Lumpen

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jösse skrev:
Kör dom inte med Husaberg 550 i militären ??

Läste det i någon tidning.
Arméns Lejon kör med Husaberg 400. Det är säkert det du läst.

MilitärMC'n som körs är fortfarande i huvudsak Husqvarna 258M. Det är snack om KTM 640, fast det har ju pågått ett ANTAL år... Iom alla nedskärningar är jag rätt säker på att Qvarnorna kommer få agera trotjänare ett tag till...
 

ProfessorRekyl

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZR600E
philsson skrev:
vad får man göra i den frivilliga motorcyckelkåren.. får man verkligen vara med om man inte är myndig?

Jo, det enda kravet jag hört är att man ska ha minst A1 kort. Tror de har en träff varannan vecka kanske, och det är nog mycke mek då! :näsblod
Men de kör, övar olika saker. Jag är med i organisationen intill just nu, är 16 år och är "Frivillig Hemvärnsungdom". Väldigt roligt, vi får öva olika saker. Tänk va underbart att få köra hoj i skogen.. Men jag har funderat lite, enligt den ansvariga där får man vara med om man har minst A1 kort, och då köra 250cc:are. Är det lagligt? :va

/mvh Johan
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Extreem_ skrev:
Jo, det enda kravet jag hört är att man ska ha minst A1 kort. Tror de har en träff varannan vecka kanske, och det är nog mycke mek då! :näsblod
Men de kör, övar olika saker. Jag är med i organisationen intill just nu, är 16 år och är "Frivillig Hemvärnsungdom". Väldigt roligt, vi får öva olika saker. Tänk va underbart att få köra hoj i skogen.. Men jag har funderat lite, enligt den ansvariga där får man vara med om man har minst A1 kort, och då köra 250cc:are. Är det lagligt? :va

/mvh Johan
Det var just det jag tänkte på. :va
Men om det är minimalkrav A1 och man får köra 250 så är det ju dom som gör fel och inte du. :D Bara köra på :tummenupp
Tell me om det är roligt kanske man själv kan gå med om det finns nånstanns häromkring :tungan inte för att jag tror det men men.
 

ProfessorRekyl

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZR600E
philsson skrev:
Det var just det jag tänkte på. :va
Men om det är minimalkrav A1 och man får köra 250 så är det ju dom som gör fel och inte du. :D Bara köra på :tummenupp
Tell me om det är roligt kanske man själv kan gå med om det finns nånstanns häromkring :tungan inte för att jag tror det men men.

Jag ska ta kortet i lugn och ro nu, sen får vi se.. Vore ju helskoj! Om jag hittar deras broschyr kan jag scanna in den när jag kommer hem, men den är nog borta.. Ska leta! Skrev nyss nationellt prov i svenska... :rolleyes:

/mvh Johan
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Extreem_ skrev:
Jag ska ta kortet i lugn och ro nu, sen får vi se.. Vore ju helskoj! Om jag hittar deras broschyr kan jag scanna in den när jag kommer hem, men den är nog borta.. Ska leta! Skrev nyss nationellt prov i svenska... :rolleyes:

/mvh Johan
hehe :D Svenskaprov suger.. men men..
föresten om du kör 250 kommer du inte gilla 125an sen.. så du är berädd på det. :tungan
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
aaah, mycket minnen...jag låt i stab & tross, även kallad stapla kloss. låg i Skövde, både på Mek/B9 och T2. Jag var kostjägare :hihi (kockfan) men vi låg i samma pluton som ordonanserna. det var ett gäng sköna gubbar :rolleyes: .

En av dom körde på ett rådjur med sin hoj, klev av hojen, gränslade rådjuret och skar av halsen på djuret. Behöver jag tillägga att han var uppväxt på en bondgård?

Träffade deras befäl nu på mc-mässan. sveriges längsta mc-befäl, över 2 m lång :3freak .

