Kraschisar till CBR600 05?

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Swedie frågade mig om att gjuta upp kraschisar till den där CBR600 05:an som han har myglat till sig :D på nåt vis.
Jag svarade njaäe(?) med tvekan eftersom det luktade mycket obetalt jobb att göra ett enda set.
Hursomhelst så ville jag kolla om det finns intresse för att köpa kraschkåpor om ett set (framdel, under- och bakdel, kanske framskärm också) hamnar i prisklassen 4500-5000:- (kanske lite till med framskärm)?

Det här är ingen bindande anmälan, det är bara en intressepejling, inget annat. Iofs är det alltid intressant med rejält seriöst intresse, lättare att planera då men det kan ni ju skriva om i tråden.

Och hur man än vänder och vrider på det så blir det inga kåpor förrän tidigast i april nån gång eftersom knarren inte dyker upp förrän där nånstans. Min tolkning av PM:et är att det överhuvudtaget inte finns nåt definitivt datum än.
Han kunde väl ha valt en gammal härk från början av 90-talet istället. :D

Och ja, jag räknar med att göra mig en extraslant på detta om jag hoppar på tåget. Så har vi den saken utredd en gång för alla. :)
Ekonomiska frågor brukar ju alltid vara tabubelaga och hyperkänsliga.
Och ja, jag frågade till och med lille Swedie om att få nyttja forumet för intressepejling. Man vill ju ha ryggen fri så att säga. :tummenupp

G´natt alla!
 

sandstream

Guest
Hur lång tid brukar det normalt dröja innan kraschkåpor från de "stora" tillverkarna dyker upp till nya modeller?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
sandstream skrev:
Hur lång tid brukar det normalt dröja innan kraschkåpor från de "stora" tillverkarna dyker upp till nya modeller?
Verkar inte finnas nånstans i Europa, så typ inte snart nog.
 

Jocke.P

1.38.7
Gick med
6 Mar 2003
Ort
På jobbet (känns det som)
Hoj
R1 Räser
Kåpor

Kommer snart at kunna sälja kompletta kåpsett till dom flesta hojar för ca:3500 incl framskärm och underdel till bakkåpan samt alla snabblås.
Har kontakt med Tysk tillverkare som skickat provex till mig, visar det sig vara god kvalitet så börjar jag nog importera dem.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jocke.P skrev:
Kommer snart at kunna sälja kompletta kåpsett till dom flesta hojar för ca:3500 incl framskärm och underdel till bakkåpan samt alla snabblås.
Har kontakt med Tysk tillverkare som skickat provex till mig, visar det sig vara god kvalitet så börjar jag nog importera dem.
Du har PM.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top