Väder, polis och rullgrus!

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
POLISEN SÄGER SÅHÄR

Poliskontroller i Göteborgs omnejd

/Främjandet för behållandet av allas körkort :tummenupp



SMHI SÄGER SÅHÄR

Hittade en site jag tycker funkar bäst layoutmässigt..

Väder idag och i morgon :rofl!

1.jpg

2.jpg


Här har ni det i sin helhet och några dagar framåt!
SMHI Väder-->

(Bilden updaterar sig varje dag)




RULLGRUS, VÄGARBETEN mm kan oxå nämnas här​
 
Last edited by a moderator:

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Röd Firestorm -98, Santa Cruz Chameleon "tramp-bike"
Bra initiativ! :tummenupp

I vilken utsträckning har polisen kontroller på helt andra platser/av helt andra saker än det som redovisas på deras hemsida?
Antar att de inte har nån redovisningsplikt vad gäller kontrollplatser mm, utan att det handlar om att förstärka den preventiva effekten på vissa platser/vägsträckor.

För övrigt gillar jag den svenska polisen och tycker att de gör ett bra jobb (inklusive trafikkontroller). :)
 

Micke-78

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Honda CB500X-19
Svårt att veta om det stämmer. Inte så ofta man råkar köra precis där det har kontrollen och ibland har jag märkt att de kastar om dagarna nån gång men det handlar nog inte om tricks utan om planeringsmiss eller nått. Så vet man att det har kontroll på ett visst ställe denna veckan bör man nog se upp där hela veckan.

Ett tips är att söndagar verkar vara den populäraste dagen för E20 eller E6 övervakning med civila fordon.
 

Zikoriath

Nu ännu drygare!
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha FZX 750
chrilla skrev:
Bra initiativ! :tummenupp

I vilken utsträckning har polisen kontroller på helt andra platser/av helt andra saker än det som redovisas på deras hemsida?
Antar att de inte har nån redovisningsplikt vad gäller kontrollplatser mm, utan att det handlar om att förstärka den preventiva effekten på vissa platser/vägsträckor.

För övrigt gillar jag den svenska polisen och tycker att de gör ett bra jobb (inklusive trafikkontroller). :)


Kör ju somsagt taxi emellanåt. Den sidan har räddat mig många gånger.

Generellt kan man väl säga att ibland står de på de ställen som angetts på hemsidan.

Sedan KAN de stå på alla de andra ställena de brukar stå på också. Så man skall absolut inte räkna med att resten av stan är avpolisierad när man ser att de skall kontrollera exempelvis Marstrandsvägen. Det ger dock en bra fingervisning om de är på offensiven eller ej. Om det exempelvis står "Hastighetsövervakning med civila fordon, Göteborgsområdet" så kan man ju överväga att ta det lite piano!

Egentligen är det alltså det vanliga som gäller --> Keep your eyes open!

(sidan finns för övrigt på www.gp.se/trafik om man vill komma åt den med färre klick...)


/Z
 

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Röd Firestorm -98, Santa Cruz Chameleon "tramp-bike"
Ska vi göra film under säsongen är det ju jättebra att veta var vi ska skaffa polishänget...

Förresten, nån som vet var man bäst placerar kameran vid polishäng? :va






:rolleyes: :tungan
 

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Röd Firestorm -98, Santa Cruz Chameleon "tramp-bike"
Långa farbron skrev:
Ja på polisbilen :näsblod

Om man lyckas skaffa nån insider inom polisen menar du?

Fan va coolt! :tummenupp

Du gillade ju inte att sitta bakpå och filma...
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
chrilla skrev:
Om man lyckas skaffa nån insider inom polisen menar du?

Fan va coolt! :tummenupp

Du gillade ju inte att sitta bakpå och filma...

Nej du sysslar ju bara med sådandär outlaw-körning :fatta!

Annars kan vi rolla civicen så den ser ut som en polisbil :yoparty
 

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Röd Firestorm -98, Santa Cruz Chameleon "tramp-bike"
Långa farbron skrev:
Nej du sysslar ju bara med sådandär outlaw-körning :fatta!

Annars kan vi olla civicen så den ser ut som en polisbil :yoparty

Olla tills den ser ut som en polisbil?

Då får vi hålla på ett tag... :va
 

Chaser

Tampere/Suomi
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Tampere/Finland
Hoj
CBR600F
Poliskontroll i surte idag!!!!
Kompisen kom för en stund sen....

Blev av med kortet i surte...

120 på 70 sträcka... Strax innan korsningen han skulle svänga in i....

:( :( :( :( :( :( :( :(
 

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
Det stod en polisbil vid Skra bro i Björlanda och pangade med sin laserpicka riktad upp mot backen. 50 och nerförsbacke! Varning! :mattias
 

Zikoriath

Nu ännu drygare!
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha FZX 750
Alltså... lite offtopic kanske men...

På väg nerför riksväg förtio (40) häromdagen passerade jag Rådamotet.
Klassisk snutfälla.
Tror ni jag fick kalla kårar när jag räknade till inte mindre än åtta (8) poliser och en (1) laserpistol på bron som går över vägen... :confused: Helt otroligt...

Vad höll de på med egentligen... Synd att man inte körde för fort så man kunde få ett svar...

/Z
Ligger sömnlös över dessa livets lite tyngre filosofiska frågor...
 

Skorpan

Guest
följande händer:
1. går in på tråden o kollar poliskontroller,fine
2. läser vidare vad ser man då? jo,hultan har postat EXAKT samma grej som stod på polisens hemsida
3. man tappar lusten och läsa pga allt spam. varför i hela friden posta en och samma grej som redan finns?? :3freak ser man 3 inlägg på raken EFTER att man har kollat sidan så är det bara JÄVLIGT IRRITERANDE. posta istället kontrollerna som är på vägarna så kanske det sparar nåt körkort istället för och spamma och man tröttnar på och läsa :(
tråkigt att tom såna trådar ska spåra ur... :(
 

Skorpan

Guest
Zikoriath skrev:
Alltså... lite offtopic kanske men...

