Stiggy till SP600

Robbano

Robbano
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Ingen...
" Till våran hjälp har vi följande; Krister Salomonsson som är chefsmekaniker, som i sin tur har hjälp av följande mekar; Robban Olsson, Gustav Persson och Ulf Nordlund. Gustav kommer även att ansvara för data loggingen. Som motor-trimmare har vi MJP-engineering (Michael Jansberg) och som chaufför till trailern har vi Karl Henrik Matsson "

Robban Olsson, det är en bra kille det... :)
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Folkesson kan nog mycket väl hävda sig i ss600-vm, definitivt chans att plocka poäng.
Johan, tja, han har ju kört fortare med sin 250 på de flesta banorna än toppen kört i 600-vm, sen får man väl se hur fort han vänjer sig vid gunghästarna.
Ska dock bli kul att se, Tatu, som bytte från 250 till 600 var ju inte direkt långsam i EM :rolleyes:
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Klart är att bägge förarna kommer ta poäng. Vem som tar flest är en annan fråga.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Swedie skrev:
Varför vore 2-taktsracing av en högre svårighetsgrad än att lära sig 4-takt? enda jag kunde spå ur din sista mening var ett försök att höja 2-taktsåkarnas klass på sin körning...

Det handlar inte om tvåtaktsracing kontra fyrtaktsracing utan att Stiggy kört i en serie med högre tempo än vad Folkesson gjort. Det går snabbare i 250 VM än i Veidec och EM. Angående din tolkning så: The beauty is in the eye of the beholder. :)
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Swedie skrev:
Varför vore 2-taktsracing av en högre svårighetsgrad än att lära sig 4-takt? enda jag kunde spå ur din sista mening var ett försök att höja 2-taktsåkarnas klass på sin körning...

Folkesson med tid på banorna runtom i europe kommer placera sig väl. Troligen når han sitt mål, vilket jag inte vet vad det är men han verkar rättså moderatat och har respekt för sina blivande konkurrenter.

Öhh, det går att göra vilka tolkningar som helst men självfallet menade jag precis det jag skrev, att jag inte tror att Folkesson hade kunnat matcha Stigefelts resultat i GP-VM.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Chris Ash skrev:
Öhh, det går att göra vilka tolkningar som helst men självfallet menade jag precis det jag skrev, att jag inte tror att Folkesson hade kunnat matcha Stigefelts resultat i GP-VM.
Efter fem år i VM så tror jag definitivt det.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top