Hans ledord här i världen var: GÅR inte motorcykeln, GÅR soldaten :hihi

Gillar du att köra i ur och skur, när det är minus och när du har bråttom mitt i natten, GO FOR IT!!!

Om inte, skit i lumpen...
 
Last edited:

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Mark skrev:
aaah, mycket minnen...jag låt i stab & tross, även kallad stapla kloss. Själv var jag kostjägare :hihi (kockfan) men vi låg i samma pluton som ordonanserna. det var ett gäng sköna gubbar :rolleyes: .

En av dom körde på ett rådjur med sin hoj, klev av hojen, gränslade rådjuret och skar av halsen på djuret. Behöver jag tillägga att han var uppväxt på en bondgård?

Träffade deras befäl nu på mc-mässan. sveriges längsta mc-befäl, över 2 m lång :3freak .

Hans ledord här i världen var: GÅR inte motorcykeln, GÅR soldaten :hihi

Gillar du att köra i ur och skur, när det är minus och när du har bråttom mitt i natten, GO FOR IT!!!

Om inte, skit i lumpen...

Se till att få göra lumpen boys, det gör en gott.. Ett mandomsprov som skall vara gjort enligt mig.. Även i fall det gäller nån malajtjänst.. Det är endå nyttigt att få komma från mamma ett tag..

Bara mina 0,2..
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Hultan skrev:
Se till att få göra lumpen boys, det gör en gott.. Ett mandomsprov som skall vara gjort enligt mig.. Även i fall det gäller nån malajtjänst.. Det är endå nyttigt att få komma från mamma ett tag..

Bara mina 0,2..

Håller med till fullo. Då kan ni som gjort den iaf argumentera efteråt. Det värsta jag vet är folk som vet allt, kan allt, har hört allt, trots att de hamnade i utbildningsreserven fortare än kvickt...
 

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Linköping
Hoj
r6-02
nomolas skrev:
Hehe, jadu vi kommer nog inte på samma ställe :D
För jag har Boden :tungan

det kommer inte vara roligt på vintern, skitkallt och sitta stil länge nä usch säger jag .
Åka motorcykel på vintern med skidor på mc:n , det finns en anledning att man uppfann skotern
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
hållundan skrev:
Måste vart Höglander... Iaf var vårt MCbefäl sådär jäkla lång...

Ja det stämmer HÖGlander var det. skön typ.

Riktigt jävla vass i sina kommentarer...ja, kanske inte så vassa då (ifall Häglande själv nu sitter och läser detta :7peta )
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
mange86 skrev:
Om T2 var skövde... så Japp! =)
verkar najs nu efter sett/ hört de du sagt.
Exakt samma pluton som jag låg i då. Kul! Det är ett par goa gubbar som är befäl där...

Fk. Löfvenborg, han lär ju garanterat vara kvar. Han heter Dennis, kalla honom för det :) Kör i Arméns Lejon. Är en riktig böld i röven rent ut sagt :)
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Mark skrev:
Ja det stämmer HÖGlander var det. skön typ.

Riktigt jävla vass i sina kommentarer...ja, kanske inte så vassa då (ifall Häglande själv nu sitter och läser detta :7peta )
Det måhända att han gör... Jo, det var en skön typ den där. Han var tillf. plutonchef för oss under ett tag. Han fick in en snubbe (tänker inte nämna hans namn) som låg hos oss. Helt slut i huvudet var killen, han förtjänade sin lilla "tillrättavisning" som hördes inifrån befälsrummet till vårt logement. Annars jävligt trevlig prick.
 

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Ort
på havet
Hoj
K7
Ogre skrev:
det kommer inte vara roligt på vintern, skitkallt och sitta stil länge nä usch säger jag .
Åka motorcykel på vintern med skidor på mc:n , det finns en anledning att man uppfann skotern

har du gjort lumpen?
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
mandomsprov? Hah.. skulle aldrig falla mig in att göra något jag inte är intresserad av för att visa min manlighet :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top