätter till några pengar innan bygglov finns. Motståndarna ville veta vilka investerare som fanns men det vägrade dom svara på. Dom närmast boende ska överklaga så mycket det bara går och göra allt för att försena osv.
Verkade som många motorintresserade var med. Litet övertag :tummenupp

Nytt var väl att komunen kommit fram till att alla inte ska få överklaga utan bara dom som bor precis intill den tänkta banan.

Insändare i princip varenda dag i lokala blaskan. För/emot.
Massa ruttna gamlingar som ser att allt är negativt. Händer en olycka så blir ju sjukvården belastad i Enköping och det gör ju att det kostar pengar för komunen osv osv. Blir mest förbannad när man läser hur idiotiska folk är.
 

sandstream

Guest
WestW skrev:
Vad som snackades var typ en massa miljögrejer. Att ingen investerare sätter till några pengar innan bygglov finns. Motståndarna ville veta vilka investerare som fanns men det vägrade dom svara på. Dom närmast boende ska överklaga så mycket det bara går och göra allt för att försena osv.
Verkade som många motorintresserade var med. Litet övertag :tummenupp
Nytt var väl att komunen kommit fram till att alla inte ska få överklaga utan bara dom som bor precis intill den tänkta banan.
Insändare i princip varenda dag i lokala blaskan. För/emot.
Massa ruttna gamlingar som ser att allt är negativt. Händer en olycka så blir ju sjukvården belastad i Enköping och det gör ju att det kostar pengar för komunen osv osv. Blir mest förbannad när man läser hur idiotiska folk är.
Kan inte vara kul att driva ett sånt projekt när man blir motarbetad av allmänheten som om man vore värsta boven.
Får mig att tänka på gubben i Ludvika som i en insändare var upprörd över att MC-gänget McDonalds skulle komma till stan :3freak
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Hot news från lokalblaskan

motorbanan8zz.jpg
 
Last edited:

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
KTM 690 SMC R och Suzuki GSXR-600R
sandstream skrev:
Man kan ju gissa åt vilket håll det lutar :mad:

Efter alla dessa instanser är det nog bäst att Enköpings kommun även kollar med FN så att ingen punkt i Koyoto-protokollet har missats...
 

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
BMW R90s skrev:
Nyckelbiotoper, jag spyr!

Statligt ägda Vattenfall bryter brunkol i fd Östtyskland... Vi snackar dagbrott stora som Jönköping! Svenska politiker suger krokodilanus..
Men i ett land där politiker inte ens kan bygga vindkraftverk så lär det ju inte byggas någon ny motorbana heller. Gotland Ring känns utopiskt när man tänker efter.

/J
 

sandstream

Guest
Jörgen Player Special skrev:
Statligt ägda Vattenfall bryter brunkol i fd Östtyskland... Vi snackar dagbrott stora som Jönköping! Svenska politiker suger krokodilanus..
Men i ett land där politiker inte ens kan bygga vindkraftverk så lär det ju inte byggas någon ny motorbana heller. Gotland Ring känns utopiskt när man tänker efter.
Så sant, så sant!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top