Stiggy till SP600

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Kings Meadow
Hoj
Såld ZX9R
Stiggy till SS600

Läste i nya bike att Stiggy kommer att köra SS600VM. Vad tror ni om det. Kommer han att rula eller blir han en loser? Jag tror att han hamnar något efter mitten och Folkesson kommer ligga precis ovan för mitten. Tor också att Stiggy inte tar någon pallplats iafl inte första året.

JB
 
Last edited:

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Jas-95 skrev:
Läste i nya bike att Stiggy kommer att köra SP600VM. Vad tror ni om det. Kommer han att rula eller blir han en loser? Jag tror att han hamnar något efter mitten och Folkesson kommer ligga precis ovan för mitten. Tor också att Stiggy inte tar någon pallplats iafl inte första året.

JB

Det blir nog bra ska du se! :tummenupp
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Va, SP600? Menar du supersport?
Vad hände med teamet han skulle driva i 250?
 
Last edited:

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Svedala
Hoj
Leksaker i garaget
Han kommer köra SS600 VM tillsammans med Folkesson. Stiggy Racing blir namnet. Och, nej de kommer inte regera. De kommer dessutom bara köra de Europeiska tävlingarna.

http://www.folkessonracing.nu

/Joakim
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Pålle skrev:
Han kommer köra SS600 VM tillsammans med Folkesson. Stiggy Racing blir namnet. Och, nej de kommer inte regera. De kommer dessutom bara köra de Europeiska tävlingarna.

http://www.folkessonracing.nu

/Joakim

Dom har väl sagt att dom ska åka hela serien med undantag av Qatar eftersom dom inte har fått några hojar i tid. Alltså andra deltävlingen i Australien. Det har jag i alla fall läst, men tidningar har ju haft fel förut.

Klart att Stiggy kommer "riijera". Det är ju min förebild. ;)
 

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Svedala
Hoj
Leksaker i garaget
gurra snurra skrev:
Vådlig klotning de där ! hur gick de till mörbultad? highsider va

Lowsider, runt om skogen på Falkenberg, man skjuts upp i luften från bankanten... skitbra!

De ska köra Hondor vad jag vet, och Dark dog borde vara med inu eftersom det är det enda som syns på http://www.stiggy.com just nu.

Angående antal tävlingar så vet jag inte mer än att de från början planerade att inte köra de utanför Europa, men det kan ha blivit ändrat. Eftersom det inte står något annat än att de hoppar över första tävlingen på folkessons sida så kanske det är så att de kör alla!
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Pålle skrev:
Lowsider, runt om skogen på Falkenberg, man skjuts upp i luften från bankanten... skitbra!

Det måste iofs varit hojens fel, den har en stor tendens till att lowsida på de mest dumma sätt.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Det kan nog gå rätt hyggligt tror jag. Åtminstone för Stigefelt. Men det är skitsvårt att sia om, ska bli kul att följa iaf.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jas-95 skrev:
Läste i nya bike att Stiggy kommer att köra SS600VM. Vad tror ni om det. Kommer han att rula eller blir han en loser? Jag tror att han hamnar något efter mitten och Folkesson kommer ligga precis ovan för mitten. Tor också att Stiggy inte tar någon pallplats iafl inte första året.

JB

Vad talar för att Folkesson skulle göra bättre resultat än Stiggy? Förvisso är FOlkesson inkörd på 600:an men det är bara en fördel i början av säsongen tror jag.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Goodstuff skrev:
Vad talar för att Folkesson skulle göra bättre resultat än Stiggy? Förvisso är FOlkesson inkörd på 600:an men det är bara en fördel i början av säsongen tror jag.

Som jag ser det inte mycket. Johan Stigefelt råimpade visserligen inte senast han körde fyrtakt (Boxer cup) men man kan ju fråga sig hur seriöst det var egentligen. Jag har iaf svårt att tänka mig att Folkesson är en förare av den kalibern som kan ta topp-10-15 platser i 250 VM.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Chris Ash skrev:
Som jag ser det inte mycket. Johan Stigefelt råimpade visserligen inte senast han körde fyrtakt (Boxer cup) men man kan ju fråga sig hur seriöst det var egentligen. Jag har iaf svårt att tänka mig att Folkesson är en förare av den kalibern som kan ta topp-10-15 platser i 250 VM.
Varför vore 2-taktsracing av en högre svårighetsgrad än att lära sig 4-takt? enda jag kunde spå ur din sista mening var ett försök att höja 2-taktsåkarnas klass på sin körning...

Folkesson med tid på banorna runtom i europe kommer placera sig väl. Troligen når han sitt mål, vilket jag inte vet vad det är men han verkar rättså moderatat och har respekt för sina blivande konkurrenter.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Swedie skrev:
Varför vore 2-taktsracing av en högre svårighetsgrad än att lära sig 4-takt? enda jag kunde spå ur din sista mening var ett försök att höja 2-taktsåkarnas klass på sin körning...

Men det är väl ingen som tycker att 600 i Sverige är samma som 250GP?
Klart att de har mera fart i GP än här.
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
Victor skrev:
Men det är väl ingen som tycker att 600 i Sverige är samma som 250GP?
Klart att de har mera fart i GP än här.
...eller så är det som Fernando Alonso (F1) sa :
"Att F1-förarna skulle vara dom snabbaste är skitsnack, ...jag vet många Go-Cart förare som skulle platsa. Det är dom ekonomiska & materiella förutsättningarna som bestämmer vem som ska sitta i en F1-bil".
Personligen blir jag inte förvånad om Folkesson är snabbare än Stiggy.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Äh, jag ska inte tycka för mycket. Jag har ingen aning om vem som är snabbast på en 600 men det är kul med ett svenskt team i VM.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Zoidberg skrev:
...eller så är det som Fernando Alonso (F1) sa :
"Att F1-förarna skulle vara dom snabbaste är skitsnack, ...jag vet många Go-Cart förare som skulle platsa. Det är dom ekonomiska & materiella förutsättningarna som bestämmer vem som ska sitta i en F1-bil".
Personligen blir jag inte förvånad om Folkesson är snabbare än Stiggy.
Precis, gäller ju att ha råd att köra oxå att visa hur snabb man kan bli/vara. Sen när någon har en ekonomi där krasch betyder sälja sin kropp efteråt, så vågar man inte satsa lika hårt som en som kan krascha och invänta en massage och personlig assistantans efteråt... =)
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Kan man få en BMW boxer att dansa så som Johan gjorde i Boxer-Cup kan man köra hoj utan tvivel. Hoppas han finner sig tillrätta snabbt på hojen bara så det inte blir kattskit av det. Tycker han har haft tillräckligt med strul i sin karriär så nu får det vara dax! Lycka till Johan!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top