På väg nerför riksväg förtio (40) häromdagen passerade jag Rådamotet.
Klassisk snutfälla.
Tror ni jag fick kalla kårar när jag räknade till inte mindre än åtta (8) poliser och en (1) laserpistol på bron som går över vägen... :confused: Helt otroligt...

Vad höll de på med egentligen... Synd att man inte körde för fort så man kunde få ett svar...

/Z
Ligger sömnlös över dessa livets lite tyngre filosofiska frågor...
tack,ett vettigt inlägg,det är sånt man vill se :tummenupp
POSTA BARA KONTROLLER NI SER HÄR,INTE UPPDATERINGAR FRÅN POLISENS HEMSIDA SOM REDAN FINNS SOM STICKY SOM MAN LÄSER ÄNDÅ!!!!
(tröttnar man inte på och läsa och det kanske sparar några körkort...)
TACK
 
Last edited:

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Skorpan skrev:
följande händer:
1. går in på tråden o kollar poliskontroller,fine
2. läser vidare vad ser man då? jo,hultan har postat EXAKT samma grej som stod på polisens hemsida
3. man tappar lusten och läsa pga allt spam. varför i hela friden posta en och samma grej som redan finns?? :3freak ser man 3 inlägg på raken EFTER att man har kollat sidan så är det bara JÄVLIGT IRRITERANDE. posta istället kontrollerna som är på vägarna så kanske det sparar nåt körkort istället för och spamma och man tröttnar på och läsa :(
tråkigt att tom såna trådar ska spåra ur... :(
Det är väl bra att det står här med, så slipper du ta upp en sida till och gå in på polisens? vad gnäller du över? Var tacksam att ALLA kontroller finns med istället

Om du nu tycker att det är spamm, vänd dig till mark och se om han tycker samma, så slipper vi andra läsa ditt gnäll som förövrigt inte gav mig någon upplysning om någon poliskontroll, vilket jag var ute efter när jag kontrolerade tråden.....
 

Skorpan

Guest
Miss_Orchidee skrev:
Det är väl bra att det står här med, så slipper du ta upp en sida till och gå in på polisens? vad gnäller du över? Var tacksam att ALLA kontroller finns med istället

Om du nu tycker att det är spamm, vänd dig till mark och se om han tycker samma, så slipper vi andra läsa ditt gnäll som förövrigt inte gav mig någon upplysning om någon poliskontroll, vilket jag var ute efter när jag kontrolerade tråden.....
man börjar ju med polisens länk SOM NI HAR GJORT TILL STICKY,när man sedan läser så är samma grej postad IGEN och det är DET som man blir trött på. Vad är poängen med en länk som sticky annars,kan du förklara det?? Varför denna BESATTHET och posta samma grej??
Kan man bara inte visa RESKPEKT istället så blir det genast bättre stämning? (spammet har varit uppe på tapeten innan...)
Och du,ditt inlägg gav mej inte heller nån upplysning om kontroll om vi nu ska hårddra det... :7peta :7peta :7peta
 
Last edited:

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Skorpan skrev:
man börjar ju med polisens länk SOM NI HAR GJORT TILL STICKY,när man sedan läser så är samma grej postad IGEN och det är DET som man blir trött på. Vad är poängen med en länk som sticky annars,kan du förklara det?? Varför denna BESATTHET och posta samma grej??
Kan man bara inte visa RESKPEKT istället så blir det genast bättre stämning? (spammet har varit uppe på tapeten innan...)
Och du,ditt inlägg gav mej inte heller nån upplysning om kontroll om vi nu ska hårddra det... :7peta :7peta :7peta
Ville bara påpeka det, sen får du hårddra det hur mycket du vill, inte mig emot, alla väljer själva hur dom vill se på saker....

För mig tar det ca 2 min att ta upp en hel annan sida med modemet, så det är kanonbra att dom lägger in det här tycker jag.

Dra inte in mig i sticky grejen för den är jag inte involverad i OK. Poängen är väl att den ska finnas tillgänglig, och sen när blev saker som tillhör ämnet spam vill jag då veta.

Det du snackar om Respekt, är det respekt mot dig eller alla andra på forumet? Om du vill detta för allas bästa så vill jag gärna se resultat på vilka som tycker att hultans "polisinfo" har vart spam.....
 

Skorpan

Guest
Miss_Orchidee skrev:
För mig tar det ca 2 min att ta upp en hel annan sida med modemet, så det är kanonbra att dom lägger in det här tycker jag.
ännu större skäl till att tex. trycka EDIT och göra om inlägget så det blir nytt innehåll istället för och posta nytt
Miss_Orchidee skrev:
Dra inte in mig i sticky grejen för den är jag inte involverad i OK.
det är du redan i och med att du har postat i den
Miss_Orchidee skrev:
Poängen är väl att den ska finnas tillgänglig
det ÄR den!!![/QUOTE]
Miss_Orchidee skrev:
och sen när blev saker som tillhör ämnet spam vill jag då veta.
spam kallas det när man postar som fan (som i det här fallet) och det är samma sak
Miss_Orchidee skrev:
Det du snackar om Respekt, är det respekt mot dig eller alla andra på forumet? Om du vill detta för allas bästa så vill jag gärna se resultat på vilka som tycker att hultans "polisinfo" har vart spam.....
det får dom andra svara för själva,jag personligen tycker att det är onödigt och posta samma grejjer när man redan har läst det
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top